15 اتفاق عجیب در المپیک ریو

المپیک ریو ۲۰۱۶ از روز افتتاحیه و رژه با موضوعات و سوژه های عجیب و غریبی همراه بوده که گاهی سر و صدای منتقدان را به سبب نامناسب بودن برزیل برای میزبانی این رویداد بزرگ جهان در بر داشته است.

کد خبر : ۲۳۹۱۷
بازدید : ۳۶۱۵
المپیک ریو ۲۰۱۶ از روز افتتاحیه و رژه با موضوعات و سوژه های عجیب و غریبی همراه بوده که گاهی سر و صدای منتقدان را به سبب نامناسب بودن برزیل برای میزبانی این رویداد بزرگ جهان در بر داشته است.

پایگاه اینترنتی رولینگ استون در مطلبی به معرفی عجیب‌ترین صحنه‌های ورزشی در بازی‌های المپیک ریو ۲۰۱۶ پرداخته است که در ادامه به ۱۵ مورد از این اتفاقات می پردازیم.

۱. کلید درب اصلی ورزشگاه مفقود شد!
دو روز پیش از آغاز رسمی بازی‌های ریو، کلید یکی از درب‌های اصلی ورزشگاه مفقود شد. علت آن بی‌توجهی نگهبانان و خوش‌گذرانی شبانه آنها بود.

4987799_736

۲.در مراسم رژه المپیک اتفاق عجیبی رخ می‌دهد.
"حمادة طلعت" ورزشکار مصری به هنگام رژه کاروان این کشور آفریقایی در حالی که همه ورزشکاران پرچم کشور مصر را در دست داشتند او در اقدامی عجیب پرچم عربستان را در دست داشت که این باعث خشم مردم مصر شد و واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت.

15215_145

۳. آب استخر سبز می‌شود.
در حالی که شکی در آلوده بودن آب‌های جاری و آب خلیج ریو نیست، این موضوع، محل برگزاری رقابت‌های شنا را نیز تحت تأثیر قرار داده و به سوژه اصلی رسانه‌ها تبدیل شده است. در محل برگزاری رقابت‌های آبی، استخرهای جداگانه‌ای برای تمرین ورزشکاران تیم‌های شنا، واترپلو و شیرجه تعبیه شده است که آب آنها به‌ندرت عوض می‌شوند و رنگ آنها به سبز می‌گراید. با رسانه‌ای شدن این موضوع، مقامات برگزاری رقابت‌ها اعلام کرده‌اند به‌جای مواد شیمیایی از شکوفه‌های جلبک برای تصفیه آب استفاده می‌شود که تغییر رنگ آب را به همراه داشته است.

49877935247_537

۴.موهای سبز"لوچت" حاشیه ساز می‌شود.
رنگ سبز به رنگی حاشیه‌ساز در ریو تبدیل شده است. "رایان لوچت"- شناگر تیم امریکا- که رنگ موهای خود را نقره‌ای کرده بود، با اتفاق عجیبی مواجه شد. موهای تازه رنگ‌شده وی پس از شنا در آب استخر سبز به رنگ سبز تغییر کرد. برخی تأثیر کلر را علت تغییر رنگ موهای وی عنوان کرده‌اند. در همین حال، بسیاری از هواداران وی با طرح نظراتی اعلام کردند او با این رنگ مو به جاردلیتو بازیگر نقش جوکر شبیه شده است.

4987798_250

۵.لکه‌های ترسناک و عجیبی روی بدن فلپس نمایان می‌شود.
مایک فلپس که همواره با چهره‌ای جدی در رقابت‌ها شرکت می‌کند این بار با ظاهری متفاوت روی سکو رفت. روی بدن پوشیده از لکه‌های بنفش بود. هواداران وی در گمانه‌زنی‌هایی، این لکه‌ها را نوعی بیماری ویروسی یا حاصل نوعی ضربه قلمداد کردند. اما درنهایت مشخص شد فلپس ۳۱ ساله برای کسب نوزدهمین طلای المپیک دست به دامن عمل "بادکش" -طب سنتی ایرانی و چینی- شده است.

4960828_656

۶. تیم بسکتبال آمریکا فاجعه ای در تاریخ المپیک بسکتبال این کشور آفرید.
تیم ملی بسکتبال امریکا، با حضور چهره‌هایی همچون کویین دورانت، کارملو آنتونی و مایک شیشفسکی، مربی افسانه‌ای آن تیمی تضمین شده است. با این حال این تیم در رقابت‌های خود تا حدودی ضعیف عمل کرد که موجب واکنش منفی تماشاچیان نیز شد. بازی این تیم با تیم ملی بسکتبال استرالیا به فاجعه‌ای برای تیم بسکتبال امریکا در تاریخ المپیک تبدیل شد.

harrison-barnes-getty-ftr-062516_to8h13ypmyqd157y27lsg9d5j

۷. دست وزنه‌بردار ارمنستانی وسط مسابقه شکست.
در رقابت‌های امسال المپیک، وزنه‌بردار کشور ارمنستان به شکل دل‌خراشی مغلوب وزنه‌های فولادی شد. ناتوانی وی در کنترل وزنه موجب شکسته شدن استخوان آرنج وی شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. او برای درمان به توکیو اعزام شد.

68300573_72658240dacae

۸.اسب معروف مسابقات اسبدوانی با نیش پشه های ریو مسموم شد.
"پارزیوال" از معروف‌ترین اسب‌های مسابقه دِرساژ است که علی‌رغم داشتن مدال نقره، نتوانست در برابر پشه‌های مشهور ریو مقاومت کند. پارزیوال درنتیجه نیش پشه‌های ریو به تب سمی مبتلا شد و موفق به اجرای حرکات دقیق و موزن نشد. حرکات این اسب بیشتر حاصل ناتوانی و بیماری بود. پارزیوال با رژیم مایعات و استراحت به دوران اوج خود باز می‌شود ولی از دریافت مدال باز ماند.

4987803_248

۹. به اتوبوس خبرنگاران تیراندازی شد.
ریو شهری پر از جرم و جنایت است و حمله به مردم موضوعی عادی محسوب می‌شود. همزمان با برگزاری رقابت‌های المپیک ریو، گروهی از مجرمان ریو به اتوبوس حامل خبرنگاران حمله کردند که در این حادثه یک خبرنگار کشته شد. تاکنون علت حمله به این اتوبوس اعلام نشده است.

4987804_930

۱۰. کناره‌گیری سرنا و ونوس ویلیامز از دور رقابت‌های تنیس المپیک
از اتفاقات عجیب المپیک شکست خواهران ویلیامز در رقابت‌های تک‌نفره تنیس بود. سرنا ویلیامز، بانوی شماره یک تنیس جهان در رقابتی از تنیسور اوکراینی و دارنده عنوان بیستم جهان شکست خورد.

139504261506399788147564

۱۱. رقابت‌های کایاک حادثه خطرناکی در پی داشت.
ورزشکار رقابت‌های کایاک به دلیل استفاده از قایق نامناسب در آب‌های خروشان و آلوده ریو واژگون شد. بازرسان المپیک مشغول بررسی تجهیزات ورزشی این رشته هستند.

Rio-2016-Olympics-Canoe-Kayak



۱۲. پرچم چین هم با یک جنجال بزرگ حاشیه ساز شد.
ایراد طرح پرچمی که در رژه المپیک و اهدای مدال به چینی‌ها استفاده شد، این بود که پره نشانگر ستاره‌های کوچک با یکدیگر موازی بودند. در حالی که باید با هم زاویه ۳۶ درجه بسازند.

4987805_490

۱۳. آیفون وسط رقابت شمشیربازی کف زمین بود!
انزو لفورد، شمشیرباز فرانسوی در حالی که آیفونی در جیب داشت مقابل حریف آلمانی خود قرار گرفت. گفته می‌شود او یکی از هواداران بازی پوکمون گو است.

4966566_323

۱۴. مراسم خواستگاری در ریو به جواب مثبت رسید.
در یکی از این اتفاق‌ها مراسم خواستگاری شیرجه روی چینی از هموطن خود در محل برگزاری مسابقات شیرجه مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.

کین کای، شیرجه روی چین که روز گذشته به مدال برنز دست یافت بعد از مسابقه شیرجه زنان از هموطن خود «هی زی» که او هم در مدال نقره را از آن خود کرده بود، خواستگاری کرد و به وی حلقه ازدواج داد.

958747_624

۱۵. خوشحالی عجیب و غریب
شاخرام جیاسوف با برتری مقابل رونیل ایگلسیاس کوبایی در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات بوکس سبک وزن المپیک ۲۰۱۶ ریو، به سبک کریستیانو رونالدو خوشحالی کرد.

بوکسور

منبع: باشگاه خبرنگاران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید