دستگیری فاش کننده اطلاعات ایرانسلی‌ها

معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتا از دستگیری عامل ایجاد کننده ربات در شبکه‌های اجتماعی تلگرام برای انتشار اطلاعات مشترکان اپراتور ایرانسل خبر داد.

کد خبر : ۲۱۰۰۴
بازدید : ۱۱۹۲
معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتا از دستگیری عامل ایجاد کننده ربات در شبکه‌های اجتماعی تلگرام برای انتشار اطلاعات مشترکان اپراتور ایرانسل خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ حسین رمضانی در خصوص دستگیری انتشار دهنده اطلاعات مشترکین یکی از اپراتورهای تلفن همراه با اشاره به اینکه حفاظت و صیانت از حریم خصوصی افراد از اهداف اصلی پلیس فتا ناجا است، گفت: خبری چند هفته اخیر مبنی بر انتشار اطلاعات مشترکین یکی از اپراتورهای تلفن همراه کشور منتشر شد که بلافاصله با شکایت بخش حقوقی آن اپراتور در محاکم قضایی، پلیس فتا ناجا اقدامات فنی و تخصصی خود را برای شناسایی و دستگیری مجرم آغاز کرد.

رمضانی از شناسایی و دستگیری متهم که جوان 19 ساله و دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر در یکی از استانهای کشور می باشد خبر داد و افزود: بر اساس مدارک و مستندات فنی و تخصصی نامبرده به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را صرفاً کنجکاوی بیان کرده است.

وی ادامه داد: در تحقیقات بیشترمشخص شد اطلاعات انتشار یافته همان اطلاعات قدیمی دو سال گذشته است که مالکان یا تغییر مالکیت داده‌اند و یا سیم کارت غیر فعال است.

رمضانی تصریح کرد: اپراتور های تلفن همراه کشور در حال حاضر در وضعیت امنیتی خوبی قرار دارند و به موضوع حفظ حریم خصوصی اطلاعات کاربران برابر قانون به شدت توجه می‌کنند و در این رابطه اقدامات اساسی و زیر ساختی در چند سال اخیر انجام داده‌اند.

معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا تاکید کرد: حفظ و صیانت حریم خصوصی افراد در فضای سایبر از اهداف و وظایف اصلی پلیس فتا ناجا است و این پلیس با کسانی که بخواهند حریم خصوصی افراد را نقض کنند برخورد خواهد کرد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید