خرس گریزلی مادر بالاخره اعدام شد

چندی پیش جسد انسانی در پارک یلوستون آمریکا پیدا شد. پلیس پس از تحقیقات متوجه شد این مرد به نام لانس کراسبی توسط یک خرس گریزلی ماده کشته شده است، پس از آن تله هایی در آن منطقه قرار دادند تا این خرس را پیدا کنند و به شکلی بدون درد او را بکشند.

کد خبر : ۲۴۳۸
بازدید : ۲۲۱۹
چندی پیش جسد انسانی در پارک یلوستون آمریکا پیدا شد. پلیس پس از تحقیقات متوجه شد این مرد به نام لانس کراسبی توسط یک خرس گریزلی ماده کشته شده است، پس از آن تله هایی در آن منطقه قرار دادند تا این خرس را پیدا کنند و به شکلی بدون درد او را بکشند.

چند روز پیش خرسی در تله افتاد و پس از انجام آزمایش دی‌ان‌ای تایید شد که این خرس 15 ساله 120 کیلو گرمی آقای کراسبی را کشته است،علی رغم تماس های زیادی که با مسئولان پارک گرفته شد تا خرس بخشده شود، این خرس کشته شد.

به نوشته تلگراف، این خرس 2 توله داشت که الان به یک باغ وحش منتقل شده اند.

مخالفان کشته شدن این خرس می گویند او فقط داشته از توله هایش مراقبت می کرده. اگرچه سخنگوی پارک در این باره گفت: خرس قسمتی از جسد را خرده است که اصلا کاری برای دفاع از توله هایش نبوده، اگر خرسی از یک انسان تغذیه کنند، زنده ماندنش بسیار خطرناک است، توله هایش نیز از انسان تغذیه کرده اند برای همین به باغ وحشی فرستاده می شوند تا بفهمند انسان غذا نیست.

حدود 750 خرس گریزلی در پارک یلوستون وجود دارد. این درحالی است که در ۱۰۰ سال گذشته، ۸ نفر به دست خرس ها در این پارک کشته شده اند. سرپرست این پارک ملی گفته است: برای ما هم جمعیت خرس ها مهم است و هم امنیت مردم.

در سال 2011 نیز خرسی به یک کوه نورد حمله کرده بود. اما او را نکشتند چون مشخص شد از توله اش مراقبت کرده است، اما هفته ها بعد همین خرس به یک نفر دیگر حمله کرد. گفته می شود این پارک به همه بازدید کننده ها پیشنهاد می دهد تا اسپری خرس همراه داشته باشند، اما کراسبی به این پیشنهاد گوش نکرده است.

بازدید کنندکان زیادی هر سال به این پارک می روند و طبق محاسبات از هر 2.1 میلیون نفر 1 نفر توسط خرس کشته می شود.

انتقام از حیوانات کاری درست است؟
مدت‌هاست درباره انتقام گیری انسان ها از حیوانات بحث وجود دارد.

منتقدان می گویند کشتن حیواناتی که به انسان آسیب زده اند می تواند باعث شود خشونت و دشمنی های حیوانات نسبت به انسان ها چند برابر شده و جمعیت حیوانات کم شود.

اما موافقان نظر عکس دارند؛ هر چقدر حیوانات به انسان آسیب برسانند و با واکنش از سوی انسان مواجه نشوند، باعث می شود آنها دفعات بیشتری به انسان حمله کنند.

انجمن های زیست محیطی می گویند در بیشتر مواقع حیوانات برای دفاع و نه برای غذا خوردن به انسان‌ها حمله می کنند. درواقع اشتباه از طرف مردم است که به حیوانات حمله می کنند.

طرفداران حیات وحش پیشنهاد داده اند که قبل از کشتن حیواناتی که به انسان آسیب زده اند باید بررسی شود که آیا این اتفاق دوباره خواهد افتد یا نه و اینکه حیوان برای تغذیه به انسان حمله کرده و یا بخاطر دفاع از خود و توله هایش.

منبع: خبرآنلاین
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید