دختر ترامپ از پدرش چه می‌گوید؟

نامزد جمهوریخواه آمریکا گفته است اگر شامم حاضر نباشد، قیامت می‌کنم.

کد خبر : ۱۸۶۹۸
بازدید : ۴۸۳۰
نامزد جمهوریخواه آمریکا گفته است اگر شامم حاضر نباشد، قیامت می‌کنم.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، سخنان دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات آمریکا درباره زنان همچنان برایش مشکل ساز شده است.

ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون نامزد اصلی حزب دموکرات در انتخابات آمریکا، یک فیلم تبلیغاتی ساخته است که در آن، سخنان تحقیرآمیز ترامپ درباره زنان جمع آوری شده است. اخیرا نوار یک مصاحبه ترامپ منتشر شده است که دیدگاههای واقعی ترامپ را درباره زنان شاغل تشریح می کند. همین مطالب سبب شده است دیدگاههای ترامپ درباره زنان، بار دیگر در کانون توجه قرار گیرد.

در یکی از این مصاحبه ها که گفتگوی ترامپ با شبکه تلویزیونی ای بی سی در سال هزار و نهصد و نود و چهار است، وی درباره شاغل بودن همسرش می گوید: «به نظرمن، شاغل بودن همسر آدم، بسیار خطرناک است. نمی خواهم خیلی مرد زورگو به نظر برسم اما روزهایی است که وقتی از سرکار به خانه می آیم و می بینم شام آماده نیست، از کوره در می روم و قیامت می کنم.»

این مصاحبه به زمانی بازمی گردد که ترامپ از همسر اولش جدا شده و با همسر دومش ازدواج کرده است.

ترامپ در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «به نظرمن، اگر شما خودتان شاغل هستید، شاغل بودن همسرتان کاری بسیار اشتباه است. این کار بسیار اشتباه است. به نظرم، این مسئله، عامل اصلی مشکل ساز برای ازدواج اول من بود.»

ترامپ می گوید در امپراتوری خود برای ساخت و ساز، از زنان در مناصب بالا استفاده کرده است. اما وقتی مسئله به زندگی خصوصی خودش مربوط است، نگاه او متفاوت است.

ترامپ در مصاحبه سال 2005 خود با برنامه لری کینگ برای شبکه سی ان ان گفت: «پدر و مادر من شصت و سه سال زندگی مشترک داشتند. همواره می گویند که برای داشتن روابط خوب زناشویی باید تلاش کرد. اما پدر من برای داشتن روابط خوب تلاش نمی کرد. او به خانه می آمد، شام می خورد، می خوابید، سخت نمی گرفت و تلویزیون تماشا می کرد. مادر من نیز همینطور بود و شام می پخت.»

ترامپ معتقد است که زنان باید در خانه بمانند. او در کتابی که در سال هزار و نهصد و نود و هفت نوشت که وقتی به خانه می آمد همسر اولش درباره مسائل کاری صحبت می کرد و نه اینکه درباره مسائل زیباتر زندگی صحبت کند. ترامپ در کتابش تاکید کرد که هرگز به یک زن شوهردار در شرکتش مسئولیت نخواهد داد. اما وی این نگرش را درباره دختر خود ندارد.

ایوانکا ترامپ دختر دونالد ترامپ در این باره گفت: «پدرم بسیار رک و صریح است. او در انتقادهایش به زن و مرد بودن افراد توجه نمی کند. اگر او نگاه بدی به زنان شاغل داشت من در داخل شرکت او مسئولیت بالایی نمی داشتم. او همواره از زنان حمایت کرده است. او با شیوه هایی که برای اشتغال زنان به کار گرفته است، این مسئله را ثابت کرده است.»

زنان متاهل زیادی برای ترامپ کار کرده اند. بسیاری از آنها می گویند ترامپ کارفرمای فوق العاده ای برای زنان است. اما بسیاری از زنان متاهل هم هستند که عکس این سخن را درباره ترامپ بیان می کنند. باید دید زنان آمریکایی در انتخابات به ترامپ رای می دهند یا با خودداری از حمایت از او، به تکاپوی انتخاباتی او مهر خداحافظی می زنند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید