حال و روز تورهای مسافرتی ترکیه

کد خبر : ۲۱۸۰۵
بازدید : ۲۳۰۹
تورهای مسافرتی به مقصد ترکیه از شب گذشته به دنبال درگیری های پیش آمده به دلیل کودتا در این کشور لغو شده است.

به گزارش جام جم، در تماسی که با آژانس های مسافرتی داشتیم، آنها اعلام کردند که با لغو پروازها به سمت ترکیه تورهایی که قرار بود به مقصد این کشور برگزارشوند لغو شده اند.

یکی از صاحبان آژانس های درباره وضعیت تورهای ثبت نامی به مقصد ترکیه گفت: کل پروازها به سمت ترکیه لغو شده است و پروازهایی که شب گذشته به مقصدترکیه انجام شده اجازه نشستن نداده اند و آنها مجبور به بازگشت شده اند.

وی افزود: هنوز زمانی برای برقراری مجدد تورها اعلام نشده است و بستگی به وضعیت سیاسی ترکیه و برقراری مجدد پروازها دارد. به گفته این آژانس مسافرتی افرادی که در تور ترکیه ثبت نام کرده اند باید برای پیگیری وضعیت به همان آژانسی که ثبت نام کرده اند مراجعه کنند.

محمد حسن کرمانی پیش از این در پاسخ به این پرسش که جبران خسارت پرواز ها و تورهایی که به دلیل چنین اتفاقاتی کنسل می شود برعهده چه نهادی است به جام جم آنلاین گفته بود: زمانیکه شرایط فورس ماژور حاکم می شود شرکت های هواپیمایی و هتل ها معمولا هزینه ها را بر می گردانند، بنابراین وقتی آنها پولهای دریافتی را برگردانند آژانس هم به مشتری برمی گردانند، مگر آنکه در قرار داد بحث فورس ماژور را حذف کرده باشند. در نتیجه باید دید مفاد قرار دادی که مسافر با آژانس وآژانس با هتل بسته است چه هست.

کرمانی تاکید کرد: اتفاقات فورس ماژور همیشه هست و معمولا هم وقتی چنین اتفاقی می افتد ارتباطی به مسافر ندارد و آژانس باید برود و مشکلاتش را در آنجا حل کند که البته استرداد پول ممکن است بلافاصله انجام نشود و زمان ببرد.

وی اظهار داشت: اگر آژانسی برای استرداد پولش به مشکل خورد باید به اتحادیه مراجعه کند که ما هم از طریق خودمان پیگیری می کنیم.

سعید اکبری معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز با اشاره به برگزاری نشست اضطراری شورای معاونین شرکت فرودگاه‌ها در خصوص کودتای نظامی ترکیه و چگونگی انجام پروازها در این شرایط از فرودگاه‌های ایران گفت: ترکیه برای انجام پروازها در این کشور اعلام آمادگی کرده است اما در فرودگاه‌های آتاتورک و استانبول هیچ پروازی صورت نمی‌گیرد و در فرودگاه «سبیها» در نزدیکی استانبول نیز تنها پروازهای ترکیه‌‌یی برقرار است.

وی با ابراز نگرانی برای مسافران ایرانی که در آنکارا و استانبول به سر می‌برند عنوان کرد: مسئولیت بازگرداندن مسافران ایرانی از ترکیه برعهده شرکت‌های هواپیمایی است. قاعدتا این شرکت‌ها تمهیداتی برای برگرداندن مسافران اندیشیده‌اند اما شرایط در ترکیه عادی نیست و نمی‌توان پرواز با اطمینان کامل انجام داد.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: این امکان وجود دارد که تعدادی هواپیمای بدون مسافر به سمت فرودگاه سبیها با هدف بازگرداندن مسافران ایرانی پرواز کنند. البته تاکنون با یک پرواز تعدادی از هموطنان به فرودگاه تبریز آورده شدند.

اکبری ادامه داد: با وجود اعلام آمادگی فرودگاه‌های ترکیه برای برقراری پروازها، هیچ یک از ایرلاین‌های ایرانی، قطری و اماراتی از این موضوع استقبال نکردند. برقراری پروازهای مجدد به کشور ترکیه به اوضاع ترکیه بستگی دارد.

به گفته وی اخبار ضد و نقیضی از اوضاع و شرایط کشور ترکیه به گوش می‌رسد اما امیدواریم که پروازها به زودی برقرار شود و مسافران ایرانی در کشور از شرایط بلاتکلیفی خارج شوند
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید