۱۴ خوراکی برتر برای پاییز

خوراکی های پاییزی که می‌توانند در این فصل هزار رنگ مناسب باشند کدام‌ها هستند؟ این ابرخوراکی های فصلی شگفت‌انگیز بهانه‌ی مناسبی هستند برای این‌که از بازار محلی‌ کشاورزان بازدید کنید.

کد خبر : ۲۵۶۸۱
بازدید : ۱۹۷۶
خوراکی های پاییزی که می‌توانند در این فصل هزار رنگ مناسب باشند کدام‌ها هستند؟ این ابرخوراکی های فصلی شگفت‌انگیز بهانه‌ی مناسبی هستند برای این‌که از بازار محلی‌ کشاورزان بازدید کنید.

آب و هوا کم‌کم خنک‌تر می‌شود، اما تعداد انتخاب‌های شما برای تولید، زیادتر می‌شود.

این خوراکی های پاییزی شگفت‌انگیز را می‌توانید در باغچه‌ی خودتان برداشت کنید یا به راحتی آنها را در بازار محلی کشاورزان یا فروشگاه مواد غذایی محلی‌تان پیدا کنید.

آن‌ها بهانه‌ای فوق‌العاده برای آشپزی در شب‌های سرد هستند!

۱. سیب
سیب‌ها، شیرین یا ترش سیرکننده هستند، چه به صورت خام خورده شوند و چه پخته شوند و تبدیل به یک وعده غذای لذیذ شوند. فقط حتما پوست آنها را نیز بخورید زیرا حاوی فلاونوئیدهایی است که برای سلامت قلب مفید هستند. خواصی که سیب برای سلامتی دارد:

سرشار از آنتی اکسیدان است.
۴ گرم فیبر غذایی در هر وعده دارد.

۲. کلم بروکسل
این نوع کلم اگر به روش صحیح آماده شود، طعمی معرکه دارد. این ابرخوراکی مزه‌ای ملایم و تا حدودی تلخ دارد، بنابراین آن را با سس تند و یا سس‌های خوش طعمی مانند سرکه بالزامیک ترکیب کنید. خواصی که کلم بروکسل برای سلامتی دارد:

۱/۲ فنجان از کلم بروکسل بیش‌تر از مقدار توصیه شده‌ی روزانه‌تان ویتامین کا دارد.
منبع بسیار خوبی از فولات است.
منبع خوبی از آهن است.

۳. شقاقل
شاید این گیاه شبیه هویج باشد، اما رنگ روشن‌تری دارد، شیرین‌تر است. از آنها برای عطر و طعم دادن به برنج و سیب زمینی استفاده کنید یا آنها را پوره کنید و در سوپ‌ها و سس‌ها بریزید. خواصی که شقاقل برای سلامتی دارد:

غنی از پتاسیم است.
منبع خوبی از فیبر است.

۴. گلابی
طعم شیرین و آبدار این میوه باعث شده که طرفداران زیادی داشته باشد. پخت و پز واقعا می‌تواند عطر و طعم شگفت‌آور آنها را آشکار کند؛ بنابراین سعی کنید آنها را به صورت پخته یا آب‌پز امتحان کنید. خواصی که گلابی برای سلامتی دارد:

منبع خوبی از ویتامین ث و مس است.
۴ گرم فیبر در هر وعده دارد.

۵. شلغم زرد
شلغم زرد، چیزی بین شلغم و کلم، یک خوراکی محبوب سوئدی است. برای استفاده از عطر و طعم ساده و طبیعی‌اش، آن‌ را به گوشت اضافه کنید، می‌توانید شلغم زرد را با شلغم و هویج پوره کنید و یک سوپ شیرین تهیه کنید، یا آن‌ را با زنجبیل، عسل، یا لیمو برشته کنید. خواصی که شلغم زرد برای سلامتی دارد:

منبع خوبی از فیبر است.
منبع خوبی از ویتامین ث است.

۶. گل کلم
طعم شیرین گل کم باعث می‌شود به عنوان مخلفات کنار غذاهای زمستانی، فوق‌العاده باشد. اگر بخارپز شود، عالی است اما می‌توانید آن را له کنید تا بافتی مانند سیب‌زمینی له‌شده داشته باشد یا پوره درست کنید و در سوپ‌تان بریزید. خواصی که گل کلم برای سلامتی دارد:

ترکیباتی که می‌توانند به جلوگیری از سرطان کمک کنند.
فیتونوترینت‌هایی که می‌توانند "کلسترول" را پایین بیاورند.
منبع عالی ویتامین ث است.

۷. کدو تنبل
بر خلاف کدوی تابستانی، کدو تنبل دارای بافت ریز و عطر و طعم کمی شیرین است. از آن‌جایی که پوست آن ضخیم است، می‌توان آن را به مدت چند ماه ذخیره کرد. کدو تنبل با افزودنی‌های پاییزی، مانند دارچین و زنجبیل، طعمی عالی پیدا می‌کند. خواصی که این خوراکی خوشمزه برای سلامتی دارد:

دارای اسیدهای چرب امگا ۳ است.
منبع بسیار خوبی از ویتامین آ است.

۸.نارنگی
در میان خوراکی های پاییزی این میوه‌ی کوچک و شیرین از خانواده‌ی مرکبات طراوت ‌بخش رسپی‌های پاییز است. ترکیب محبوب‌مان بادام، خرما و عسل را شامل می‌شود. همچنین می‌توانید آب آنها را بگیرید، با روغن، سرکه، و زنجبیل ترکیب کنید و سس بی‌نظیری آماده کنید. خواصی که نارنگی برای سلامتی دارد:

منبع خوبی از ویتامین ث است.
منبع خوبی از بتا کاروتن است.

۹. سیب‌زمینی شیرین
سیب‌زمینی‌های شیرین فقط برای کنار کاسرول گوشتِ شام شکرگزاری نیستند. آنها نسبت به همتای سفید خود مغذی‌تر هستند؛ اگر این نوع سیب‌زمینی را به صورت کباب شده امتحان‌ کنید، طعم لذیذی خواهد داشت، و ویتامین آن در مقایسه با زمانی که در آب جوشیده شود، بیش‌تر حفظ می‌شود. خواصی که سیب‌زمینی شیرین برای سلامتی دارد:

منبع بسیار خوبی از ویتامین آ است.
منبع خوبی از آهن است.
خواص ضد التهابی دارد.

۱۰. شلغم
این ریشه‌ی خوراکی نرم و سبک، یک جایگزین عالی برای تربچه و کلم است. برای مزه‌دار کردن این گیاه، از رازیانه، خرده نان، یا حتی شکر قهوه‌ای استفاده کنید. پختن برگ شلغم، که طعمی مانند برگ خردل دارد، بسیار آسان است و مواد مغذی فراوانی دارد. خواصی که شلغم برای سلامتی دارد:

ریشه‌ها منبع خوبی از ویتامین ث هستند.
برگ شلغم یک منبع عالی از ویتامین آ، کا و فولات است.

۱۱. انار
در بین خوراکی های پاییزی این میوه‌ی کمی ترش به عنوان بمب آنتی‌اکسیدان حسابی مورد تعریف و تمجید قرار می‌گیرد. آب آن طعم تند و خوشایندی برای چاشنی‌هایی که گوشت را در آن می‌خوابانند، ایجاد می‌کنند و دانه‌هایش را می‌توان به سالاد اضافه کرد تا عطر و طعم‌اش بیش‌تر شود. خواصی که انار برای سلامتی دارد:

مطالعه‌ای که در دانشگاه یوسی‌ال‌ای (UCLA) انجام شد، نشان داد، سطح آنتی‌اکسیدان آب انار بسیار بالاست.

منبع خوبی از ویتامین ث و فولات است.

۱۲. خرما
این یکی خوراکی مورد علاقه‌ی اهالی خاورمیانه است. میوه‌ای شیرین که فوق‌العاده خواهد بود اگر کمی پخته شود، در دسر به صورت خرد شد استفاده شود، یا با پنیر خامه‌ای و بادام پر شود. خواصی که خرما برای سلامتی دارد:

چربی کمی دارد.
منبع خوبی از فیبر است.
منبع خوبی از پتاسیم است.

۱۳. کیوی
از این میوه‌ی شیرین برای اضافه کردن یک عطر و طعم گرمسیری به دستورهای غذایی‌تان استفاده کنید. کیوی در ترکیب با توت فرنگی، طالبی، یا پرتقال فوق‌العاده می‌شود و برای داشتن یک مزه‌ی ترش و خوشایند می‌توان آن را با آناناس ترکیب کرد. خواصی که کیوی برای سلامتی دارد:

بیش‌تر از پرتقال ویتامین ث دارد.
منبع خوبی از پتاسیم و مس است.

۱۴. گریپ فروت
طعم ترشی که مخصوص گریپ فروت است، این میوه را از دیگر میوه‌های خانواده‌ی مرکبات متمایز می‌کند. آن را به مخلوط سبزیجات اضافه کنید، با آووکادو و میگو ترکیب کنید، یا از یک لیوان آب تازه‌ی آن که غنی از آنتی‌اکسیدان است لذت ببرید. خواصی که این میوه برای سلامتی دارد:

بیش از ۷۵٪ از میزان توصیه‌ شده‌ی روزانه‌تان از ویتامین ث را تامین می‌کند.

منبع خوبی از لیکوپن است.
دارای پکتین است که ثابت شده کلسترول را کاهش می‌دهد.

منبع: هلث - health
ترجمه: سایت بازده
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید