پرافتخارترین بازیگر سینما پس از 6 سال مقابل دوربین‌

«دنیل دی‌لوئیس»، تنها بازیگر برنده سه جایزه اسکار نقش اصلی در جدیدترین فیلم خود با «پل توماس اندرسون» همکاری می‌کند.

کد خبر : ۲۵۶۹۱
بازدید : ۲۶۲۰
«دنیل دی‌لوئیس»، تنها بازیگر برنده سه جایزه اسکار نقش اصلی در جدیدترین فیلم خود با «پل توماس اندرسون» همکاری می‌کند.

به گزارش ایسنا، «ایندیپندنت» نوشت: این بازیگر 57 ساله انگلیسی پس از بازی در فیلم «لینکلن» ساخته «استیون اسپیلبرگ» در سال 2012 و پس از چند سال وقفه در فیلم جدیدش مقابل دوربین «پل توماس اندرسون» خواهد رفت که پیش از این در سال 2007 در فیلم «خون به پا خواهد شد» سابقه همکاری داشتند.

این فیلم جدید که هنوز عنوانی برای آن انتخاب نشده، درباره وضعیت صنعت مد در دهه 1950 میلادی است و فیلمبرداری آن به زودی آغاز خواهد شد.

«دنیل دی‌لوئیس»، بازیگر انگلیسی- ایرلندی متولد ۲۹ آوریل ۱۹۵۷ است که در کارنامه سینمایی خود آمار خیره‌کننده 137 جایزه سینمایی و 63 نامزدی کسب جوایز از رویدادهای سینمایی به چشم‌ می‌خورد تا به شایستگی او را پرافتخارترین بازیگر مرد تاریخ سینما بنامیم.

«دنیل لوئیس» در سال 1990 و برای ایفای نقش در فیلم «پای چپ من» اولین اسکار خود در بخش بهترین بازیگر نقش اصلی مرد را بدست آورد و در سال 2008 برای فیلم «خون به پا خواهد شد» این افتخار را تکرار کرد.

او برای سومین ‌بار در سال 2013 موفق به کسب اسکار بهترین بازیگر برای نقش‌آفرینی درخشان در فیلم «لینکلن» ساخته «استیون اسپیلبرگ» شد تا تنها بازیگر تاریخ سینما با سه جایزه اسکار در بخش بهترین بازیگر نقش اصلی باشد.

این بازیگر سرشناس و 57 ساله دوبار نیز برای فیلم‌های «دار و دسته نیویورکی‌ها» ساخته «مارتین اسکورسیزی» و «به نام پدر» نامزد کسب جایزه اسکار نیز شده است.

او به عنوان یکی از گزیده‌کارترین بازیگران صنعت فیلم‌سازی شناخته می‌شود، به طوری در ۱۰ سال گذشته تنها در ۴ فیلم به ایفای نقش پرداخته‌است. او از سبک متد اکتینگ در بازیگری پیروی می‌کند و به تحقیق درباره نقش‌های خودش مشهور است و معمولاً در طول دورهٔ فیلمبرداری به طور کامل در نقش خود باقی می‌ماند.

دو جایزه بهترین بازیگری برای «لینکلن» و «خون به پا خواهد شد» و پنج نامزدی کارنامه سینمایی «دی لوئیس» در جوایز گلدن گلوب آمریکا است. وی همچنین چهار بار در جوایز بافتا موفق به کسب جایزه شده و سه بار نیز نامزد کسب این جایزه بوده است.

«دی لوئیس» در سال 2005 جایزه دوربین طلای جشنواره برلین را دریافت کرد و به عنوان بخشی از افتخارات سینمایی وی می‌توان به چهار جایزه از انجمن منتقدین بوستون، جایزه دستاورد سینمایی از جوایز فیلم مستقل انگلیس، سه جایزه از انجمن منتقدین نیویورک، دو جایزه از جوایز فیلم ایرلند، کسب سه جایزه از انجمن منتقدین فیلم لندن، سه جایزه از انجمن منتقدین سینمایی لس‌آنجلس، جایزه بهترین بازیگری از جشنواره‌های فیلم مراکش و مونترال، سه جایزه بهترین بازیگر مرد از جوایز انجمن ملی منتقدین فیلم، کسب پنج جایزه از انجمن منتقدین نیویورک، جایزه دستاورد بازیگری از جشنواره فیلم پالم اسپرینگز، بهترین بازیگر خارجی جوایز اتحادیه منتقدان روسیه، جایزه دستاورد سینمایی از جشنواره سانتا باربارا، کسب دو جایزه از جوایز فیلم ساتلایت، سه جایزه و یک نامزدی در جوایز انجمن بازیگران آمریکا و جایزه دستاورد بازیگری از جشنواره فیلم تلورید اشاره کرد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید