تصاویر/ چه خودروهایی رکورددار حضور بی‌وقفه در بازارند؟

کد خبر : ۲۰۱۵۶
بازدید : ۲۱۲۱

راز ماندگاری خودروها در خط تولید به عوامل مختلفی وابسته است. استقبال مشتریان از یک خودرو نشان از محبوبیت آن مدل یا برند دارد؛ البته این موضوع زمانی مطرح می‌شود که بازار خودروسازی از نوع رقابتی باشد. خودروهایی که توان رقابت با محصولات مشابه را ندارند پس از مدتی از خط تولید کنار می‌روند؛ اما محصولاتی که می‌توانند برای سال‌ها همچنان به‌فروش برسند نشان از ویژگی‌های پیدا و پنهانی دارد که مورد توجه مشتریان است. خودرو‌سازان برای جلب توجه و پاسخگویی به نیاز بازار تغییراتی را در بخش‌های مختلف خودرو ایجاد می‌کنند تا محصولی به‌روز‌تر با امکانات بالاتر وارد بازار شود؛ اما روح خودرو حفظ می‌شود و در قالب نسل‌های مختلف عرضه می‌شوند. در ادامه با خودروهایی آشنا می‌شویم که رکورددار حضور در خط تولید بوده‌اند و به نوعی روند بررسی تکامل آنها نشان از رشد صنعت خودروسازی دارد.

فورد فالکن

فورد موستانگ‌های امروزی از روی پلت‌فرم فورد فالکون ساخته شده‌اند. این مدل فورد در استرالیا تولید می‌شده است و تا سال گذشته در خط تولید حضور داشته است. مانند تمام مدل‌هایی که برای سال‌های طولانی در خط تولید حضور داشته‌اند فورد فالکون محصول استرالیا هم تغییرات زیادی در طول زمان به خود دیده است. نسخه‌های اولیه ظاهری بسیار کشیده داشتند که با فنر بندی خاصی احساس متفاوتی از رانندگی را دراختیار سرنشینان قرار می‌داده‌اند. کارخانه فورد دراسترالیا طرح‌های خودش را در چند سال پس از معرفی نمونه اولیه ارائه کرد و روند رو به تکامل این خودرو توسط استرالیایی‌ها صورت گرفته است. فورد فالکون‌های امروزی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و با موتورهای غول پیکر خود با حجم‌های بالا توانایی بالایی از قدرت و شتاب و سرعت را به رخ رقیبانش می‌کشد. حضور طولانی مدت این مدل نشان از محبوبیت نام آن دارد که در طول تمام این سال‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

شورولت کوروت

نام شورولت کوروت برای بسیاری از افراد نامی آشنا در دنیای ماشین‌های اسپرت است. شورولت از همان ابتدا با طراحی و ساخت این مدل می‌دانسته خودرویی را معرفی می‌کند که تا مدت‌ها بازار گرمی خواهد داشت. قدرت و شتاب این مدل از شورولت مثال زدنی است و به کمک توانایی بالایی که داشته توانسته است تا به امروز با دریافت فناوری‌های جدید و افزایش کارآیی همچنان در خط تولید شورولت باقی بماند. هر چند در نسل هفتم از کوروت تفاوت‌های فاحشی با مدل‌های اولیه وجود دارد اما روح همه آنها یکی است و شورولت توانسته است خودرویی عضلانی و اسپرت را برای سال‌ها در خط تولید حفظ کند. با ایجاد برخی تغییرات در این خودرو توانی اعجاب آور را در آن به‌وجود می‌آورند که در مسابقات درگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. کوروت با داشتن موتوری 8 سیلندر تمام ملزومات لازم برای یک خودروی عضلانی و اسپرت را در خود جای داده است.

مینی

اولین خودرویی که با چرخ‌های جلو حرکت می‌کرده توسط سیتروئن ساخته شده است اما شهرتش را مینی به‌دست آورد و در مدل مفهومی خودش آن را به نمایش گذاشت. این خودروی کوچک و اقتصادی از سال 1959 وارد خط تولید و در مدت زمان کوتاهی در نقاط مختلفی از دنیا به فروش گذاشته شد و به دلیل ویژگی‌ها و قیمت پایینی که داشت مورد استقبال عمومی قرار گرفت. در بریتانیا بسیاری از افراد می‌توانستند این خودرو را خریداری کنند. طی بیش از 50 سال تولید این مدل تغییرات جالبی را به خود دیده است. مدل‌های کوپه و بدون سقف و دو در تا مدل‌های سقف دار تنوع بالای این محصول را نشان می‌دهد. در این خودرو امکانات بسیار ساده و ابتدایی وجود داشته است و تمام تمرکز خودرو ساز انگلیسی در راستای کاهش هزینه‌های تمام شده بوده است. مینی با وزن 680 کیلوگرم از موتور 800 سی‌سی تا 1200 سی سی استفاده کرده و جعبه دنده خودکار هم در برهه‌ای به داخل آن راه یافته است.

تویوتا لندکروزر

شاید باورکردنش برای عاشقان تویوتا لندکروزر سخت باشد که مدل‌های اولیه این خودرو از روی نسخه نظامی بنتام MK II ساخته شده است. خودرویی که توسط ژاپنی‌ها در فیلیپین تولید می‌شده است برای تویوتا الهام بخش بوده است. پیش از تولید تویوتا لندکروزر، این شرکت ژاپنی مدل Ak10 را می‌ساخت که و به‌عنوان جد لندکروزر شناخته می‌شود. در سال 1951 تویوتا جیپ BJ به‌عنوان اولین مدل ساخته می‌شود و مدتی بعد مدیر فنی این شرکت تحت تاثیر نام لندرور اسم این مدل را به لند کروزر تغییر داد. در طول زمان شرکت تویوتا با حفظ نام مدل‌های مختلفی از لندکروزر را ساخته و این روند تا به امروز ادامه پیدا کرده است. مدل‌های روز لندکروزر در بسیاری از کشورها مخصوصا خاور‌میانه طرفداران زیادی پیدا کرده است. تویوتا موفقیت‌های امروزش را مدیون مدل‌های اولیه جیپ و بنتام است.

مرسدس بنز SL

بنز خودش را اولین خودرو ساز تاریخ می‌داند و معتقد است در این صنعت کم رقیب است. این خودرو ساز در مدل SL خودرویی خاص را برای مدت طولانی در خط تولید داشته است. در زمان معرفی مرسدس بنز 300 SL این خودرو از برخی جهات اولین‌ها را در اختیار داشته است. درهای خاص این خودرو در سال 1954 اوج فناوری به‌حساب می‌آمد و مانند پرنده‌ای بال‌هایش را می‌توانسته است باز کند. در زمان خودش این خودرو سریع ترین خودروی تولیدی و با سرعت 260 کیلومتر در ساعت رکورد دار سرعت بوده است. بنز همواره اصل تنوع را در خودروهایش رعایت کرده است، اما این خودروی خاص با ویژگی‌های متفاوتش در نسخه خیابانی و مسابقه‌ای ساخته شد و برای سال‌های طولانی در خط تولید این خودرو ساز آلمانی و قدیمی حضور داشت. در نسخه‌های امروزی این خودرو تغییرات زیادی ایجاد شده است، اما اصل متفاوت بودن همچنان جاری و ساری است.

فورد سری F

شرکت فورد یکی از قدیمی‌ترین خودرو‌سازان آمریکایی است که همواره محصولاتی قابل تامل ارائه کرده است. سری F دراین خودرو‌ساز از سال 1948 تا به امروز محصولات متنوعی ارائه کرده که تا به امروز در خط تولید حضور داشته‌اند. تراک‌های موجود در این سری در لیست 10 تراک برتر دنیا قرار دارند و رقیبی برای آنها ساخته نشده است. حضور مداوم این برند از فورد نشان از دانش و فناوری در پس طراحی این سری است که در نسل‌های مختلف توانسته است در صدر لیست فروش قرار بگیرد. قدرت بالا، مصرف مناسب و طراحی خاص این سری باعث شده است مشتریان وفاداری برای این سری در طول دهه‌های زیاد برای خرید محصولات جدید با ویژگی‌های مخصوص فورد صف بکشند و به ادامه حیات این سری کمک کنند. مدل‌های اولیه تراک‌های سری F خودروهایی شکل کلاسیک خودروهای روز را در ابعادی بزرگ به نمایش گذاشته بوده‌اند.

فولکس واگن بیتل

بدون شک فولکس‌های مدل بیتل یکی از معروف‌ترین خودروهایی است که تا به حال ساخته شده و از سال 1938 تا 2003 در حال تولید بوده است. مقدار تغییرات در این فولکس‌ها بسیار کم بوده؛ اما فولکس واگن با استفاده از فناوری در این مدل توانست نظر مشتریان امروزی را به راحتی جلب کرده و بار دیگر تولید آن را آغاز کند. این خودرو خدمات زیادی به نازی‌ها در جنگ جهانی ارائه کرده است و در سال 1998 مدل مدرن آن به‌صورت چهار چرخ محرک با امکانات بالا ساخته شد و ظاهر خاص آن همچنان با کمترین تغییر در اختیار مشتریان قرار می‌گرفت. این خودرو در کشورها و فرهنگ‌های مختلف نام‌های متفاوتی داشته است و در ایران با نام فولکس قورباغه‌ای شناخته می‌شود. موتورهای مختلفی در این خودرو استفاده شده و به‌طور کلی مبنای طراحی این خودرو قیمت پایین بوده است. از این جهت موتورهایی با حجم 1000 سی‌سی تا 2000 سی سی در این مدل استفاده شده است و با قدرت 50 اسب بخار توانست به هدف اولیه خود برسد.

یونیماگ

در نظر گرفتن یونیماگ تولیدی در سال 1947 به‌عنوان یک خودرو تمام عیار کار راحتی نیست؛ اما به‌عنوان ماشینی که به مدت 70 سال در خط تولید حضور داشته باعث شده است دراین لیست جا بگیرد. یکی از مهم‌ترین‌ مصارف این خودرو استفاده در زمین‌های کشاورزی بوده است و به دلیل قابلیت‌های بالای آفرودی که دارد در بسیاری از نقاط دنیا از صحرای گرم و خشک آفریقا تا جنگل‌های بارانی استوا پراکنده شده است. دایملر در این خودروی خاص از موتور دیزل استفاده کرده است؛ چرا‌که برای خودروهایی که موارد استفاده این‌چنینی دارند قدرت مناسب را در اختیارش قرار می‌دهد. امروزه نسل‌های جدید این خودرو با بزرگ‌تر شدن به کامیونت‌هایی با قابلیت آفرودری تبدیل شده‌اند که موفقیت‌های امروز خود را مدیون تجربه موفق مدل‌های سال 1947 است.

جیپ

خودروهای آفرود معمولا جثه‌ای بزرگ دارند؛ اما در سال 1941 خودرویی کوچک با اهداف نظامی و شناسایی طراحی و ساخته شد تا بتواند با قابلیت‌هایی که دارد در میدان‌های جنگ فارع از شرایط محیطی و جغرافیایی خدمت کند. جیپ به‌عنوان زیر مجموعه کرایسلر فعالیت می‌کند و توانسته با ساخت این خودروی کوچک و استراتژیک خدمات ارزنده‌ای به مشتریانش ارائه کند. جیپ توانست با ساختار ساده و قیمت مناسب عنوان پر‌فروش‌ترین خودروی آمریکا را از آن خود کند. پس از جنگل جهانی مدل‌های پسا جنگ نیز ساخته شد و مورد استفاده‌های جدیدی در مناطق صعب‌العبور پیدا کرد. مدل‌های بسیار متنوعی از این خودروی همه جا رو ساخته شد و به دلیل قیمت کاملا رقابتی با رقبای خود مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. در مدل‌های اولیه قدرت موتور از 45 اسب بخار شروع می‌شده است و امروزه قدرت‌های فوق‌العاده زیاد در مدل‌های 2016 دیده می‌شود.

شورولت سابربن

در دنیای ماشین‌های سواری و غول پیکر شورولت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، شورولت فروش بالای تراک‌های امروزی‌اش را مدیون سابربن ساخته شده در سال 1933 است. این خودروی استیشن و بزرگ که امروزه به بزرگ‌ترین‌ SUV جهان تبدیل شده برای سال‌های زیادی در خط تولید حضور داشته و با انجام تغییرات زیاد تا به امروز تولید شده است؛ اما بخش‌های اساسی خودرو بدون تغییر باقی مانده‌اند و می‌توان این خودرو را رکورد‌دار حضور در خط تولید نامید. خودروهای بزرگ خانوادگی توسط شورولت و برادرخوانده‌اش جی‌ام‌سی برای اولین بار وارد دنیای ماشین‌های بزرگ جثه شده‌اند و با موتور 8 سیلندر و چهار چرخ متحرک می‌تواند مانور بالایی در حرکت را ارائه دهد. راز ماندگای این نوع خودروها قابلیت‌های بالا و مورد مصرف زیاد آنها در سیستم حمل و نقل بوده است که می‌توانسته با قدرت و نیروی زیاد بارها و افراد زیادی را جابه‌جا‌ کنند. ثابت ماندن پلت فرم در یک خط تولید نشان از موفقیت بالای آن دارد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید