چه چیزهایی جذابیت را از ما می‌گیرد؟

چه چیزهایی جذابیت را از ما می‌گیرد؟

مجموعه آزمایش‌های جالبی نشان داد که میزان جذابیت افراد با فاکتورهایی از جمله کمک کردن به دیگران در ارتباط است. این پژوهش نشان داد آن دسته از دانشجویانی که تنبل بودند، حتی میزان جذابیتشان از حد متوسط هم در آخر دوره کاسته شده بود.

کد خبر : ۲۱۳۵۸
بازدید : ۱۱۴۰۳
فرادید | پیشتر مطالبی راجع به اینکه "چگونه جذاب‌تر شوید" منتشر شده است. مثلا ما می‌دانیم اگر موسیقی خوب برای خودتان پخش کنید، می‌توانید جذاب‌تر شوید؛ اما سوال اینجا است که چه چیزهایی جذابیت را از ما می‌گیرند؟

ویژگی‌ها و رفتارهایی وجود دارند که در صورت عدم رعایت آن‌ها از میزان جذابیت و تاثیرگذاری شما کاسته خواهد شد. نکات زیر را بخوانید تا در صورت امکان بتوانید آن‌ها را کنار بگذارید.

کمبود خواب

هر زمانی که از خوابمان می‌زنیم، بی‌اختیار از جذابیتمان نزد دیگران کم خواهد شد. پژوهشگران در تحقیقی از افرادی که شب قبل از پژوهش حداقل هشت ساعت خوابیده بودند، عکس گرفتند و آن‌ها را با عکس کسانی که 31 ساعت نخوابیده بودند مقایسه کردند.

شرکت‌کنندگان دیگر آن مطالعه عکس‌های هر دو گروه را بر اساس معیارهای متفاوت ارزیابی کردند. افراد دچار کمبود خواب نه تنها (طبیعتاً) خسته به نظر می‌رسیدند، بلکه جذابیت کمتر، سلامت کمتر و ناراحتی بیشتری برای شرکت کنندگانِ ارزیاب داشتند.

بدجنس بودن
آیا همیشه سر افراد خوب کلاه می‌رود؟ در مطالعه انجام شده، پژوهشگران از چند زن و مرد خواستند تا به تصاویر افراد دیگر نگاه کنند؛ البته همه آن افراد نگاهی کاملا خنثی داشتند.

برخی از تصاویر اما حاوی کلمات چینی برای «خوب و صادق» بودند و برخی دیگر نیز با کلمات «شیطان و بدجنس» همراه شده بودند. تعدادی از تصاویر هم حاوی هیچ اطلاعات خاصی نبودند. در نهایت مشخص شد افرادی که با واژگانی از قبیل شیطان و بدجنس توصیف می‌شوند، از جذابیت کمتری برخوردار هستند.

زبان بدن
آیا تاکنون در مورد «ژست قدرتی بدن» چیزی شنیده‌اید؟ با توجه به این حالت، اگر شما بدنتان را بازتر جلوه دهید، احساس قدرت و اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت، در حالی که جمع کردن بدن به سمت داخل می‌تواند عکس این احساس را به شما منتقل کند.

اما طبق پژوهش انجام شده، ژست بدن می‌تواند کاری کند تا شما کمتر جذاب باشید. پژوهشگران در مطالعه‌ای چند پروفایل در برنامه‌های دوست یابی اینترنتیِ مبتنی بر GPS برای زنان و مردان ساختند. در تعدادی از این پروفایل‌ها، تصاویر زنان و مردان با ژست‌های "جمع شونده" بودند؛ برای نمونه، پاهایشان روی هم انداخته شده بود و یا شانه‌هایشان را به سمت داخل جمع کرده بودند.

در مجموعه دوم تصاویر پروفایلی، همان مردان و زنان در حالت‌های "باز شونده" عکس گرفته بودند: مثلا زمانی که دست‌هایشان را بالا برده بودند و یا مثلا سعی داشتند چیزی را بگیرند. نتایج این مطالعه نشان داد که تصاویر مربوط به حالت باز شونده از جذابیت بیشتری نزد کاربران برخوردار بودند.

استرس
خونسرد باشید، زیرا این کار ممکن است شما را جذاب‌تر جلوه دهد. مطالعه انجام شده نشان داد که زنان دچار استرس شدید از جذابیت کمتری نزد مردان برخوردار هستند.

پژوهشگران این مطالعه ادعا کردند که احتمالا میزان کورتیزول بالا (و استرس کمتر) با سلامتی و باروری بیشتری در ارتباط باشد.

خوشحالی یا غرور بیش از حد
درست است که خوشحالی یکی از معیارهای جذابیت مردان نزد خانم‌ها محسوب می‌شود، اما دخترها از مردانی که همیشه لبخند می‌زنند زیاد خوششان نمی‌آید. از طرف دیگر، مردان از غرور خوششان می‌آید، اما از دخترانی که بسیار مغرور هستند دوری می‌کنند.

پژوهشی بر روی 1000 نفر انجام شد. در این پژوهش، تصاویری از جنس مخالف به هر شخص نشان داده شد تا افراد نظرشان را نسبت به میزان جذابیت آن‌ها بگویند.

نتایج نشان داد بالاترین میزان جذابیت زنان نزد مردان هنگامی است که آن‌ها بسیار شاد به نظر می‌رسند و کمترین میزان جذابیتشان نیز هنگام نمایش غرور است. از سوی دیگر، بالاترین میزان جذابیت مردان برای زنان مربوط به هنگامی بود که آن‌ها مغرور به نظر می‌رسیدند و کمترین میزان جذابیت نیز مربوط به زمانی بود که در تصاویرشان خوشحال دیده می‌شدند.

شوخ طبع نبودن
نتایج پژوهش انجام شده نشان داد که شوخ طبع نبودن - یا حتی داشتن حد متوسط شوخ طبعی - از میزان جذابیت افراد کم می‌کند. این پژوهش همچنین نشان داد که جنسیت نقش زیادی در این مسئله بازی نمی‌کند و تمام افراد اعم از زن و مرد شامل این مورد می‌شوند.

تنبلی
مجموعه آزمایش‌های جالبی نشان داد که میزان جذابیت افراد با فاکتورهایی از جمله کمک کردن به دیگران در ارتباط است. در یکی از این آزمایش‌ها، محققین از دانشجویانِ یک درس 6 هفته‌ای باستان شناسی خواستند تا بر اساس ملاک‌های مختلف به شخصیت و میزان جذابیت یکدیگر در آغاز و پایان دوره امتیاز دهند. این پژوهش نشان داد آن دسته از دانشجویانی که تنبل بودند، حتی میزان جذابیتشان از حد متوسط هم در آخر دوره 6 هفته‌ای کاسته شده بود.

بوی خیلی نزدیک یا خیلی متفاوت
دانشمندان بر این باورند که بشر همواره به دنبال جفتی گشته که از نظر ژنتیکی نه خیلی از او متفاوت باشد و نه خیلی شبیه؛ و ما این قضیه را از روی بو تشخیص می‌دهیم. نتایج پژوهش انجام شده نشان داد که زوج‌هایی که از لحاظ ژنتیکی خیلی نزدیک یا خیلی دور از هم هستند، احتمال خیانت بینشان بیشتر می‌شود.

دروغ گفتن در مورد سن و درآمد
نتایج یک پژوهش انجام شده نشان می‌دهد که دروغ گفتن می‌تواند یک مورد بسیار منفی هم برای مردان و هم برای زنان باشد. اگر شما عادت دارید در مورد سن و درآمد ماهیانه‌تان دروغ بگویید، به شما قاطعانه پیشنهاد می‌کنیم که این کار را نکنید.

در پژوهش فوق، شرکت کنندگان آگهی‌های مربوط به زنان و مردان را خواندند. لازم به توجه است که این افراد به طرق مختلف توضیح داده شده بودند: باهوش یا خنگ، مستقل یا وابسته، راستگو یا دروغ‌گو. شرکت کنندگان سپس می‌بایست آن افراد را با توجه به میزان جذابیتشان نمره دهی کنند. در نهایت مشخص شد که صداقت مهمترین عامل افزایش دهنده جذابیت است.

منبع: Independent
ترجمه: وبسایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
  • وحيد ارسالی در

    معمولا اين تيپ پست‌ها كامنت خيز نيستند و البته همه ميخونن ! من از طرف همه خوانندگان پست هاي روانكاوي اجتماعي از شما تشكر ميكنم.

  • ناشناس ارسالی در

    متاسفانه در کشور ما یکی از عوامل اصلی جذابیت پول هست پول ...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید