دنبال کردن عادات افراد ثروتمند، ثروتمندتان نمی‌کند

کد خبر : ۲۴۴۴۹
بازدید : ۳۴۱۴۱
مطالعه‌ی مقالاتی در مورد عادات و کارهای روزانه‌ی افراد موفق و ثروتمند، جذاب و هیجان انگیز است. اما رعایت عادات افراد موفق نمی‌تواند وسیله‌ای کافی برای موفقیت باشد و افراد باید روش زندگی، کسب و کار و روند پیشرفت خود را به صورت مستقل پایه‌ریزی کنند.

به گزارش زومیت و به نقل از لایف هکر، حتما شما هم تا‌کنون با مقالات مختلف در مورد عادات روزانه‌ی افراد موفق و ثروتمند مواجه شده‌اید و در اکثر اوقات نیز از خواندن آنها لذت برده‌اید. اما نکته‌ی اصلی که اکثرا افراد از آن غافل می‌شوند، این است که این مقالات و دنبال کردن عادات افراد ثروتمند، تاثیری در ثروتمند شدن دیگران ندارد و علاوه بر آن، باعث کاهش خلاقیت و بهره‌وری افراد نیز می‌شوند.

برخی از عادات افراد ثروتمند که در اکثر مقالات مشابه مطالعه می‌کنیم عبارتند از:
زود بیدار شدن
تهیه‌ی لیست کاری
حفظ ارتباطات خانوادگی، دوستان و احوالپرسی از اطرافیان
شبکه‌سازی مداوم
مطالعه‌ی زیاد

تمامی این عادات، عاداتی پسندیده هستند. اما نمی‌توان هیچ یک از آنها را وسیله‌ای کافی برای ثروتمند شدن دانست. نکته‌ی اصلی اینجا است که این عادات در بعضی مواقع می‌توانند مانع موفقیت شما نیز بشوند. به طور مثال مطمئنا یک فرد ثروتمند زمان استراحت بیشتری از یک فرد معمولی خواهد داشت و زمان کافی برای احوالپرسی از دیگران و زود بیدار شدن و اختصاص زمان به خود را دارد.

البته خواندن چنین مطالبی، برای اکثر افراد جذاب است. برخی از این عادات نیز می‌تواند الهام‌بخش تصمیمات مهم برای شما باشند. اما این مورد که این عادات را به عنوان دلیل موفقیت افراد ثروتمند بدانید، اشتباه است. نه تنها هیچ ارتباطی بین این عادت‌ها و موفقیت و ثروت وجود ندارد، بلکه مثال‌های نقض فراوانی نیز در این موضوع وجود دارند. به طور مثال افراد فقیر زیادی هستند که صبح زود از خواب بیدار می‌شوند!

عامل اصلی در موفقیت و ثروتمند شدن، کپی برداری از عادات افراد دیگر نیست. سرمایه‌گذاری شخصی و رعایت قوانین برای حفظ سرمایه، موارد مهمی هستند که هر فردی باید به تنهایی به آنها دست یابد. عادات و روش‌هایی که مناسب شخصیت شما باشند، منحصر بفرد هستند و باید برای قدم اول در موفقیت، این عادات را کشف کنید و بلافاصله شروع به عمل کردن کنید.

نکته‌ی اصلی در این مورد، این است که شما به عنوان یک فرد معمولی به منابع افراد ثروتمند دسترسی ندارید. به طور مثال فرد ثروتمندی مانند وارن بافت، نیروی انسانی زیادی تحت کنترل خود دارد که بسیاری از وظایف کاری او را انجام می‌دهند. پس عادات او با شما متفاوت خواهد بود و شما باید عادتی را پیدا کنید که برای شرایط مالی و کاری خودتان مناسب باشد. البته باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که رعایت برخی از این عادات می‌تواند مفید باشد. به طور مثال زود بیدار شدن و مطالعه، عاداتی هستند که برای همه‌ی افراد مفید هستند؛ اما مسئله‌ی اصلی این است که نباید این عادات را به عنوان عوامل اصلی موفقیت و ثروتمند شدن در نظر بگیرید.

به بیان دیگر، در اکثر مقالاتی که در مورد عادات افراد ثروتمند منتشر می‌شود، عادات و رفتارهای این افراد به صورت تصادفی ذکر می‌شوند. حال آن که برخی از این عادات می‌توانند برای سرمایه‌گذاری و افزایش درآمد مفید باشند و برخی دیگر، عاداتی شخصی و بدون تاثیر در ثروتمند شدن این افراد باشند.

اما اگر علاقه‌ی شما برای مطالعه‌ی عادات افراد دیگر همچنان باقی است، بهتر است عادات و رفتارهای افرادی را بررسی کنید که شرایطی مشابه شما دارند و با تلاش و کوشش سعی می‌کنند تا در کسب و کار خود موفق شوند. در این مطالعه نیز باید تمرکز خود را روی عاداتی بگذارید که برای شما مهم است؛ به طور مثال عادات حفظ سلامتی این افراد برای موفقیت شما در سرمایه‌گذاری تاثیری نخواهد داشت.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید