سنت‌شکنی پس از 2800 سال!

سنت‌شکنی پس از 2800 سال!

پس از 2800 سال حالا یک زن 37 ساله شهردار شهر رم شده است. رم یا همان شهر ابدی و زنده در طول تاریخ نخستین شهردار زن را به خود دیده است.

کد خبر : ۲۰۰۰۲
بازدید : ۱۵۹۷۳
آنچه در مورد

فرادید | پس از 2800 سال حالا یک زن 37 ساله شهردار شهر رم شده است. رم یا همان شهر ابدی و زنده در طول تاریخ نخستین شهردار زن را به خود دیده است.

به گزارش فرادید به نقل از سی ان ان، ویرجینیا راجی عضو حزب چپگرای دمکراتیک توانست با قاطعیت پیروز دور دوم انتخابات محلی شود. این حقوقدان 37 ساله و نامزد حزب موسوم به جنبش پنج ستاره (M5S) در انتخابات روز دوشنبه توانست با کسب 67.2 درصد آرا پیروز شود.

سنت‌شکنی پس از 2800 سال!

تصاویر/ یک زن برای اولین بار شهردار رم شد

در ادامه پنج نکته از نخستین شهردار زن رم بخوانید.

جوان‌ترین شهردار تاریخ رم
راجی ماه آینده 38 ساله خواهد شد. بدین ترتیب وی در میان تمام شهرداران تاریخ رم به عنوان جوان‌ترین فرد فعالیت خواهد کرد. خبرگزاری ANSA ایتالیا این حقوقدان را فردی «دقیق، باانگیزه و جزئی نگر» توصیف کرده است.

او می‌گوید برابری همچنان یک «خیال واهی» است
راجی در یادداشتی در وبلاگ حزبش نسبت به اهمیت جنسیتی پیروزی‌اش تاکید کرد. او نوشت: «اولین چیزی که می‌خواهم بگویم این است که... رم بالاخره صاحب یک شهردار زن خواهد شد.»

وی در ادامه نسبت به پیروزی‌اش در انتخابات نوشت: «در عصری که فرصت‌های برابر هنوز یک خیال واهی به شمار می‌رود، [نتایج انتخابات] اولین نشانه تغییرات عمیقی است که قرار است در کشور پیاده کنیم.»

سنت‌شکنی پس از 2800 سال!
یک پیروزی مهم برای حزبش
خبرگزاری ANSA در گزارشی نوشت که پیروزی راجی گامی بلند برای حزب جنبش پنج ستاره بود. نمایندگان این حزب در 19 شهر از 20 شهری که برای انتخابات ریاست شهرداری معرفی شده بودند، رای آوردند.

بپو گریلو، کمدین و وبلاگ‌نویس ایتالیایی، در سال 2009 این حزب را تاسیس کرد. گریلو پس از کسب چندین پیروزی اعلام کرد که جنبش پنج ستاره که به صورت سنتی از آن به عنوان حزب اعتراضی یاد می‌شد، برای دولت مرکزی آماده است. وی گفت: «این تازه شروع کار است. حالا دیگر نوبت ما است.»

سنت‌شکنی پس از 2800 سال!

سنت‌شکنی پس از 2800 سال!

راجی در سال 2011 توسط شوهرش آندریا سورینی، مدیر رادیویی و از اعضای حزب، به جنبش پنج ستاره معرفی شد. سورینی و راجی صاحب یک پسر 7 ساله به نام متیو هستند.

او عهد بسته مشکلات دیرینه رم را حل کند
راجی به ساکنین پایتخت ایتالیا وعده داده تا با مشکلات دیرینه شهر از زیرساخت گرفته تا فساد مبارزه کند. وی علاوه بر تمیز کردن ساختمان شهرداری قول داده تا مسکن، دوچرخه سواری، مدیریت پسماند و حمل و نقل عمومی را سامان دهد و همچنین با ایجاد خطوط ویژه دوچرخه در شهر از مشکلات عدیده ترافیکی رم بکاهد.

او زیاد تجربه ندارد!
منتقدان شهردار جدید رم می‌گویند عدم تجربه کافی پاشنه آشیل خانم راجی خواهد شد. تجارب سیاسی راجی محدود به چند سال عضویت در شورای شهر رم است.

سنت‌شکنی پس از 2800 سال!

سنت‌شکنی پس از 2800 سال!

سنت‌شکنی پس از 2800 سال!

منبع: CNN
ترجمه: وبسایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید