خوراکی‌هایی برای افزایش متابولیسم

اگر در تلاش برای کاهش وزن یا چالاکی بیشتر هنگام پیاده روی هستید، مواد غذایی که در ادامه معرفی می شوند هنگامی که با یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم ترکیب شوند می توانند در تحقق این اهداف به شما کمک کنند.

کد خبر : ۲۴۷۰۹
بازدید : ۱۶۲۲
در شرایطی که یک ماده غذایی به تنهایی نمی تواند در کاهش وزن شما کارایی داشته باشد، برخی مواد غذایی مشخص به طور طبیعی دارای خواص تقویت سوخت و ساز یا افزایش انرژی هستند.

به گزارش روزنامه آرمان، اگر در تلاش برای کاهش وزن یا چالاکی بیشتر هنگام پیاده روی هستید، مواد غذایی که در ادامه معرفی می شوند هنگامی که با یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم ترکیب شوند می توانند در تحقق این اهداف به شما کمک کنند.

سیب
بنابر نتایج مطالعه دانشگاه ریو دو ژانیرو که با حضور گروهی از بانوان صورت گرفت، مصرف روزانه یک سیب نه تنها به سلامت شما کمک می کند بلکه در کاهش وزن نیز موثر است.

پژوهشگران برزیلی کشف کردند، بانوانی که روزانه سه سیب کوچک (یا گلابی) مصرف کرده اند نسبت به بانوانی که در رژیم غذایی خود میوه نداشته اند، به طور قابل توجهی وزن کم کرده اند.

غلات سبوس‌دار
غلات سبوس دار که حاوی تمام مواد مغذی طبیعی سبوس، جوانه و آندوسپرم هستند در مقایسه با غلات فرآوری شده به واسطه تثبیت سطوح انسولین به سوخت و ساز بیشتر در بدن انسان کمک می کنند.

جو دوسر و برنج قهوه ای نسبت به آزاد شدن آرام کربوهیدارت ها و جلوگیری از افزایش سریع قند خون و سطوح انسولین اطمینان حاصل کرده و هوس خوردن میان وعده را کاهش می دهند.

مرکبات
پرتقال، گریپ فروت، نارنگی، لیمو و لیمو ترش همگی سرشار از ویتامین C هستند و مطالعات نشان داده اند این میوه‌ها می توانند به چربی سوزی و افزایش سوخت و ساز در بدن انسان کمک کنند.

رژیم های غذایی سرشار از ویتامین C به تعادل انسولین کمک می‌کنند و مهم‌تر از آن مواقعی در طول روز که انسولین افزایش پیدا می کند و بدن طالب مصرف میان وعده های سرشار از کربوهیدارت است را کاهش می دهد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید