چگونه کم‌کاری تیروئید را درمان کنیم؟

چگونه کم‌کاری تیروئید را درمان کنیم؟

در صورتی که غده تیروئید به اندازه کافی هورمون ترشح نکند، فرد دچار بیماری به نام «کم کاری تیروئید» می‌شود. این هورمون‌ها از اهمیت بالایی در بدن برخوردار هستند اما برای مبارزه با آن چه باید کرد؟

کد خبر : ۲۱۳۷۵
بازدید : ۱۵۶۱۳
چگونه

فرادید | در صورتی که غده تیروئید به اندازه کافی هورمون ترشح نکند، فرد دچار بیماری به نام «کم کاری تیروئید» می‌شود. این هورمون‌ها از اهمیت بالایی در بدن برخوردار هستند اما برای مبارزه با آن چه باید کرد؟

به گزارش فرادید*، هیپوتیروئیدی (Hypothyroidism) یا کم‌کاری غده تیروئید در بین بیماری‌های غدد درون ریز شایع‌ترین بیماری پس از دیابت می‌باشد. به زبان ساده این بیماری هنگامی ایجاد می‌شود که غده تیروئید نتواند به اندازه نیاز بدن هورمون تولید کند.

هورمون غده تیروئید تری یدوتیرونین و تیروکسین است. این هورمون‌ها وظیفه تنظیم مصرف انرژی، تولید گرما و تسهیل رشد در بدن را بر عهده دارند. گفتنی است این بیماری در زنان سه برابر شایع‌تر از مردان است.

این هورمون‌ها بسیار مهم هستند چرا که فعالیت قلب و مغز، سطح کلسترول، تنفس و دمای بدن را تنظیم می‌کند. کم کاری تیروئید باعث بروز انواع بیماری جدی از جمله اختلالات قلبی، درد مفاصل، چاقی و ناباروری می‌شود.

افسردگی، ضعف و خستگی، خواب‌آلودگی، خشک شدن پوست، عدم تحمل سرما، کاهش تعریق، کند تپشی، فراموش‌کاری، یبوست، افزایش وزن، اختلالات قاعدگی، سقط‌های مکرر، تاخیر در رفلکس‌ها، کم‌خونی و درد مفاصل و عضلات از دیگر عواقب کاهش کم کاری تیروئید است. اما قصد داریم ترکیبی را به شما معرفی کنیم که مشکل کم کاری تیروئید را از بین می‌برد.

مواد مورد نیاز:
  • یک چهارم قاشق چایخوری آب لیمو
  • یک چهارم قاشق چایخوری زنجبیل خشک
  • یک فنجان آب کرنبری
  • سه چهارم قاشق چایخوری آب پرتقال
  • یک چهارم قاشق چایخوری جوز هندی
  • نصف قاشق چایخوری دارچین سیلان
طرز تهیه
به اندازه دو لیوان آب جوش تهیه کنید. سپس زنجبیل، جوز هندی، دارچین و آب کرنبری را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی با هم ترکیب کرده و اجازه دهید برای دقیقه به همان حالت باقی بماند. سپس لیمو و آب پرتقال را نیز به آن اضافه کنید. نوشیدنی شما آماده است.

شما می‌توانید بلافاصله پس از تهیه، آن را بنوشید. این کار باعث تقویت متابولیسم بدن و تنظیم کارکرد تیروئید می‌شود. ترکیب فوق همچنین سرشار از انواع ویتامین‌ها بوده و از این طریق باعث افزایش ایمنی بدن و کاهش التهاب بدن می‌شود که در درمان بسیاری از بیماری‌ها به شما کمک می‌کند.

منبع: beextrahealthynow.net
ترجمه: وبسایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    زرشک

  • مهدي ارسالی در

    ممكنه مبناي علمي اين درمانهايي كه بر مبناي اينچنيني كه خارج از طب معمول هست رو معرفي بكنيد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید