11 نوع عشقی که همه‌ آدم‌ها در زندگی تجربه می‌کنند

آدم و حوا در باغ عشق متولد شدند، در طبیعت شکوفا شدند و جهان را دوباره جوان کردند. عشق آن چیزی است که در این دنیای فانی، خشن و بی رحم، هر کسی در جستجوی آن است. حتی در بزرگ‌ترین فاجعه‌ی زندگی‌تان عشق مانند پرتوِ امید می‌درخشد. عشق به شما قدرت می‌دهد تا از عهده‌ی هر شرایط نامطلوبی که پیش روی‌تان قرار می‌گیرد، بربیایید.

کد خبر : ۲۱۸۱۶
بازدید : ۴۴۸۳
آدم و حوا در باغ عشق متولد شدند، در طبیعت شکوفا شدند و جهان را دوباره جوان کردند. عشق آن چیزی است که در این دنیای فانی، خشن و بی رحم، هر کسی در جستجوی آن است. حتی در بزرگ‌ترین فاجعه‌ی زندگی‌تان عشق مانند پرتوِ امید می‌درخشد. عشق به شما قدرت می‌دهد تا از عهده‌ی هر شرایط نامطلوبی که پیش روی‌تان قرار می‌گیرد، بربیایید.

جهانی که در آن زندگی می‌کنیم، این چنین مملو از تنوع، تفاوت و ایدئولوژی‌های مختلف، با عشق یکپارچه می‌شود. عشق یک شفادهنده، تسکین‌دهنده و منبع خرد و قدرت است برای هرکسی که عاشق می‌شود و تلنگر خوشایند آن را تجربه می‌کند. انسانِ عاشق حس می‌کند می‌تواند جهان را با تمام شادی‌ها و جنبه‌های مثبتی که به او ارزانی می‌دارد، فتح کند. در ادامه اشکال مختلف عشق را که هرکسی باید در زندگی‌اش تجربه کند می بینیم:

۱. عشق به خدا
واقعا چه کسی می‌تواند این‌جا باشد و بدون او این نوشته‌ها را بخواند، بدون او که ما را آفرید؟ او کسی است که ما را از رحم مادر به وجودآورد و همه ی آن‌چه را امروز داریم به ما ارزانی داشت. او ما را با توانایی‌های بدنی شخصی برای دیدن، حس کردن، شنیدن، بوکردن، خوردن و رشد کردن نه فقط به لحاظ جسمی بلکه به لحاظ روحی و فکری به اوج رساند. او همچنین خوراک، پوشاک، مسکن و سایر نعمت‌ها را در اختیار ما گذاشت، نعمت‌هایی که ما آن‌ها را به عنوان ضرورت و مهم‌ترین بخش زندگی‌مان می‌بینیم. او بود که انواع دیگر عشق‌ ‌و همراهی را که امروز تجربه می‌کنیم به ما ارائه داد. هیچ‌کس از عشق‌ او گزیر و گریزی ندارد، چه، شما به عنوان یک روح این‌جا هستید زیرا او عاشق شما است!

۲. عشق به والدین
پدرومادر تنها دلیل وجود شما بر روی زمین هستند. بدون آن‌ها نمی‌توانید در این دنیای خشن دوام بیاورید. آن‌ها حامی، سرپرست، اولین دوستان، اولین معلم و بزرگ‌ترین پشتیبان شما در این دنیا هستند. عشق به والدین نه تنها بزرگ‌ترین توانایی شما است بلکه قوی‌ترین و قابل‌اعتمادترین منبع الهام و شادی‌تان است. درست از زمان کودکی‌تان تا زمانی که حضور جادویی آن‌ها را در زندگی‌تان احساس می‌کنید، عشق بی قیدوشرط و عظیم آن‌ها به شما اعطا می‌شود، عشقی که شما از هیچ شخص دیگری در زندگی دریافت نخواهیدکرد. هیچکس، دقیقا هیچ‌کس نمی‌تواند جایگزینی برای پدرومادر و عشق‌شان در این دنیا پیداکند.

۳. عشق به پدربزرگ و مادربزرگ
بله، شما بهترین ثمره‌ی رنج و زحمت زندگی آن‌ها هستید. شما بزرگ‌ترین دارایی و ثروت‌شان هستید. پدربزرگ و مادربزرگ‌تان شما را حتی بیش‌تر از پدرومادرتان دوست دارند. کسانی که از این دو نعمت برخوردار هستند، این را به خوبی می‌دانند. قدم زدن‌های عصر‌هنگام با پدربزرگ، داستان‌های شب‌هنگام مادربزرگ، بازی‌های زمان کودکی با آن‌ها و موهبت‌های بی‌ریا و از روی شفقت‌شان بهترین خاطرات زندگی شما را تشکیل می‌دهند؛ سرمایه‌ای که شما هم به نوه‌های‌تان انتقال خواهیدداد!

۴. عشق به برادر و خواهر
آه بله، شما خواهر و برادر دارید؛ پس مشکلات زیادی در زندگی هستند که به شما نزدیک نمی‌شوند. چرا؟ چون شما پشتیبان‌های‌تان را در کنار خود دارید. خواهرو برادرتان بهترین دوستان شما (حدس می‌زنم اغلب این‌طور است) و محرم رازتان هستند. شما همه چیز را با آن‌ها درمیان می‌‌گذارید و هر چه‌قدر هم که تلاش کنید نمی‌توانید چیزی را از ‌آن‌ها پنهان کنید. آن‌ها شما را از عصبانیت والدین نجات می‌دهند، بستنی مورد علاقه‌شان را با شما تقسیم می‌کنند و در پرخطرترین موقعیت‌های زندگی شانه‌ای خواهندبود که سر بر آن بگذارید و اشک بریزید. آه، خواهر و برادر حقیقتا از بزرگ‌ترین نعمت‌های زندگی هستند!

۵. عشق به دوستان
هیچ چیز نمی‌تواند با عشق‌ راستین، نامحدود و غیرقراردادی که دوستان‌تان به شما می‌دهند، برابری کند. رابطه‌های خونی از زمان تولد با شما مانوس است اما دوستان شما کسانی هستند که با اراده‌ی خودتان انتخاب‌شان می‌کنید و همین بهترین و متفاوت‌ترین جنبه‌ی این پیوند است. دوستان‌تان شما را دوست خواهندداشت و همیشه این عشق را به شما ثابت خواهندکرد. آن‌ها هرگز تنهای‌تان نخواهند گذاشت: در تکمیل کردن کار و وظیفه‌تان یا پیداکردن شماره‌ی فرد موردعلاقه‌تان کمک‌تان می‌کنند و به وقت مشکل و گرفتاری در کنارتان هستند. عشق‌ آن‌ها کمک‌تان می‌کند سایر اشکال عشق را که در زندگی‌تان تجربه می‌کنید، بشناسید.

۶. عشق به "مخاطب" خاص
و چنین احساسی وجود دارد، زخمی شدن با تیر جادویی لرد کوپید! در این زمان است که شب‌ها بدون خوابیدن و با فکر کردن به دیگری می‌گذرند. زمانی که هر تفکری با ذکر نام "او" خاتمه می‌یابد. وقتی همه‌ی جاده‌ها به یک مقصد می‌رسند. و بله، این‌جا است که شما عشق را می‌شناسید و جهان تبدیل به مکانی شادتر می‌شود. همه چیز شما را به یاد آن معشوق دلربا می‌اندازد و می‌دانید که گرفتار عشق شده اید. باور کنید این یکی از بهترین احساسات در زندگی هر شخصی است، چیزی که ارزش تجربه کردن را دارد، اسارتی که باید رخ بدهد!

۷. عشق به اقوام
اقوام خونی شما کسانی هستند که قطعا شما را دوست دارند اما ممکن است شما از احساس آن‌ها آگاه نباشید. آن‌ها شما را به دقت تجزیه و تحلیل می‌کنند، ممکن است اظهارنظرهای تند در رابطه با شما داشته باشند و دائما به شما در تصمیم‌گیری‌های‌تان مشاوره بدهند، اما حتما شما را دوست دارند و نمی‌خواهند شما از سختی‌های زندگی رنج ببینید. تجربیات آن‌ها در زندگی می‌تواند راهنمای بی‌نظیری برای شما باشد.

۸. عشق به همسایه‌ها
علاوه بر والدین‌تان، همسایه‌های‌تان کسانی هستند که شاهد رشد و بالندگی شما در زندگی هستند، از زمانی که دندان نداشتید. آن‌ها اولین کسانی هستند که در هر شرایطی و در زمان بحران کمک‌تان می‌کنند. عشقی که آن‌ها به شما دارند در محبت‌ها و کمک‌های‌شان از سر نوع‌دوستی‌ و در زمان لزوم مشخص می‌شود.

۹. عشق به هم‌اطاقی‌های‌تان
در جایی متفاوت و دور از خانواده‌تان شما با هم‌اطاقی‌ها‌ی‌تان زندگی می‌کنید. آن‌ها فقط دوستان شما نیستند، بلکه خانواده‌ی دوم شما هستند که حاضرند در هر شرایط و موقعیتی کمک‌تان کنند.

۱۰. عشق به همکاران
همکاران‌تان نیز کسانی هستند که به شما عشق و محبت دارند. وقتی مشکلی در زندگی حرفه‌ای تان رخ بدهد، آن‌ها اولین کسانی هستند که به کمک‌تان می‌آیند. عشق آن‌ها برای‌تان نه تنها یک ضرورت بلکه یک نظام حمایتی موثر در محیط کار است.

۱۱. عشق به معلم‌تان
روزهای گذشته را به یاد می‌آورید؟ زمانی که مدرسه خانه‌ی دوم‌تان بود؟ مسئولیت شما بر عهده‌ی معلمی بود که به شما درس می‌داد. معلم، شما را برای زندگی‌ شکل می‌دهد. او همه‌ی ارزش‌ها را به شما یاد می‌دهد، تمام دانشی که برای زندگی و درخشان کردن آینده‌تان نیاز دارید، به شما انتقال می دهد. عشقی که شما از او دریافت می‌کنید هرگز فراموش‌شدنی و قابل جبران نیست.

منبع: لایک لاو کوتس
ترجمه: سایت بازده
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید