چرا عاشق آدم‌های خودشیفته می‌شویم؟

چرا عاشق آدم‌های خودشیفته می‌شویم؟
کد خبر : ۲۰۸۳۵
بازدید : ۷۵۷۴
چرا عاشق آدم‌های خودشیفته می‌شویم؟
فرادید | یک تحقیق جدید نشان می دهد که افراد خود شیفته تمایل دارند که مردم به آنها به چشم قهرمانان داستان های تاریخی نگاه کنند. می توان در اینجا به سه دلیل اشاره کرد.

به گزارش فرادید به نقل از *گاردین، دو دسته از مردم وقتی بفهمند دانشمندان اثبات کرده‌اند که در تاریخ، خودشیفته ها از افراد معمولی جذاب‌تر بوده‌اند تعجب نمی‌کنند: یک دسته آنها که از روی بدشانسی عاشق یک خودشیفته هستند و دسته دیگر خود خودشیفته‌ها؛ چرا که فکر می‌کنند جذابیت زیاد ویژگی اصلی شخصیتشان است.

این تحقیق توسط یک پژوهشگر اتریشی منتشر شده است. او این آزمایش را روی موسسه‌های دوست یابی انجام داده است و خصوصیات خودشیفتگی افراد را فهرست کرده است این فهرست بر اساس تمایلی بوده است که افراد دیگر برای دیدار دوباره با افراد خودشیفته نشان می دادند. او به این نتیجه رسیده است که کسانی که درجه خودشیفتگی بالایی دارند همچنین تمایل دارند که از سوی جنس مخالف جذاب‌تر دیده شوند.

اما از نظر دیگران خودشیفته ها آدم‌های اجتماعی نیستند. سرگرم بودن افراد خود شیفته به خودشان می‌تواند ضعف و آسیب پذیری شان را پنهان کند، و به همین دلایل دیگران همچنان از مهم بودن آنها حرف می زنند.

خودشیفته ها اغلب سرگرم ویژگی‌های بسیار کم اهمیت خود هستند. آنها قادر نیستند، روابط احساسی واقعی با افراد دیگر برقرار کنند. آنها فاقد حس همدلی هستند. آنها در جذب افراد بسیار خوب هستند اما در حفظ یک رابطه سالم بسیار بد عمل می کنند.

و عجیب است که بازهم! ما عاشق آنها هستیم. چرا؟ اینجا سه دلیل هست که چرا خود شیفته ها در یک بده بستان احساسی بر ما پیروز می‌شوند.

چرا عاشق آدم‌های خودشیفته می‌شویم؟
آنها عمیقا به جذابیت خودشان باور دارند
خودشیفته ها خوش قیافه هستند. یا شاید خیلی مهمتر اینکه آنها فکر می کنند که خوش قیافه هستند و این عقیده در این که آنها چگونه کل جهان را تحت تاثیر قرار می دهند نقش اصلی را بازی می کند.

آنها به توانایی های خود آنچنان اطمینانی دارند که فکر می کنند می‌توانند مردم را مجبور کنند که هر کاری که خواستند با افراد دیگر انجام دهند. یکی از بهترین (منظورم بدترین است) مثال‌ها برای این رفتارشان این است که معمولا در مجالس مردانی هستند که معرکه می گیرند تا از این طریق زن مورد علاقه شان را اغوا کنند. در نگاه اول این کار نشان دهنده اطمینان زیاد آنها به خودشان و بی تفاوتی کامل آنها به احساسات افراد دیگر است.

البته جذابیت ظاهری در هر رابطه ای ضروری است. اما مشکل تاریخی یک خودشیفته این است که آنها دیگران را خسته می کنند، به خاطر اینکه بیش از حد خواهان توجه دیگران هستند و خیلی زود از دیگران انتظار دارند که آنها را تایید کنند. به همین دلیل است که آنها به سراغ رابطه تازه می‌روند بنابراین اگر به دنبال یک رابطه وفادارانه هستید، ارتباط با افراد خود شیفته نمی‌تواند برای شما مناسب باشد.

آنها سلطان چاپلوسی هستند
خودشیفته ها از دیگران می‌خواهند که فکر کنند آنها بهتر، جذاب تر، دلپذیر تر و باهوش تر از هر کس دیگری هستند. و در اولین قدم رابطه، آنها میل دارند هر کسی که با آنها قرار ملاقات می‌گذارد به آنها بگوید که چقدر شگفت انگیز، جذاب، دلپذیر و باهوش هستند چرا که فکر می‌کنند این تعریف‌ها تاثیر خوبی رویشان می گذارد. آنها عجیب هستند به همین دلیل افراد عجیب را انتخاب می کنند. مشکل اینجاست که خودشیفته ها نمی توانند عکس این رابطه را در مورد خودشان تحمل کنند.

ترس از افشای ناتوانی ذاتی آنها در عاشق شدن به این معنی است که وقتی شما تصمیم می‌گیرید که با یک فرد خودشیفته قطع رابطه کنید آنها شروع می کنند به کنار زدن شما. اگر خوش شانس باشید این کارشان به این معنی است که می‌خواهند به شما بگویند که شما آنها را خیلی دوست دارید و می‌خواهید ترکشان کنید. درست است که بهم خوردن ارتباط گیج کننده، مشکل آفرین و دردناک است اما تحمل این جدایی از تاثیر بلند مدت رابطه با یک خود شیفته راحت تر است.

آنها واقعا پر جذبه هستند
خود شیفته ها برخلاف اینکه از نظر احساسی آسیب پذیر هستند، میل دارند که اطرافشان پر از افراد مختلف باشد، آنها معمولا دوستان، آشنایان و روابط کاری زیادی دارند. آیا کسی که یک میلیون دوست دارد و زندگی اش در میهمانی‌ها می گذرد و به وضوح می‌گوید که همه دوست دارند تا وقتشان را با او بگذرانند هیچ دلیلی برای توجه به شما خواهد داشت؟ ممکن است شما خیلی خاص باشید اما این فقط تا زمانی است که آنها به این نتیجه برسند که شما دیگر آدم خاصی نیستید. جلب توجه می‌تواند خودشیفته‌ها را از همه لحاظ راضی کند و یکدفعه شما را از تعجب برجایتان خشک می‌کنند، و آن زمانی است که به سراغ فرد دیگری می‌روند.

شاید کسی بگوید که ممکن است یک زمانی در آینده مشخص شود که دوستان رمانتیک، همین آدم‌های خودشیفته خواهند بود. اما اگر شما مطمئن هستید که در آینده چنین اتفاقی می‌افتد، برای پیدا کردن خودشیفته ها یک ترفند بکار ببرید: از آنها بپرسید. اگر خودشیفته باشند، خواهند گفت که بله.

جین هانا ادلستین
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    فکر کنم مقاله خوب ترجمه نشده.البته من اصل مقاله را نخوانده ام...

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید