آقایان، لطفاً با اسم «مشهد» بازی نکنید!

آقای عباسی تصمیم گرفته‌اید اسم تیم سیاه جامگان را تغییر دهید، اما همان‌طور که گفتید، سریع تصمیم گرفته‌اید. لطفاً از اسم مشهد مایه نگذارید!

کد خبر : ۱۸۷۶۹
بازدید : ۱۱۲۷
آقای عباسی تصمیم گرفته‌اید اسم تیم سیاه جامگان را تغییر دهید، اما همان‌طور که گفتید، سریع تصمیم گرفته‌اید. لطفاً از اسم مشهد مایه نگذارید!

سیدهادی فیاضی - مدیرمسئول روزنامه خبرورزشی - در «خبرآنلاین» می‌نویسد: مدیرعامل باشگاه سیاه‌جامگان پس از اعتراض آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد مبنی بر اینکه نام سیاه‌جامگان نام مناسبی برای این باشگاه مشهدی نیست و باید تغییر پیدا کند، در مصاحبه‌ای گفت‌: «پس از فرمایشات گذشته، بار دیگر آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده رهبری اعلام کردند نام باشگاه سیاه‌جامگان باید تغییر کند و ما نیز برای پایان دادن به این موضوع تصمیم گرفتیم تا این اتفاق هرچه سریع‌تر رخ دهد. در جلسه‌ای که با هیأت‌مدیره‌مان داشتیم، تصمیم گرفتیم چون این تیم در مشهد بازی می‌کند و برای مردم مشهد به میدان می‌رود، اسمش مشهد باشد تا اسم تیم به نام شهر مشهد تغییر کند.»

آقای مدیرعامل نتیجه تصمیم‌شان را انتخاب نام «مشهد» به جای سیاه‌جامگان اعلام کرده‌اند و در توجیه آن گفته‌اند‌: «این یک کار جدید است که شاید پیش از این در کشورمان سابقه نداشته اما می‌دانیم در دنیا این یک اتفاق رایج است. مانند تیم‌هایی که به اسم شهرشان هستند از جمله هامبورگ، مونیخ، بارسلونا، رم و امثال آنها.»

در انتخاب نام «مشهد» به جای سیاه‌جامگان ذکر دو نکته ضروری است‌: اول اینکه تیم‌هایی که ایشان نام برده‌اند، سال‌هاست قدمت دارند و برای شهر و کشورشان در رقابت‌های داخلی و خارجی کسب افتخار و آبرو کرده‌اند و قیاس آن با تیم سیاه‌جامگان که تنها 5 سال از تأسیسش می‌گذرد و بزرگترین افتخار لیگ برتری اش عدم سقوط به لیگ یک و کسب عنوان سیزدهمی است، قیاسی مع‌الفارق است. همین بارسلونایی که به راحتی مثالش را می‌زنید، با 117 سال قدمت حدود 80 جام داخلی و بین‌المللی کسب کرده است. البته ناگفته نماند مثال مونیخ نمونه درستی نیست چون مونیخ، نام باشگاه نیست.

دوم آنکه «مشهد» یک نام معمولی برای ایرانی‌ها نیست. وجود پربرکت امام رضا (ع) در این شهر باعث این تفاوت و درخشندگی است. ایرانی‌ها هر زمان نام «مشهد» را می‌برند، دل‌شان را به سوی ضریح مطهر پرواز می‌دهند.آقای مدیرعامل، به نتایجی که تیم‌تان در لیگ 95-94 داشت، نگاه کنید. با تیترهای رسانه‌ها در لیگ بعدی چه می‌کنید؟ در لیگ قبل 17 باخت داشته‌اید و هفته‌ها پایین جدول بوده‌اید. با چه اعتماد به نفسی نام این تیم را «مشهد» گذاشته‌اید؟ آیا راضی هستید 17 هفته رسانه‌ها تیتر بزنند: «مشهد» باخت، باز هم «مشهد» باخت، فلان تیم «مشهد» را به توپ بست، شکست پیاپی «مشهد»، قعر‌نشینی «مشهد» و ... با شعارهای هواداران تیم های رقیب چه می کنید ؟با آبروی مشهد چه خواهید کرد؟

جناب عباسی، همانطور که گفته‌اید تصمیمی «سریع» گرفته‌اید. پیشنهاد می‌شود به همان سرعت در این تصمیم عجولانه تجدید نظر کنید. احتمالاً امام جمعه محترم هم اطلاعی از نتایج تیمتان در لیگ قبل ندارند وگرنه با این اسم موافقت نمی‌کردند. نام‌های بهتری برای باشگاهتان وجود دارد، نام‌هایی که حریم شهر مقدس را هم نمی‌شکند و آبروی شهر امام رضا (ع) را هم حفظ می‌کند. لطفاً از «مشهد» مایه نگذارید.

از «مشهد» گفتیم دلمان برای حرمت پر کشید ای آبروی دردمندان ...السلام علی یا علی بن موسی الرضا.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید