وقوع بدترین سیل فرانسه در صد سال اخیر

سیلابی که در یک صد سال گذشته در فرانسه بی سابقه بود، بسیاری از استان های فرانسه را فرا گرفت.

کد خبر : ۱۸۵۸۵
بازدید : ۱۲۷۱
سیلابی که در یک صد سال گذشته در فرانسه بی سابقه بود، بسیاری از استان های فرانسه را فرا گرفت. لوار - اِ - شِر در مرکز کشور زیر آب قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24، راه ها مسدود و مدارس تعطیل شدند. وضعیت هشدار همچنان در استان های اسون و لوار- اِ - شِر برقرار است. مانوئل والس از منطقه سیل زده سِن - اِ - مارن بازدید کرد. والس با ساکنان منطقه که در سالن ورزشی اسکان داده شده بودند، گفت و گو کرد و از اختصاص بودجه ای برای یکی از مناطق بحران زده خبر داد.

گزارشگر شبکه گفت: والس برای بررسی شدت خسارات به منطقه رفت. شهردار شهر سیل زده نومور شهر که دسترسی به مرکز آن به دلیل آّب گرفتگی غیر ممکن شده است، در این دیدار والس را همراهی می کرد. میزان آب گرفتگی در برخی مناطق به چهار متر و نیم می رسد. این میزان آب گرفتگی از سال هزار و نهصد و ده تاکنون بی سابقه بوده است. مناطق تجاری و مسکونی زیر آب رفته اند. نخست وزیر از همبستگی دولت با خسارت دیدگان سخن به میان آورد.

فرانس بیست و چهار در این قسمت بخشی از سخنان والس را پخش کرد. وی از اختصاص بودجه ای برای مناطق آسیب دیده خبر داد.

سه هزار نفر از شهروندان از مناطق سیل زده تخلیه شدند. ده هزار تن از ساکنان نیز از داشتن برق محروم شده اند. دیروز جسد یک زن چهل و شش ساله که در آب غرق شده بود، کشف شد. مردم شوکه شده اند و خانه های شان را ترک می کنند. فرانس بیست و چهار سخنان چند تن از شهروندان را پخش کرد.

وضعیت هشدار در مناطق لوار - اِ - شِر و سن - اِ - مارن همچنان پابرجاست. اما نگرانی هایی برای ساکنان برخی استان ها از جمله اِسون وجود دارد. دویست تن از ساکنان این مناطق دیشب و دو هزار تن دیگر امروز از محل تخلیه شدند.

در پی طغیان رودخانه سن، موزه لوور پاریس تعطیل شد

مسئولان موزه لوور پاریس روز پنجشنبه از تعطیلی این موزه طی روزهای پنجشنبه و جمعه به منظور خارج کردن اشیای قیمتی آن خبر دادند.

به گزارش رویترز، مسئولان موزه لوور در این باره اعلام کردند علت تعطیلی این موزه، فراهم آوردن امکان خارج کردن اشیای قیمتی در صورت طغیان رودخانه «سن» است.

بر اساس اعلام مسئولان موزه لوور، «این موزه در راستای تدابیر احتیاطی، روز جمعه نیز به روی بازدید کنندگان بسته خواهد بود. این اقدام باعث خواهد شد مجموعه های اشیای هنری در صورت لزوم، به آسانی از موزه خارج شود.»

در پی چند روز بارش باران شدید در فرانسه، دولت این کشور هشدار نارنجی را برای مناطق مرکزی پاریس صادر کرد.

همچنین بر اساس گزارش های منتشر شده، عمق آب رودخانه سن به پنج متر افزایش پیدا کرده است. بیشترین عمق آب این رودخانه در زمان سیل ویرانگر سال 1910 برابر با هشت متر و 60 سانتیمتر بود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید