تصاویر/"خواننده زن انگلیسی" مسئول آموزش زنان داعشی‌

تصاویر/"خواننده زن انگلیسی" مسئول آموزش زنان داعشی‌

یک خواننده زن انگلیس که همراه پسرش از اراضی تحت اشغال داعش فرار کرده، در حال آموزش شبه‌نظامیان خارجی برای اجرای حملاتی در کشورهای انگلیسی‌زبان است.

کد خبر : ۲۵۸۴۰
بازدید : ۱۰۵۷۹
تصاویر/

فرادید | "سالی جونز" معروف به " زن تروریست" سابقا یک خواننده راک بود و پس از ترک منطقه "کنت" در جنوب‌شرقی انگلستان در سال 2013 و ازدواج با یک شبه‌نظامی داعشی به نام جنید حسین که بعدا مرد، به یکی از افراد مهم تحت تعقیب در سراسر جهان تبدیل شد.

منابع آگاه در گفتگو با دیلی تلگراف اظهار کردند، او به یکی از زنان پیشتاز در شاخه مرموز زنان در یگان انور العولقی، از رهبران سابق القاعده تبدیل شده است که متشکل از شبه‌نظامیان انگلیسی‌زبان است. وظیفه این یگان طراحی و اجرای حملاتی در کشورهای انگلیسی‌زبان و آموزش زنان برای استفاده از سلاح‌، مبارزه و اجرای عملیات‌های انتحاری است.

یکی از شبه‌نظامیان سوری داعش که گریخته و در نزدیکی غازی آنتپ زندگی می‌کند، می‌گوید: او در میان داعشی‌ها مورد احترام است چرا که بیوه جنید است که برای این گروه بسیار بسیار اهمیت داشت. آنها می‌خواهند این پیام را به شبه‌نظامیان مهم خود بفرستند که آنها به خانواده‌هایشان احترام خواهند گذاشت و پس از مرگشان یک زندگی خوب را برای آنها تضمین می‌کنند. او خودش هم نفوذ زیادی دارد. این زن دلیلی است که داعش توانست دختران غربی زیادی را جذب و عازم رقه کند. اصلا ساده نیست که بتوان یک مسیحی‌ای که خواننده راک بوده به یک افراطی تبدیل کرد.

تصاویر/
جنید حسین

تصاویر/
سالی جونز، خواننده راک انگلیسی

گمان می‌رود سالی جونز 47 ساله ده‌ها زن را از طریق شبکه‌ اجتماعی‌اش پیش از بسته شدن، جذب داعش کرده باشد. او مرتبا حامیانش را به اجرای حملاتی علیه غرب ترغیب می‌کند و با دفاع از عملیات‌های وحشیانه داعش در سر بریدن وعده می‌دهد که کارهای مشابهی انجام دهد.
همچنین نگرانی‌هایی مبنی بر افراطی شدن پسر 11 ساله سالی جونز به نام «جو» یا ملقب به «جو - جو» منتشر شده است و گزارش‌های بسیاری درباره حضور او در فیلم‌های تبلیغاتی خشن وجود دارد.

از سوی دیگر یکی از فعالان مدعی شده است که پسر سالی جونز قصد دارد تا جای "محمد الاموازی" انگلیسی را که به نام "جان جهادی" می‌شناختند و "جلاد داعش" بود، بگیرد.

همسر داعشی سالی جونز سال 2015 در حمله پهپادی آمریکا کشته شد و گمان می‌رود که جونز از داعش ماهیانه 520 پوند دریافت می‌کند و علاوه بر آن هر چند ماه یکبار مزایای 200 پوندی می‌گیرد. طبق گفته یکی از فعالان، او هنوز دوباره ازدواج نکرده است چرا که داعشی‌ها وی را پیر می‌دانند و دختران جوان را ترجیح می‌دهند.

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    جالبه تمام این باصطلاح مسلونا انگلیسین! یه مسلمون آلمانی به داعش نمیپیونده ( یا حداقل قابل مقایسه با مسلمین انگلیسی نیست) بنظرتون تامل برانگیز نیست؟

  • ناشناس ارسالی در

    راکرها اغلب تعادل روانی و شخصیتی ندارند .این از موسیقی شون هم مشخصه!

  • ناشناس ارسالی در

    رفته برای ایدئولوژی کثیفی که زنها رو مثل کالا ارزشگذاری و خرید و فروش می کنند و در سن 47 سالگی از رده خارج محسوبش کردند تبلیغ میکنه . خااااک

  • ناشناس ارسالی در

    فقط باید گفت خاک تو سرت ادم میخواد برده بشه حداقا میره جای خوبی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید