ستایش و سینا 10 میلیون تومان!

ستایش و سینا 10 میلیون تومان!

دو کودکی که قرار بود به مبلغ 10 میلیون تومان فروخته شوند، با امداخله به هنگام مددکاران اجتماعی از فروخته شدن رهایی یافتند.

کد خبر : ۲۱۹۲۷
بازدید : ۲۳۲۹
دو کودکی که قرار بود به مبلغ 10 میلیون تومان فروخته شوند، با امداخله به هنگام مددکاران اجتماعی از فروخته شدن رهایی یافتند.

به گزارش میزان، داستان شکنجه کودکان توسط والدینشان صحبت امروز و دیروز نیست. کودکان زیادی بوده و هستند که توسط پدر، مادر و یا نامادری و ناپدری در کشورهای مختلف دنیا شکنجه شده اند.

داستان نادر ستایش و سینا نیز از همین جنس در ایران است. کودکان معصومی که قرار بود به مبلغ 10 میلیون تومان فروخته شوند، با مداخله به هنگام مددکاران اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیران، زندگی دوباره پیدا کردند.

ستایش 6 ساله و سینا 4 ساله مرتب توسط والدینشان شکنجه شده و پدر هر روز کودکانش را به باد کتک گرفت.

همسایه ها که صدای ناله های دو کودک را هر روز می شنوند، تلاش می کنند راهی برای نجات آنها پیدا کنند. در نهایت گزارش این کودک آزاری به واحد مددکاری موسسه نیکوکاری مهرآفرین می رسد و به همین منظور اقدامات برای کمک به این کودکان آغاز می شود.

در این پرونده، همانند پرونده های مشابه دیگر، اورژانس اجتماعی با تماس شهروندان وارد عمل شده اما به دلیل محدودیت هایی که سازمان بهزیستی دارد، اقدام اساسی برای کودکان مورد آزار و اذیت قرار گرفته نشد.

ستایش و سینا 10 میلیون تومان!
فرشته خواجویی، مددکار اجتماعی موسسه مهرآفرین، جزئیات این اتفاق را تشریح کرد و گفت: چندی پیش گزارشی از اهالی یکی از محلات تهران، مبنی بر شکنجه دو کودک توسط خانواده شان به واحد مددکاری مهرآفرین رسید.

وی افزود: ستایش و سینا، ۶ و۴ساله، دو کودکی بودند که به کرات از پدر معتادشان کتک می خوردند و ما در مرحله نخست، تلاش کردیم کمک هایی را به این خانواده ارائه کرده و مانع از رفتارهای ناصحیح پدر خانواده شویم.

این مددکار اجتماعی با اشاره به پیشنهاد ارائه شده به خانواده سینا و ستایش مبنی بر ثبت نام کودکان در مهدکودک خاطرنشان کرد: برای کمک به کودکان به خانواده پیشنهاد شد ستایش و سینا با هزینه موسسه در مهد کودکی ثبت نام شوند و با سرویس رفت و آمد کنند تا در محیط خانه حضور نداشته باشند. اما چند روز نگذشت که یکی از همسایه ها بار دیگر با ما تماس گرفت و گفت پدر بچه ها قصد داشته آنها را از پنجره به خیابان پرت کند.

ستایش و سینا 10 میلیون تومان!
خواجویی افزود: آن زمان با تلاش همسایه ها از اقدامات جنون آمیز پدر جلوگیری شد.

این مددکار اجتماعی از امتناع پدر ستایش و سینا از حضور در جلسات مشاوره خبر داد و تصریح کرد: مددکاران اورژانس اجتماعی زمانی که مانع از اقدام پدر ستایش و سینا مبنی بر پرت کردن کودکان از پنجره شدند، از پدر درخواست کردند که در جلسات مشاوره حضور یابد اما وی چنین کاری نکرد.

وی در خصوص نحوه آزار و اذیت کودکان توسط پدر خانواده تصریح کرد: آثار کبودی و جای سوختگی با سیگار روی دست و پای این دو کودک به وضوح مشاهده می شد و مشخص بود که کودکان از پدرشان کتک می خورده اند.

خواجویی در رابطه با اقدام پدر ستایش و سینا به فروش فرزندان خود گفت: بار دیگر همسایه ای که پیگیر وضعیت این دو کودک بود، با موسسه مهرآفرین تماس گرفت و ما را در جریان فروش بچه ها توسط پدرشان قرار داد. زمانی که مشخص شد قضیه جدی است، مددکاران ما با هماهنگی پایگاه ششم امنیت نیروی انتظامی وارد صحنه شدند و جلو اقدام پدر که می خواست دو فرزند خود را به مبلغ 10 میلیون تومان به فروش برساند، گرفتند.

این مددکار اجتماعی با اشاره به تحویل 2 کودک به سازمان بهزیستی اظهارکرد: بعد از این اتفاق، از آنجا که جرم (كودك آزاری) واقع شده بود، قاضی دستور واگذاری كودكان را به بهزیستی صادر و ستایش و سینا به بهزیستی تحویل داده شدند. در این اقدام پدر و نامادری كودكان و زوج افغانی كه واسطه معامله بودند و قرار بود پورسانت دریافت کنند، نیز بازداشت شدند.

گفتنی است، در این پرونده پدر دو كودك قرار داد فروش آنها را امضا كرده بود كه با مداخله نیروی انتظامی، این اتفاق به سرانجام نرسید.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید