تازه‌های سرگرمی در نمایشگاه 3E

تازه‌های سرگرمی در نمایشگاه 3E

یکشنبه هفته جاری نمایشگاه E3 کار خود را آغاز کرد و شهر لس‌آنجلس دوباره محلی شد برای گردهمایی گیمر‌های حرفه‌ای و کسانی که به دنیای بازی و سرگرمی علاقه دارند. این نمایشگاه قدمتی طولانی دارد و با وجود افت‌وخیزهای فراوانی که در سال‌های مختلف داشت بازهم سرپا مانده و هرسال بر طرفداران و بازدیدکنندگانش می‌افزاید.

کد خبر : ۱۹۴۶۸
بازدید : ۱۳۳۲
یکشنبه هفته جاری نمایشگاه E3 کار خود را آغاز کرد و شهر لس‌آنجلس دوباره محلی شد برای گردهمایی گیمر‌های حرفه‌ای و کسانی که به دنیای بازی و سرگرمی علاقه دارند. این نمایشگاه قدمتی طولانی دارد و با وجود افت‌وخیزهای فراوانی که در سال‌های مختلف داشت بازهم سرپا مانده و هرسال بر طرفداران و بازدیدکنندگانش می‌افزاید.

هرسال در E3 اتفاقات جالب و هیجان‌انگیزی می‌افتد و شرکت‌های مطرح سازنده بازی‌های ویدئویی و سرگرمی، با معرفی جدید‌ترین بازی‌ها، خلاقیت و شگفتی جدیدی برای علاقه‌مندان به این حوزه به ارمغان می‌آورند. در این نمایشگاه از سراسر جهان حضور می‌یابند تا بسته به ژانر و پلت‌فرمی که علاقه دارند از جذابیت‌های بازی‌ها و کنسول‌های معرفی‌شده لذت ببرند.

تاریخچه
نمایشگاه سرگرمی‌های الکترونیک در سال 1995 در مرکز همایش‌های لس‌آنجلس افتتاح شد. پیش از آن فعالان حوزه بازی‌های رایانه‌ای در نمایشگاه‌های دیگری مانند CES محصولات خود را عرضه می‌کردند که با مخالفت جسته‌گریخته‌ای هم همراه بود.

در سال 1994 که نمایشگاه IDSA به‌طور رسمی کار خود را آغاز کرد به عرصه بازی‌ها توجه بیشتری شد و شرکت‌های مختلف در این نمایشگاه حضور پیدا کردند. یک سال بعد هم در تاریخ 11 تا 13 مه ‌نمایشگاه اختصاصی ویژه بازی‌های رایانه‌ای با عنوان Electronic Entertainment Expo راه‌اندازی شد و به‌گونه‌ای بود که فقط فعالان صنعت گیم می‌توانستند در آن شرکت کنند که تاکنون نیز بر همین منوال است.

در اولین سال برپایی این نمایشگاه سازندگان مطرحی مانند سونی و نینتندو حضور یافتند و از سگا سترن (Sega Saturn) و پلی‌استیشن (Playstation) رونمایی شد. این نمایشگاه باعث رونق صنعت گیم شد و همین‌طور سالانه برگزار می‌شد تا اینکه در سال 2006 به‌علت افزایش بیش از حد مراجعه‌کنندگان، مشکلاتی پیش آمد و برگزارکنندگان آن که ترجیح می‌دادند افراد غیر حرفه‌ای در این نمایشگاه شرکت نکنند و باعث ازدحام نشوند اعلام کردند که قصد دارند ابعاد نمایشگاه را کاهش دهند. به‌دنبال این تصمیم، مقرر شد همه مخاطبان نمایشگاه فقط در صورت داشتن دعوتنامه اجازه حضور داشته باشند. بنابراین محل برگزاری نمایشگاه هم به سانتا مانیکا منتقل شد و کل جمعیت حاضر 10 هزار نفر هم نمی‌شد.

این امر با مخالفت و اعتراض بسیاری از فعالان این عرصه روبه‌رو شد و کار به جایی رسید که در E3 2008 تعداد بازدیدکنندگان به 5 هزار نفر رسید. بعد از این کش‌وقوس‌ها درنهایت اعتراض مخالفان نتیجه داد و در سال 2009 نمایشگاه به محل برگزاری سابق خود در جنوب لس‌آنجلس برگشت و جالب اینکه در همان سال اول با استقبال چشمگیر مخاطبان همراه شد.

از محصولات جذاب معرفی‌شده در E3 2009 سنسورهای حرکتی کنسول‌های پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 بود. به همین ترتیب در سال‌های بعد رقابت بین بازی‌سازان و فعالان این عرصه اوج گرفت و باعث رونق هرچه بیشتر و بهتر نمایشگاه سرگرمی‌های الکترونیک شد.

E3 2015 که سال گذشته همین روزها برگزار شد، یکی از متفاوت‌ترین نمایشگاه‌های چند سال اخیر به شمار می‌رود، چراکه تا پیش از آن فقط شرکت‌های مطرحی مانند سونی، مایکروسافت، الکترونیک آرتز (EA)و نینتندو منحصرا کنفرانس برگزار می‌کردند، اما در سال گذشته علاوه بر آنها، بتسدا، اسکوئر انیکس و آکیلس نیز مراسم اختصاصی برپا کردند. امسال هم به نوبه خود مخاطبان این نمایشگاه هیجان وصف‌ناپذیری داشتند تا ببینند کمپانی‌های مورد علاقه‌شان چه دستاوردی به همراه آورده‌اند. در ادامه به معرفی برخی مهم‌ترین محصولاتی که در E3 سال جاری اشاره می‌کنیم که تاکنون عرضه شده است.

دستاوردهای الکترونیک آرتز
کمپانی الکترونیک آرتز (EA) از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید و توزیع بازی‌های کامپیوتری محسوب می‌شود. این شرکت قصد دارد با همکاری استودیوهای بازی‌سازی خود از سه بازی ویدئویی بر پایه مجموعه جنگ ستارگان رونمایی کند. در همین راستا استودیوی بازی‌سازی DICE در حاشیه رونمایی از محصولات ER تیزرهای ویدئویی جدیدی از Battlefield 1 را پخش کرد.

تازه‌های سرگرمی در نمایشگاه 3E

با توجه به تریلرهای جدید، می‌توان گفت که مجموعه‌ای از خودروها و سلاح‌های جدید به محیط بازی افزوده شده است. همچنین امکان سوار شدن بر موتورسیکلت با فضایی برای سوارشدن یک سرنشین در کنار موتورسیکلت یا حتی امکان استفاده از هواپیما برای نابود کردن بالن‌ها وجود خواهد داشت. این شرکت همچنین قابلیت جدیدی با عنوان وضعیت آب و هوا در این بازی گنجانده است که شما بر مبنای تغییرات آب‌وهوا باید تاکتیک‌های جنگی لازم را به‌ کار ببندید.

یکی دیگر از نکات جالب توجه این بود که در سناریوی چند‌نفره این بازی، امکان ارتقای افراد تا 64 نفر وجود دارد. بتلفیلد 1 از 21 اکتبر سال جاری میلادی در سراسر جهان برای کنسول‌های بازی پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و همچنین رایانه‌های شخصی ویندوزی در دسترس خواهد بود.

کمپانی EA همچنین در حاشیه این نمایشگاه از تریلر جدیدی را با همکاری استودیوی BioWare به نمایش درآورد که مربوط به بازی Mass Effect: Andromeda بود. البته این تریلر شامل قسمت‌هایی از روند ساخت بازی به همراه بخش‌هایی از روند داستانی بود. در این بازی وارد کهکشان تازه‌ای می‌شویم و سیاره‌های جدیدی را کشف می‌کنیم. همچنین در این بازی، روش‌های جدیدی برای گشت‌وگذار در سیاره‌ها و کهکشان‌های مختلف تعبیه شده است.

براساس اطلاعات منتشر شده، بازی Mass Effect: Andromeda در اوایل سال ۲۰۱۷ برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و کامپیوترهای شخصی منتشر می‌شود. یکی دیگر از بازی‌هایی که شرکت الکترونیک آرتز در E3 معرفی کرد بازی Titanfall 2بود. این بازی بر اساس اعلام خود شرکت، دارای سناریوی داستانی کامل خواهد بود و شما حین بازی به قلب دنیای تیتان‌فان می‌روید که در مسیر ماجراهای مختلفی برایتان پیش می‌آید و افرادی برای راهنمایی شما در نظر گرفته شده‌اند. این بازی قرار است در ۷ آبان سال جاری برای ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ و کامپیوترهای شخصی راهی بازار ‌شود.

FIFA 17
و اما برویم سراغ جدیدترین نسخه از بازی فیفا که شرکت الکترونیک‌آرتز جدیدترین تیزرهای ویدئویی این بازی را در نمایشگاه E3 برای بازدیدکنندگان پخش کرد. در فیفا 17 بخش جدیدی با عنوان The Journey (سفر) اضافه شده که مربوط به داستان بازیکنی به نام آلکس هانتر(Alex Hunter) است؛ بازیکنی که قصد دارد اولین قرارداد خود را در لیگ برتر انگلستان منعقد کند.

تازه‌های سرگرمی در نمایشگاه 3E

همچنین در این داستان با شخصیت‌های مختلف و مشهور دیگری مانند خوزه مورینیو برخورد می‌کنیم. در تریلری که این کمپانی عرضه کرده است میان‌پرده‌هایی می‌بینیم که در آن هانتر با خوزه مورینیو گفت‌وگو می‌کند. به‌طور کلی بازیکن در این داستان در قالب مکالمه‌ها، میان‌پرده‌ها یا حتی نحوه بازی، روایت داستانی و جذابی را تجربه می‌کند. کمپانی ER در کنار این موارد، مکانیک‌های بازی را هم کمابیش پیشرفت داده است به‌طوری‌که بازیکن‌ها در موقعیت‌های مختلف، حرکات جدیدی از خودشان نشان می‌دهند. فیفا 17 از تاریخ 29 سپتامبر سال جاری میلادی برای کنسول‌های پلی‌استیشن 3و4، ایکس‌باکس 360، ایکس‌باکس وان و البته رایانه‌های شخصی مجهز به ویندوز در دسترس خواهد بود، اما قابلیت روایت داستانی یا همان «سفر» برای کنسول‌های نسل هفتم عرضه نخواهد شد.

Softworks Bethesda
در فاصله‌ چند ساعت بعد از برگزاری کنفرانس EA، نوبت به شرکت و استودیوهای بازی‌سازی بتسدا رسید. Bethesda Softworks هم از جمله کمپانی‌هایی بود که بسیاری از طرفداران خود را در هیجان گذاشته بود تا ببینند شرکت مورد علاقه‌شان امسال چه محصولی برای عرضه دارد.

تازه‌های سرگرمی در نمایشگاه 3E

این شرکت هم طرفداران خود را دست خالی نگذاشت و نسخه جدید مجموعه Quake را با عنوان Champions Quake به‌طور رسمی معرفی کرد. البته اطلاعات خاصی از این بازی ارائه نشد، ولی همین خبر کافی بود تا طرفداران این کمپانی ناامید نشوند و منتظر اطلاعات جدیدی از این نسخه بمانند. این بازی آنلاین اکشن روی ۱۲۰ هرتز اجرا می‌شود و محدودیتی برای فریم‌ریت آن در نظر گرفته نشده و کاربران می‌توانند این بازی را روی فریم‌ریت بالاتر از ۶۰فریم بر ثانیه هم بازی کنند.

یکی دیگر از قسمت‌های کنفرانس بتسدا که بسیاری از علاقه‌مندان منتظرش بودند، نمایش قسمت دوم از بازی Dishonored بود. در قسمت دوم از مجموعه بازی‌های Dishonored قرار است مخفی‌کاری یکی از کلیدی‌ترین مکانیک‌های بازی باشد. ماجراهای قسمت دوم ۱۵ سال بعد از قصه‌ قسمت اول که در سال ۲۰۱۲ میلادی منتشر شده بود، جریان خواهد داشت. امیلی، پرنسس قصه در قسمت اول Dishonored حالا بزرگ‌تر شده و می‌خواهد انتقامش را از کسانی که ماجراهای قسمت اول بازی را برایش رقم زده‌اند، بگیرد.

بر اساس اعلام کمپانی، دومین قسمت از مجموعه بازی‌های Dishonored قرار است بیست‌ویکم آبان سال جاری در اختیار بازی‌کننده‌های کنسول‌های پلی‌استیشن۴، ایکس‌باکس وان در کنار رایانه‌های شخصی قرار بگیرد.

Xbox One S
شایعه شده بود که مایکروسافت قرار است در نمایشگاه سرگرمی‌های الکترونیکی امسال دو مدل جدید از ایکس‌باکس وان معرفی کند. بر همین اساس در حاشیه مراسم نمایشگاه، اطلاعاتی از مدل اسلیم این کنسول به بیرون درز کرد. در این اطلاعات گفته شده که ایکس‌باکس وان اسلیم با نام Xbox One S راهی بازار خواهد شد اندازه آن 40درصد ایکس‌باکس وان کنونی است و آداپتور برق آن نیز درون بدنه سفیدرنگش جای گرفته است.

تازه‌های سرگرمی در نمایشگاه 3E

ظاهرا ایکس‌باکس وان جدید هم از ویدئوهای با وضوح 4K و هم محتوای HDR پشتیبانی می‌کند. همچنین Xbox One S از دو ترابایت حافظه داخلی بهره برده و یک استند نیز برای به نمایش‌گذاشتن آن وجود دارد. همچنین این کنسول جدید به شکلی طراحی شده که می‌توان آن را در حالت عمودی هم قرار داد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید