دی کاپریو و مستند زیست محیطی!

کد خبر : ۲۴۰۵۸
بازدید : ۱۲۰۷
منتقدان سینمایی می گویند لیوناردو دی کاپریو نمونه مثال زدنی خوبی برای بازیگران ستاره در هالیوود است، تا بدانند به واسطه شهرت می توان کارهای خوبی هم انجام داد.

به گزارش جام جم آنلاین، اشاره منتقدان به فیلم مستندی است که دی کاپریو تهیه و روایت کرده و اخنصاص به بحث های زیست محیطی دارد.

به باور منتقدان سینمایی، سوپراستارهای سینما می توانند به جای جنجال سازی های بی مصرف که فقط به درد پاپاراتزی ها می خورد، با ارائه کارهای قابل تحسین نام خود را به شکل مثبتی به صورت تیتر اول رسانه ها درآورند.

مستند دی کاپریو «نقطه عطف» نام دارد و خط اصلی آن در باره حفظ محیط زیست و مبارزه با آلاینده های آن است.

این بازیگر که خود یکی از فعالان سرسخت زیست محیطی است، با مطرح کردن گرم شدن تدریجی زمین در فیلم مستند خود، راه های مقابله با آن را مورد بررسی قرار می دهد.

پرسشی که این مستند به صورت جدی مطرح می کند، این است که وظیفه هر شهروند بین المللی در قبال این مشکل چیست و مردم عادی، چگونه می توانند در این رابطه کمک کنند.

دی کاپریو با بیان این نکته که سال هاست نگران نابودی زمین و طبیعت آن است، می گوید:«احساس کردم باید دغدغه های زیست محیطی ام را با صدایی رسا به گوش همه برسانم.

تصویر همیشه بهترین زبان برای مسائل مختلف بوده است. من که یک بازیگر هستم، به خوبی به اهمیت این موضوع و میزان تاثیر گذاری اش واقفم. به همین دلیل با خودم فکر کردم چرا از چیزی که دم دست خودم است استفاده نکنم و حرفم را نزنم؟ این کمک کرد تا دست به دوربین شوم و مستندی در این رابطه تهیه کنم. البته حمایت های بسیاری از دوستان و همکارانم را نباید فراموش کنم. بدون حمایت آن ها، شاید هیچ وقت به فکر چنین کاری نمی افتادم.»

منتقدان می گویند منظور دی کاپریو دوست و همکار فیلم ساز او مارتین اسکورسیزی است. بازیگر اسکار گرفته سینما که دوستی نزدیک و چند ساله ای با این فیلم ساز کهنه کار و کلاسیک سینما دارد، تحت تاثیر او دست به کارهای غیرمتعارف زیادی زده است.

«نقطه عطف» اولین نمایش بین المللی خود را در دوره جدید جشنواره بین المللی تورنتوی کانادا خواهد داشت. این جشنواره از هشتم تا هجدهم سپتامبر برگزار می شود و دی کاپریو مهمان ویژه آن است.

از حالا پیش بینی موفقیت زیادی برای مستند دی کاپریو در این جشنواره می شود و احتمال زیادی وجود دارد که حتی جایزه بهترین مستند جشنواره را هم بگیرد اما بازیگر فیلم های «گرگ وال استریت» و «هوانورد» می گوید بزرگ ترین جایزه برایش این است که تعداد بیشتری از تماشاگران و مردم عادی به تماشای فیلمش بنشینند.

به اعتقاد او، هر چه این فیلم و فیلم های مشابه بیننده بیشتری داشته باشند، می توان امبدوار بود که تلاش برای مبارزه با آلودگی هوا و محیط زیست بیشتر شود. به باور دی کاپریو، فیلم های مستند در دل خود پیام هایی دارند که آن ها را با صدای بلند بیان می کنند.

این پیام ها باید از سوی تماشاگران شنیده و دنبال شود. تا این جای کار، لیوناردو دی کاپریو توانسته منتقدان سخت گیر سینمایی را با خود همراه کند. به نظر می رسد همراه کردن تماشاگران هم نباید کار چندان سختی باشد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید