تصاویر/ پوسترهایی که مردم را آزار داد!

در این نوشتار ۵ پوستر فیلم های سینمایی جهان معرفی می‌شود که در زمان اکران و بعد از آن در سراسر طول سال افکار عمومی را به چالش کشیده‌اند و موضوع بحث رسانه‌ها، تماشاگران و منتقدان بوده‌اند. تولیدکنندگان فیلمهای بسیاری از این پوسترها در نهایت مجبور به حذف و کنار گذاشتن این طرح‌ها شده‌اند ولی اثرات سوء آن‌ها سالیان سال بر جوامع بشری باقی مانده است.

کد خبر : ۲۱۱۶۱
بازدید : ۳۵۵۵
در این نوشتار ۵ پوستر فیلم های سینمایی جهان معرفی می‌شود که در زمان اکران و بعد از آن در سراسر طول سال افکار عمومی را به چالش کشیده‌اند و موضوع بحث رسانه‌ها، تماشاگران و منتقدان بوده‌اند. تولیدکنندگان فیلم‌های بسیاری از این پوسترها در نهایت مجبور به حذف و کنار گذاشتن این طرح‌ها شده‌اند ولی اثرات سوء آن‌ها سالیان سال بر جوامع بشری باقی مانده است.

پوستر هر فیلم از آن‌جا که ادغام هنر و کسب و کار است نقش بسیار حساسی در فروش گیشه دارد. تولیدکنندگان فیلم‌ها باید طرحی را برای پوستر انتخاب کنند که علاوه بر آنکه موضوع فیلم و هنر کارگردان و نویسنده را نشان می‌دهد بتوان مخاطبان را به پای گیشه حلب کند و به فروش فیلم نیز کمک کند. و مساله‌ی وفاداری به موضوع فیلم در عکس و طرح تبلیغاتی(پوستر) و هم‌چنین جلوگیری از تحریک و تشویش اذهان عمومی و رعایت برخی خط قرمزهای سانسوری از مهمترین مباحث صنعت سینما است.

در ادامه ۵ پوستر فیلم را می‌بینیم که در زمان اکران و انتشار بسیار بحث‌برانگیز بوده‌اند و مخاطراتی را برای تولیدکنندگان به همراه داشته‌اند و افکار عمومی را مشوش کرده‌اند چرا که برخی مضامین خشونت، تبعیض نژادی، بی احترامی به سنت‌ها، مسایل صریح و خشن جنسی و بی احترامی به مذهب را در خود داشته‌اند.

(Final Destination 5 (2011

finaldestination5-900x1332.jpg


این پوستر با تصویر نمایش گور، خشونت، اضطرابی که در ژانر وحشت خود دارد پس از نصب در ایستگاه های مترو مخالفت‌های بسیاری را برانگیخت چرا که عامل خشونت جوانان بسیاری شد و حتی ۵ مورد مرگ نوجوانان به دلیل پیروی از الگوهای نمایشی این فیلم گزارش داده شد. پس از موج مخالفت با این پوستر از بسیاری شهرها و کشورها جمع آوری شد.

(Man Bites Dog (1992

man-bites-dog-900x1282.jpg


این پوستر که رویکردی کمدی اما بسیار نگران کننده را در خود دارد با نمایش قتل عام و یک پستونک خون‌آلود گویی سیلی محکمی به هنر زده است. این پوستر یک روایت بسیار تلخ از رواج آزادی بی حد و حصر و قتل عام و پوچ گرایی است و نهایت خشونت با کشتن یک نوزاد و فروافتادن پستونک او به نمایش درآمده است.

(Silent Night, Deadly Night (1984

silent-night-deadly-night-900x1350.jpg


پوستر فیلم شب خاموش، شب مرگبار در ژانر وحشت نوعی بی احترامی به سنت‌ها و در شکلی دیگر مذهب را به همراه داشت. چرا که یک قاتل با تبری خون آلود و با لباس بابانوئل از پشت بام خانه آویزان است. این پوستر شش روز پس از انتشار با موج مخالفت خانواده‌های امریکایی و رواج ترس و گریز کودکان از بابانوئل همراه شد و تولیدکنندگان فیلم مجبور به حذف آن در تمام مجامع عمومی شدند.

(The Hills Have Eyes 2 (2007

5thehillshaveeyes-900x1332.jpg


در فیلم تپه‌ها چشم دارند به شکل ناراحت‌کننده‌ای خشونت و نژادپرستی به چشم می‌خورد و منتقدان معتقدند نشان دادن یک انسان در کیسه‌ای که سرش گره خورده و به سمت ناکجا آبادی با انزجار برده می‌شود برای یک اکران عمومی بسیار ناراحت کننده و نامناسب است.

(Saw II (2005

saw2-900x1333.jpg


دو انگشت قطع شده‌ی کثیف در پس زمینه‌ی سفیدرنگ این پوستر تلنگری به رواج شکنجه و خشونت و تبعید در جامعه‌ی امروزی است. شاید بتوان گفت حتی رنگ سفید این پوستر هم تداعی نوعی ترس بدون مرز و خشونت پنهان باشد.

منبع: فوربس
ترجمه: سایت بازده
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید