اعدام برای 2 آزارگر زن فرانسوی در فرحزاد

دو مرد افغان که زن فرانسوی را در دره فرحزاد هدف تجاوز قرار داده بودند امروز به اعدام محکوم شدند.

کد خبر : ۲۰۶۴۱
بازدید : ۲۱۲۷
دو مرد افغان که زن فرانسوی را در دره فرحزاد هدف تجاوز قرار داده بودند امروز به اعدام محکوم شدند.

به گزارش رکنا، اواخر شهریور سال 94 یک زن فرانسوی به پلیس آگاهی رفت و از چهار مرد افغان که او را ربوده و در چادری در دره فرحزاد آزار داده بودند، شکایت کرد.

زن 23 ساله به پلیس گفت: کوهنورد حرفه ای هستم و از طریق اینترنت با کوه‌های ایران آشنا شدم. علاقمند به کوهنوردی در ایران بودم به همین خاطر چهاردهم شهریور به تنهایی از طریق مرز ارمنستان وارد کشور ایران شدم.

او افزود: به دره فرحزاد رفته بودم که هوا تاریک و ابری شد. ترسیده بودم با چهار مرد افغان روبه رو شدم. آنها مرا به چادرشان دعوت کردند. من هم دعوت انها را پذیرفتم. شب شده بود و چون زبان آنها را متوجه نمی شدم و آنها هم قادر به صحبت به زبان انگلیسی نبودند با زبان اشاره از آنها خواستم تا اجازه دهند آنجا را ترک کنم. اما یکی از آنها تصویر یک گرگ و عکسی از شب بارانی را در یک کتاب به من نشان داد و به من فهماند که بهتر است برای امنیت جانم شب را در چادر بمانم. من هم قبول کردم. همان مرد برای خرید شام از چادر بیرون رفته بود که چهارنفر دیگر مرا آزار دادند. مرد جوان وقتی به چادر برگشت و ماجرا را متوجه شد با چوب به آنها حمله کرد و مرا فراری داد.

به دنبال اظهارات این زن، ردیابی عاملان جنایت سیاه در دستور کار پلیس قرار گرفت و چهار متهم قبل از فرار از کشور، در تربت جام بازداشت شدند.

ولی یکی از آنها توانست از مرز ایران خارج شود. در حالی که متهمان در بازداشتگاه مرزی نگهداری می شدند یکی از انها نیز از بازداشتگاه فرار کرد و تلاش پلیس نیز برای ردیابی دو متهم فراری بی نتیجه ماند.

زن توریست در مواجهه حضوری با متهمان گفت دو نفر از این افراد مرا آزار دادند ولی نفر سوم همان کسی است که در فرار به من کمک کرد.

به این ترتیب سومین متهم تبرئه شد و گفت: من خودم را در این ماجرا مقصر می دانم و حالا دچار عذاب وجدان شده ام. زن جوان می خواست چادر را ترک کند اما من با نشان دادن تصویر یک گرگ در یک کتاب او را ترساندم و از او خواستم شب را در چادر بماند اما هرگز تصور نمی کردم دوستانم او را در غیاب من آزار بدهند.

دو متهم این پرونده در حالی در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حسین اصغرزاده و با حضور دو قاضی مستشار پشت درهای بسته و غیرعلنی محاکمه شدند که خود را بیگناه خواندند و منکر آزار توریست فرانسوی شدند.

در آن جلسه که دو وکیل شاکی حضور داشتند به هیات قضایی گفتند: زن فرانسوی بعد از این ماجرا به کشورش بازگشته ولی برای متهمان درخواست مجازات کرده است.

این زن به خاطر فرهنگ اش به مردان افغان اعتماد کرده و شب را آنجا مانده است اما آنها به وی تجاوز کرده اند.

در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و امروزدو مرد افغان را به اعدام محکوم کرد. متهم دیگری که در فرار به مجرمان کمک کرده بود به جزای نقدی محکوم شد.پرونده دو متهم فراری همچنان باز است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید