دادستان ارشد کره جنوبی دستگیر شد

بنا بر اظهارات مقامات رسمی، یک دادستان ارشد کره جنوبی به اتهام به جیب زدن میلیون‌ها دلار در پی تراکنش‌های مالی مشکوک که با یک سازنده‌ مطرح بازی‌های آنلاین داشت، دستگیر شد.

کد خبر : ۲۲۰۷۸
بازدید : ۱۱۸۴
بنا بر اظهارات مقامات رسمی، یک دادستان ارشد کره جنوبی به اتهام به جیب زدن میلیون‌ها دلار در پی تراکنش‌های مالی مشکوک که با یک سازنده‌ مطرح بازی‌های آنلاین داشت، دستگیر شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت دادگستری کره جنوبی اعلام کرد که "جین کیونگ جون" روز شنبه بازداشت شده است و وی تا به حال عالی‌رتبه‌ترین دادستانی بوده است که در کره جنوبی بازداشت می‌شود.

وی با اتهاماتی همچون قرض گرفتن 400 میلیون وون (352 هزار دلار) از "کیم جونگ جو"، موسس یکی از سایت‌های مطرح بازی‌های آنلاین برای خرید سهام ثبت نشده شرکتی در سال 2005 و فروش آن‌ها به خود آن شرکت در سال بعد به قیمت یک میلیارد وون (881 هزار دلار) رو به روست.

این دادستان کره‌ای همچنین متهم است که چهار سال پیش از قرار گرفتن سهام نکسون ژاپن در بازار بورس، آن را به قیمت یک میلیارد وون (881 هزار دلار) خریداری کرده و سپس سال گذشته به قیمت 12.6 میلیارد وون (11 میلیون دلار) آن را فروخته است.

وزیر دادگستری کره جنوبی پس از این اتفاقات از افکار عمومی معذرت خواهی کرد.

با وجود این که کره جنوبی یکی از بزرگترین اقتصادهای آسیا را داراست اما مسائلی همچون فسادهای مالی مقام‌های عالی‌رتبه، سیاستمداران و فعالان اقتصادی در آن مکرراً اتفاق می‌افتد و بسیاری از روسای جمهور این کشور و خانواده‌هایشان و همچنین دستیاران کلیدی آن‌ها در طول دوره خدمت و یا پس از آن دچار فساهای مالی شده‌اند و برخی از دادستان‌های عالی‌رتبه‌ این کشور پیش از آن که به اتهام رشوه‌خواری، سوءاستفاده از قدرت و اتهامات دیگر بازداشت شوند، مجبور به استعفا شده‌اند.

سال پیش، "لی وان کو" نخست وزیر وقت کره جنوبی متعهد شده بود که فساد را ریشه کن کند اما پس از افشا شدن و رسوایی دست داشتنش در یک رشوه‌خواری گسترده که موجب خودکشی یک تاجر شد، استعفا کرد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید