ورود خبرنگاران ممنوع، حتی بانوان!

تحریم رسانه‌ای رقابت‌های ورزشی بانوان هم‌چنان ادامه دارد. در تازه‌ترین اتفاق رسما اعلام شده که خبرنگاران حق پوشش دیدار تیم ملی فوتسال بانوان ایران و ازبکستان را ندارند. حتی خبرنگاران خانم!.

کد خبر : ۲۵۷۰
بازدید : ۱۳۱۷
تحریم رسانه‌ای رقابت‌های ورزشی بانوان هم‌چنان ادامه دارد. در تازه‌ترین اتفاق رسما اعلام شده که خبرنگاران حق پوشش دیدار تیم ملی فوتسال بانوان ایران و ازبکستان را ندارند. حتی خبرنگاران خانم!.

به گزارش ایسنا، در حالی که ارشدترین مقامات رسمی کشور همواره بر توجه و توسعه ورزش بانوان تاکید دارند و مسئولان وزارت ورزش، فدراسیون‌ها و ورزشکاران نیز همیشه از لزوم توجه رسانه‌ها به ورزش بانوان سخن می‌گویند اما ظاهرا توسعه رسانه‌ای رویداد‌های ورزش بانوان هم‌چنان با مشکل سیاستگذاری مواجه است، به گونه‌ای که اگر در گذشته عکاسان اجازه حضور در تمرینات یا رویداد‌های ورزشی بانوان را نداشتند اکنون اعلام شده خبرنگاران و حتی خبرنگاران خانم اجازه پوشش خبری رقابت‌های ورزشی بانوان را ندارند.

البته اگر در گذشته موافقتی محدود با حضور خبرنگاران زن در رویداد‌های ورزشی بانوان می‌شده خبرنگاران به سختی به چنین مجوزی دست می‌یافته‌اند.

تیم ملی فوتسال بانوان ایران قرار است در راستای آماده سازی برای مسابقات قهرمانی آسیا سه دیدار تدارکاتی را از امروز در کمپ تیم های ملی با تیم ملی ازبکستان به انجام رساند و در تازه‌ترین اتفاق از این نوع، نایب رییس بانوان فدراسیون فوتبال به ایسنا اعلام کرده که خبرنگاران حتی خبرنگاران زن اجازه حضور و پوشش خبری این بازی‌ها را ندارند.

فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش هر کدام دیگری را مقصر در این اتفاق می‌دانند و موضوع را به تصمیم‌سازی‌های خاص طرف دیگر مربوط می‌دانند.

مشکلات مربوط به پوشش خبری رقابت‌های بانوان همیشه برای خبرنگاران و البته خبرنگاران زن دردسر ساز بوده است و هماهنگی برای حضور در این رقابت‌ها و پوشش این مهم یکی از موانع اصلی کار خبرنگاران فعال در حوزه ورزش بانوان بوده است.

اگر قرار است به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مسیر رشد و توسعه ورزش بانوان را فراهم کنیم ناگزیریم شرایطی فراهم گردد تا موضوع پوشش خبری رویداد‌های ورزشی بانوان نیز حداقل در چارچوب‌های مشخص و تعریف شده به انجام برسد نه اینکه کاملا راه ورود خبرنگاران به این رقابت‌ها سد شود.

دور کردن رسانه‌ها از ورزش بانوان حتما به صلاح، توسعه و رشد ورزش در میان این قشر از جامعه نبوده و نخواهد بود. امید است که سیاست‌های اجرایی در این حوزه نیز تغییر کند تا حداقل‌های رسانه‌ای در امر مهم اطلاع‌رسانی در حوزه ورزش بانوان نیز ایجاد گردد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید