پاسخ منفی یک خواننده به شبکه جم و حضور در آنتالیا

کد خبر : ۲۴۲۵۸
بازدید : ۴۲۰۸
رحیم شهریاری در نشستی خبری با تاکید براین‌که برگزاری کنسرت در کشورهای همسایه سیاسی شده است، از این که به سختی مجوز اجرا در شهرهای آذری زبان به او داده می‌شود، انتفاد کرد.

نشست خبری تور کنسرت‌های رحیم شهریاری در تهران و شهرستان‌ها روز گذشته با حضور این خواننده و رسول ترابی، برگزارکننده این تور در تهران برگزار شد.

رحیم شهریاری، خواننده موسیقی پاپ آذری درابتدای این نشست گفت: «پنجم شهریور ماه بزرگترین کنسرت من به لحاظ تعداد موزیسین، گروه حرکات بدنی و سالن برگزار خواهد شد که در این کنسرت آهنگ تازه ای را با نام «تیم‌های آذربایجانی» رونمایی خواهم کرد. چند سالی هست که می خواستم این موسیقی را برای تمام تیم‌های آذربایجانی بخوانم.»

او ادامه داد: «باعث افتخار است که آلبوم «منه گوره» (به‌خاطر من) جزو رکوردهای فروش بازار موسیقی شده و از دیگر موسیقی های پاپ سبقت گرفته است، با این‌حال باید بگویم متاسفانه موسیقی ترکی به جایگاه اصلی خود نرسیده است و در حالی که باید در این سال ها 20 تا 30 خواننده خوب می‌داشتیم تنها یکی دو نفر هستیم.»

شهریاری با تاکید بر این که عاشق اجرای کنسرت در فضای باز است، خاطرنشان کرد: «تابه حال شاهد اجرای گروه های موسیقی در فضای باز شهرستان ها نبوده ام و به نظر می رسد سیاست های کاری ارشاد و اماکن شهرستان ها اجازه چنین اجراهایی را نمی دهند اما من حاضرم به مدت 10 روز در ایل گلی تبریز به صورت رایگان به اجرای برنامه بپردازم.» این خواننده آذری درباره جزییات کنسرت شهریور ماه خود در تهران توضیح داد: «گلچینی از تمام 15 آلبومی که تا به حال داشته ام به همراه گلچینی از موسیقی فولکلور آذربایجانی ارائه خواهم داد و خوشحالم که مخاطب اجراهای من تنها زیر بیست ساله ها نیستند و از همه اقشار در کنسرت من شرکت می کنند.»

او درباره تور کنسرت هایش در شهرستان ها و خارج از ایران گفت: «25 شهریور در رامسر، چهارم شهریور در تبریز، پنجم شهریور در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران، 9 شهریور در تبریز، و 23 و 24 شهریور در تالار وحدت اجراهایی خواهیم داشت.»

شهریاری با ابراز تاسف از عدم برگزاری کنسرت در شهر اردبیل گفت: «بیشتر کنسرت های من در آمریکا، اروپا و تهران برگزار می شود و متاسفانه کنسرت گذاشتن در این مکان ها آسان تر از برگزاری کنسرت در اردبیل است. در حالی که باید بیشترین کنسرت های من در شهرهای ترک زبان باشد اما عده ای آدم های تنگ نظر و بی سواد در ادارات ارشاد استان هستند که خوانندگان پاپ فارسی را به خواننده آذری ترجیح می دهند. بسیار دوست دارم هر یک یا دو ماه یکبار در اردبیل و آذربایجان که طرفداران بسیاری دارم کنسرت داشته باشم.»

او افزود: «خواننده‌ای در تبریز برای هشت اجرا مجوز می‌گیرد اما من که پرچم‌دار موسیقی آذربایجان هستم چنین امکانی ندارم. تازه در تبریز همکاری بیشتری با من می‌شود و معمولا با درخواست‌هایم برای دو یا سه اجرا موافقت می‌شود اما در شهرهای دیگر مانند ارومیه طی دو سال گذشته من تنها دو اجرا داشته‌ام، در حالی که در همین دو سال در امریکا من 12 بار به روی صحنه رفته‌ام.»

این خواننده با اشاره به پایان تور کنسرت هایش در آمریکا و اجرا در شهر سیاتل طی روزهای گذشته تصریح کرد: «در فصل پاییز در کشورهای اروپایی مانند انگلیس، نروژ، هلند، آلمان و سوئد کنسرت‌هایی برگزار می‌کنیم و اجرای بعدی در آمریکا در سال 2017 خواهم بود.»

شهریاری درباره دلیل عدم صدور مجوز کنسرت در شهر اردبیل توضیح داد:‌ «آخرین بار پیام هایی دادند که موسیقی که من می خوانم مجاز نیست و در تهران به اشتباه به من مجوز می‌دهند. من در کنسرت هایم تمامی آهنگ های مجاز را می خوانم اما گویا کارشناس شهر اردبیل از این آهنگ ها خوشش نمی‌آید و در شهرستان‌ها طی قانون نانوشته ای تهران را قبول ندارند.»

او ادامه داد: «خوشبختانه امام جمعه‌های شهرستان‌های آذری‌زبان هیچ مشکلی با من ندارند و همه آنها موسیقی من را دوست دارند. من از ائمه جمعه ضربه ای نخوردم اما مشکل اصلی برای صدور مجوز کنسرت در این شهرستان‌ها مسئولان ارشاد استانی هستند که من واقعا از همه آنها دلگیرم.»

شهریاری درباره همکاری‌اش با انجمن‌های موسیقی استان اردبیل گفت:‌ «هیچ کدام از انجمن‌های موسیقی اجازه برگزاری کنسرت‌های موسیقی را ندارند. انجمن موسیقی اردبیل سال گذشته از من پنج میلیون تومان رشوه گرفت و من فیش پرداختی این هزینه را دارم. پولی که از من گرفته‌اند غیرقانونی است و از وزیر و معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهم که این موضوع را پیگیری کنند.»

او در پاسخ به پرسشی درباره عدم حضورش در جشنواره های موسیقی اظهار کرد: «در این جشنواره ها از من دعوت نمی کنند. تا 10 سال پیش سرسبد جشنواره ها بودیم و من همان سال ها ترکیبی فانتزی از موسیقی آذربایجانی را روی صحنه بردم اما در سال های اخیر از من دعوتی نشده است.»

این خواننده درباره حواشی که پیرامون ایجاد مافیا از سوی او در حوزه موسیقی آذری وجود دارد، توضیح داد: «اگر مافیا داشتم که وضعم بهتر بود و هر روز تور کنسرت داشتم. من طی 20 سال فعالیت 15 آلبوم صوتی و هفت آلبوم تصویری منتشر کرده ام که یک رکورد محسوب می شود. کسی از من حمایت نکرده است و هیچ پارتی نداشته ام. مگر علی دایی مافیا داشت که حالا مشهور شده است. زحمت کشید تا فوتبالیست معروفی شد.»

شهریاری با تاکید بر این که برگزاری کنسرت در کشورهای همجوار سیاسی شده است، گفت: «من برای برگزاری کنسرت به شهرهای باکو، نخجوان و آنتالیا دعوت شدم و نرفتم. هر سال از من دعوت می‌شود که در تور کنسرت‌های آنتالیا شرکت کنم اما پشت ماجرای این کنسرت‌ها شرکت‌های اسرائیلی هستند. بزگترین کنسرت گذاران کانال جِم تی وی تماس گرفتند اما من حاضر به برگزاری کنسرت از طریق این کنسرت گذاران نشدم.»

رحیم شهریاری خواننده موسیقی آذری در بخش پایانی سخنانش به نقل خاطره ای از مهران مدیری پرداخت و گفت: «چند سال پیش که سریال قهوه تلخ پخش می‌شد بدون اجازه من از آثارم در موسیقی این سریال استفاده شده و هیچ نامی از من ذکر نشده بود. وکیلم به من پیشنهاد داد که شکایت کنم و به این شکل تولید سریال متوقف شود اما به پیشنهاد یکی از دوستان به مدیری خبر داده شد و او طی تماسی من را به دفترش دعوت کرد. با دیدن من ضمن عذرخواهی خواست تا به پیشنهاد رقمی از سوی من حقوق مادی این اثر را پرداخت کند. وقتی چنین برخوردی را از مهران مدیری دیدم به او گفتم همین که شما از این موسیقی‌ها برای شادی مردم استفاده می‌کنید برای من کافی است و هیچ پولی از شما نمی‌خواهم البته اسم من در تیتراژ پایانی گذاشته شد.»

در ادامه رسول ترابی، کنسرت گذار شهریاری گفت: «همیشه سعی کردیم کنسرت های متفاوتی ارائه دهیم و تصمیم داریم در این کنسرت هم شروع و پایان متفاوتی داشته باشیم. قرار است این کنسرت دو سانس تمدید شود که اتفاق خوبی است.»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید