7 غذای گیاهی برای جنگ با سلول‌های سرطانی

کد خبر : ۲۳۷۹۳
بازدید : ۱۶۸۴
هیچ ماده غذایی به تنهایی نمی تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد؛ اما ترکیب صحیح غذاها و مواد غذایی مختلف ممکن است چنین تفاوتی را ایجاد کند. به شرطی که در هر وعده غذایی خود تعادل را رعایت کنید.

به گزارش آوای سلامت و به نقل از بلاگ نچرال نیوز، شما برای از بین بردن سلول های سرطانی، نیاز دارید که حداقل دوسوم وعده غذایی را به غذاهای گیاهی و یک سوم مابقی را به پروتئین حیوانی اختصاص دهید. براساس تحقیق انجمن علمی سرطان امریکا این ابزاری مهم برای مبارزه با سرطان است.

در اینجا بهترین گزینه های گیاهی برای جنگ با سلول های سرطانی معرفی شده است:

انواع توت ها: این میوه ها سرشار از مواد مغذی گیاهی برای مبارزه با سرطان است. توجه داشته باشید که انواع توت ها در رنگ های مختلف حاوی فیتوکمیکال ها یا مواد شیمیایی گیاهی برای جلوگیری از رشد سلول های سرطانی است. مصرف این خانواده از میوه ها از ابتلا به سرطان دهان، پوست، مری و روده بزرگ جلوگیری می کند. مصرف حدود نصف فنجان از انواع توت در روز را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

گوجه فرنگی: مطالعات نشان داده اند که لیکوپن موجود در گوجه فرنگی، از رشد سرطان آندومتر جلوگیری می کند. سرطان آندومتر علت 8 درصد از مرگ و میرهای سالانه در زنان است. گوجه فرنگی همچنین می تواند به مبارزه با سرطان ریه، معده، و سرطان پروستات نیز برود.

سیر: ترکیبات سولفید در سیر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده از رشد تومورها جلوگیری می کند. تحقیقات نشان می دهد که سیر می تواند خطر ابتلا به سرطان معده را نیز کاهش دهد.

پرتقال رنگ روشن: تاکید بر رنگ روشن پرتقال به این دلیل است که غلظت بالایی از مواد گیاهی شیمیایی را در خود دارد. سایر میوه ها مانند موز، کدو تنبل، سیب زمینی شیرین و ... نیز همین خاصیت را دارند. مصرف میوه های رنگ روشن از بروز سرطان های روده بزرگ و سینه جلوگیری می کند.

چای سبز: اگرچه شواهد قطعی در دسترس نیست، اما چای بویژه چای سبز ممکن است یک ضدسرطان قوی باشد. در مطالعات مختلفی چای سبز باعث جلوگیری یا کند کردن روند پیشرفت سرطان روده، کبد و سینه شده است. همچنین تاثیرات مشابهی در بافت ریه و پوست دارد. در برخی از مطالعات گذشته از چای به عنوان پایین آورنده خطر ابتلا به سرطان مثانه، معده و پانکراس یاد شده است.

کلم ها: سبزی های برگدار با رنگ سبز تیره از قبیل خردل سبز، کاهو، کلم پیچ، کاسنی و اسفناج حاوی مقادیر زیادی فیبر، فولات و کاروتنوییدها هستند. این مواد مغذی می توانند به پیشگیری از سرطان های حفره دهان، حنجره، پانکراس، ریه، پوست و معده کمک کنند.

انگور: انگور و آب انگور، مخصوصا انگور سیاه و انگور قرمز حاوی ماده ای به نام رزوراترول هستند که یک آنتی اکسیدان و ضدالتهابی قوی است. در بررسی ها مشخص شده است که این ماده از نوعی آسیب که باعث آغاز فرآیند سرطانی شدن در سلول ها می شود، جلوگیری می کند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید