نقشه شوم برای زنان یک آرایشگاه

مرد مهندس که با هک کردن اطلاعات کانال تلگرامی یک آرایشگاه زنانه با نرم‌افزار جاسوسی، عکس مشتریان زن را به دست آورده بود، قبل از اخاذی از زنان دستگیر شد.

کد خبر : ۲۲۱۹۶
بازدید : ۴۳۱۰
مرد مهندس که با هک کردن اطلاعات کانال تلگرامی یک آرایشگاه زنانه با نرم‌افزار جاسوسی، عکس مشتریان زن را به دست آورده بود، قبل از اخاذی از زنان دستگیر شد.

چهارشنبه هفته گذشته دختر آرایشگری با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی از هکری شکایت کرد.

شاکی به افسر بازجو گفت: من و مادرم آرایشگاهی را اداره می‌کنیم. مدتی پیش کانال تلگرامی راه‌اندازی و اطلاعات مربوط به فعالیت کاری‌مان را در آنجا منتشر کردیم. اعضای گروه‌مان نیز فقط خانم‌های مشتری بودند. کسی بجز آنها نمی‌توانست عضو این کانال شود، مگر این‌که خودم ـ که مدیریت آن را به‌عهده داشتم ـ فرد جدید را عضو می‌کردم.

وی اضافه کرد: چند هفته پیش پیامکی برایم در تلگرام ارسال شد که از من خواسته شده بود برای افزایش تعداد کاربران کانال تلگرامی روی نرم‌افزاری که ارسال کرده، کلیک کنم. به گمان این‌که این نرم‌افزار واقعی بوده و آن را یکی از مشتریان برایم ارسال کرده، به این پیام اعتماد و روی نرم‌افزار موردنظر کلیک کردم.

شاکی تصریح کرد: از چند روز پیش مشتریانم با من تماس گرفته و مدعی بودند مردی به آنها پیغام تلگرامی داده و تهدید کرده اگر با آنها دوست نشوند، عکس‌هایشان را که در آرایشگاه گرفته‌اند، منتشر می‌کند. می‌ترسم مرد مزاحم تهدیدهایش را برای مشتریانم عملی کند.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری اخاذ تلگرامی آغاز شد تا این‌که هویت مرد مزاحم شناسایی و وی اوایل هفته در خانه‌اش در یکی از محله‌‌های شهر مشهد دستگیر شد.

متهم با انتقال به پلیس فتای استان خراسان رضوی بازجویی و مدعی شد پلیس اشتباهی او را دستگیر کرده، اما وقتی متوجه شد ماموران در بازرسی از گوشی تلفن همراه و رایانه وی متوجه شده‌اند او اطلاعات شاکی را هک کرده و به دنبال اخاذی و دیگر جرایمش بوده، بناچار اعتراف کرد.

مرد هکر که مهندس نرم‌افراز است، به افسر بازجو گفت: اوایل فقط برای تفریح و وقت‌گذرانی و نیز بررسی ضریب ایمنی کانال‌های تلگرامی، تصمیم گرفتم یکی از کانال‌های تلگرامی را که توسط زنان اداره می‌شد، هک کنم. هنگام رصد در فضای مجازی متوجه فعالیت یک کانال تلگرامی مربوط به آرایشگاه زنانه شدم که دختر جوانی آن را مدیریت می‌کرد. برای این‌که بتوانم به کانال او در تلگرام نفوذ کنم، ابتدا پیامی را همراه یک نرم‌افزار جاسوسی به تلگرام دختر جوان ارسال و ادعا کردم اگر روی این نرم‌افزار کلیک کند، تعداد زنانی که می‌توانند عضو کانال تلگرامی آرایشگاه او بشوند، افزایش می‌یابد.

وی افزود: با این ترفند او را فریب دادم و به محض این‌که شاکی نرم‌افزار جاسوسی را فعال کرد، به اطلاعاتی که او روی کانال تلگرامی‌اش می‌گذاشت و حتی پیامک‌هایی که برای دیگران می‌فرستاد، دست یافتم.

متهم تصریح کرد: سپس اطلاعات و عکس‌های کاربرانی که عضو کانال تلگرامی آرایشگاه شاکی بودند را به دست آوردم. با جمع‌بندی این اطلاعات و عکس‌ها وسوسه شدم مزاحم آنها شوم تا قدرت خود را به رخشان بکشم و مجبورشان کنم با من دوست شوند. حتی برخی از آنها از ترس آبرویشان و منتشر نشدن عکس‌ها قصد داشتند به من پول بدهند.

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در این‌باره با هشدار به مدیران کانال‌های تلگرامی یا افرادی که از تلگرام استفاده می‌کنند، اظهار کرد: زمانی که در تلگرام برای شما نرم‌افزارهایی ارسال می‌شود، ابتدا در مورد آنها اطلاعاتی کسب و بعد روی آن کلیک کنید؛ زیرا امکان دارد ناخواسته برنامه‌های جاسوسی روی گوشی خود نصب کنید.

منبع: جام جم
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید