گوش درد بزرگسالان چه علائمی دارد؟

کد خبر : ۲۳۹۶۶
بازدید : ۶۴۹۰۷
عفونت گوش می‌تواند در مجرای خارجی یا پشت پرده صماخ رخ دهد. عفونت گوش مکمن است یک روز پس از شنا یا آب بازی رخ دهد (به همین دلیل گاهی به آن «گوش شناگران» گفته می‌شود).

به گزارش زندگی آنلاین، اگر از گوش پاک‌کن برای پاک کردن مجرای گوش استفاده می‌کنید، ممکن است عفونت و آزردگی مجرای گوش به دفعات بیش‌تر از برای شما رخ دهد.

عفونت در طرف دیگر پرده صماخ که عفونت گوش میانی خوانده می‌شود، ممکن است هنگام عفونت‌های ویروسی مثل سرماخوردگی و آنفلوآنزا رخ دهد.

هنگام سرماخوردگی، تورم و احتقان می‌تواند مسیر تخلیه از طریق لوله اوستاش را بند بیاورد.

استفاده از توصیه های خانگی برای کاهش ناراحتی و علایم عفونت گوش می‌تواند کمک کننده باشد و شما را در تصمیم گیری برای مراجعه به پزشک یاری رساند.

علایم ممکن در بزرگسالان

درد در گوش و اطراف آن

خارش گوش

افت شنوایی

ترشح از گوش

تب

گره‌های لنفی دردناک دور گوش یا گردن

درد در هنگام کشیدن لاله گوش

توصیه‌های خانگی برای گوش درد
1- اکثر مردم هنگام درد گوش ناشی از عفونت گوشی میانی بسیار نگران رفع آن هستند. استامینوفن، آ اس آب (آسپیرین) یا بروفن به کاهش درد کمک می‌کند.

اگر بهبودی در درد یا تغییری در وضعیت طی 24 تا 36 ساعت اتفاق نیفتاد اغلب نیاز به یک دوره آنتی‌بیوتیک وجود دارد. آنتی‌بیوتیک‌ها به سرعت درد را از بین می‌برند. برای دریافت آنتی‌بیوتیکبه پزشک مراجعه کنید.

2- حوله‌ای گرم را چندین بار به مدت 20 دقیقه روی گوش بگذارید. این کار اغلب به رفع درد کمک می‌کند.

3- استفاده از روغن گرم درون مجرای گوش می‌تواند تا حی باعث رفع درد شود، می‌توان از روغن های مخصوص که در داروخانه وجود دارد با راهنمایی دکتر داروساز استفاده کرد. قبل از آن که روغن را به درون مجرای گوش بریزید با نوک انگشتتان دمای آن را امتحان کنید.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید