خواص لیموترش را بشناسید

لیمو ترش، میوه درخت لیمو و از مرکبات است. لیمو در آشپزی مصارف فراوانی دارد. لیموترش ها حاوی مقدار زیادی اسید سیتریک هستند که موجب طعم ترش آنها می‌گردد.

کد خبر : ۲۲۴۰۷
بازدید : ۴۱۱۲
لیمو ترش، میوه درخت لیمو و از مرکبات است. لیمو در آشپزی مصارف فراوانی دارد. لیموترش ها حاوی مقدار زیادی اسید سیتریک هستند که موجب طعم ترش آنها می‌گردد.

با وجود اینکه لیموترش حاوی اسید است اما روی سیستم بدن عملکرد قلیایی می گذارد. در واقع لیموترش قلیایی ترین خوراکی موجود است.

مصرف آن در فردی که بدنش به شدت اسیدی شده است، مناسب است زیرا با قلیایی کردن بدن، آن را در حالت متعادل نگه می دارد.

فواید لیموترش
1- همانطور که گفته شد، بدن را به سمت قلیایی شدن پیش برده و غلظت PH خون را تنظیم می کند.

2- آنها سرشار از ویتامین C و فلاوونوئید هستند و می توانند بدن را در برابر عفونت هایی مانند آنفلوانزا و سرماخوردگی مقاوم کنند.

3- لیموها برای کبد فایده بسیاری دارند، می توانند با حل کردن اسیداوریک و دیگر سموم، صفرا را از بین ببرند. مصرف آب یک لیموترش که به یک لیوان آب گرم اضافه شده است، صبح ها، می تواند کبد را پاکسازی کند.

4- لیموترش می تواند حرکات دودی، روده ها را افزایش داده و باعث شود، مواد زاید به طور منظم از بدن خارج شوند.

5- هر 2 تا 4 ساعت یکبار، مصرف یک لیوان آب گرم و لیموترش، کمبود ویتامین C را از بین می برد.

6- اسید سیتریک موجود در آب لیموترش می تواند سنگ کیسه صفرا، سنگ کلیه و رسوبات کلسیم را از بین ببرد.

7- ویتامین c موجود در لیموترش، جلوی فعالیت رادیکال های آزاد را که موجب پیری و برخی از بیماری ها می شوند، می گیرد.

8- لیمو ترش بهترین داروی گلودرد است. یک قاشق چایخوری آب لیموترش را در آب ولرم بریزید و با آن غرغره کنید.

ورم گلو و گلودرد برطرف می شود. برای گرفتگی بینی و زکام، کافی است چند قطره آب لیمو را با یک قاشق چایخوری آب مخلوط کرده و در بینی بچکانید.

9- لیموترش ویژگی های ضدباکتریایی دارند و ضدعفونی کننده های قویی هستند. در بررسی ها مشخص شده است که آب لیموترش می تاوند باکتری های مالاریا، وبا، دیفتری، تیفوس و دیگر بیماری های مهلک را از بین می برد.

10- رگ های خونی را محکم تر می کند. بایوفلاوونوئید موجود در لیموترش، جلوی خونریزی داخلی را می گیرد.

11- درمان کننده پوست های زبر و خشک است. آب لیمو و گلیسیرین را به نسبت مساوی مخلوط کنید و به دست های تان بمالید. پس از مدتی پوست دست های تان بسیار صاف می شود.

12- افرادی که می خواهند لاغر شوند، هنگام صبحانه، یک عدد لیموترش را با یک لیوان آب مخلوط کرده و مقدار کمی عسل به آن اضافه نمایند و آن را بنوشند. بدین ترتیب تا ظهر گرسنه نخواهند شد و به مرور از چربی های اضافی راحت خواهند شد.

13- لیمو ترش به علت درار بودن ویتامین c، ضد بیماری اسکوربوت است. خون را رقیق می کند و دستگاه هاضمه و ادرار را ضدعفونی می کند. همچنین هضم غذا را سرعت می بخشد. اسکوربوت نوعی بیماری خونی ناشی از کمبود ویتامین c است.

منبع: زندگی‌آنلاین
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید