چگونگی روزه‌داری با آب‌میوه و سبزیجات

شاید تا به حال در مورد روزه داری با آب ‌میوه و سبزیجات چیزهایی شنیده باشید. همانطور که از نامش پیدا است، به آب گرفتن مربوط است.

کد خبر : ۱۹۱۹۶
بازدید : ۲۹۷۴
شاید تا به حال در مورد روزه داری با آب ‌میوه و سبزیجات چیزهایی شنیده باشید. همانطور که از نامش پیدا است، به آب گرفتن مربوط است.

در واقع، کاملا در مورد آب گرفتن است و در آن آب میوه و سبزیجات تازه را مصرف می‌کنید - نه آب‌میوه‌ها و سبزیجاتی که از فروشگاه‌ها می­ خرید بلکه آن چیزی که از آب‌میوه‌گیری تان می‌گیرید.

دستگاه آب‌میوه‌گیری میوه‌ها و سبزیجات را می‌فشارد و شما تفاله‌ را خارج می‌­کنید. بیشتر روش‌های روزه داری با آب میوه و سبزیجات فقط شامل نوشیدن این نوع آب میوه‌ها و سبزیجات می­شود و همانطور که متوجه شده‌اید، یک چالش تمام عیار به شمار می­آید.

اگر حالت تهوع دارید، شما تنها نیستید. سوال‌هایی مانند " آیا خیلی گرسنه خواهم شد؟" یا " آیا مدام باید دستشویی بروم؟" فقط برخی از چیز‌هایی هستند که افراد کنجکاو به دنبال پاسخ‌شان هستند. اما بعد از فهمیدن این‌که روزه داری با آب میوه چیست، آن‌چه واقعا می‌خواهید بدانید این است که آیا برای شما مناسب است؟

اگر به روزه داری با آب میوه و سبزیجات فکر می‌کنید، در اینجا به چند دلیل برای انجام دادن آن اشاره می‌کنیم:
راحت تر گرسنگی را تحمل میکنید
سریع‌تر و آسان‌تر لاغر میشوید
انرژی بیش‌تری دارید
بدن را سم‌زدایی می‌کند
باعث از بین رفتن برخی بیماری‌ها، مانند سرطان، افسردگی و دردهای مزمن می­شود

چرا روزه داری با آب میوه و سبزیجات خوب نیست
وقتی با آب میوه و سبزیجات روزه داری می‌کنید موانع زیادی برای غلبه کردن وجود دارد، از جمله:

گران بودن
پرزحمت بودن
کمبود کالری‌های مورد نیاز

دلایل بالا برای روزه داری با آب میوه و سبزیجات به این معنی است که لازم است برای دوره‌ی زمانی طولانی یک رژیم غذایی مایع را رعایت کنید. با این حال، بسیاری از کارشناسان موافق هستند که این نوع روزه بهترین است مشروط بر آن‌که فقط برای مدت زمان کوتاهی انجام شود.

چگونه با آب میوه و سبزیجات روزه بگیریم
اگر شما مصر به انجام روزه‌داری با آب میوه و سبزیجات هستید، چیزهایی در مورد این شیوه‌ی روزه داری هست که لازم است بدانید:

چه مدت
بستگی به روش‌هایی دارد که می­خواهید در آن بگنجانید. با این حال به تازه‌کارها پیشنهاد می‌شود فقط دو یا سه روز روزه‌ی آب میوه و سبزیجات بگیرند. برای آن­هایی که قبلا روزه‌داری با آب میوه و سبزیجات را انجام داده‌اند، یک هفته پیشنهاد می‌شود اگرچه معمولا هشت الی ۱۰ روز انجام می‌شود.

انواع آن
آب سبزیجات و آب میوه‌‌ها. جدا از آب میوه‌ها و سبزیجات، آب نیز بنوشید. همچنین می‌توانید چای‌های گیاهی را به عنوان جایگزینی برای آب میوه‌ها و آب سبزیجات بنوشید.

چه میوه­‌هایی را آب بگیریم
می‌توانید هر نوع سبزیجات یا میوه‌ای را استفاده کنید. اما تازه­‌کارها باید بین نوشیدن آب میوه‌ها و آب سبزیجات تعادل پیدا کنند. آب سبزیجات ممکن است تلخ باشد، اما آب میوه‌­ها خوشمزه و شیرین هستند. به ‌هرحال مراقب آب میوه‌ها باشید زیرا میوه‌های بسیاری دارای قند بالا هستند. گزینه‌های خوب میان میوه‌ها سیب­ سبز، لیمو سنگی، لیمو ترش و گریپ‌ فروت­ است، اما مراقب گریپ فروت­ باشید، مخصوصا زمانی که قرص‌های تجویزی مثل مسدودکننده‌های کلسیمی مصرف می‌کنید.

چه مقدار
بستگی به میزان گرسنگی شما دارد، اما ایده‌آل آن است که روزانه حداقل یک لیتر آب سبزیجات بنوشید. می‌توانید حداقل یک لیتر بیش‌تر از دیگر آب میوه‌ها یا مایعات را برای بقیه‌ی روز اضافه کنید.

اثرات جانبی
در ابتدا انتظار سوزش‌های ناشی از گرسنگی را داشته باشید. ممکن است احساس بیمار بودن کنید و نتوانید از تخت بیرون بیاید. برخی افراد متوجه شده‌اند انرژی بیشتری دارند، اما برخی دیگر دم‌دمی و خسته می‌شوند و ممکن است درست فکر کردن برایشان دشوار باشد.

اثرات جانبی آن گوناگون هستند اما وقتی به درستی انجام می‌شوند، تاثیر شگرفی دارد. روزه داری با آب میوه و سبزیجات، می­تواند به عنوان یک روش پاک‌کننده و التیام‌دهنده استفاده شود که سلامتی را بهبود می‌بخشد.

منبع: استزنیوز
ترجمه: بازده
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید