شیرزنی که سر داعشی‌ها را "می‌پزد"

شیرزنی که سر داعشی‌ها را "می‌پزد"
کد خبر : ۲۶۸۶۵
بازدید : ۸۹۸۲
زن خانه‌دار عراقی که سر داعشی‌ها را می‌پزد!

فرادید | زنی در لباس جنگی و با روسری سیاه در همان حین که آماده مصاحبه می‌شود، خطاب به چندین مرد مسلح پشت سرش می‌گوید: «خفه شید و جم نخورید!»

به گزارش فرادید به نقل از سی ان ان، همه آن‌ها بلافاصله سکوت کرده و هر یک سلاحش را محکم در دست می‌گیرد، گویی که به حالت آماده‌باش درآمده باشند.

به نظرم آمد که این زن به شدت میان آن‌ها قابل احترام است. او یک هفت‌تیر بارِتای 9 میلی‌متری را در جای چرمیِ خود در زیر بازوی چپش حمل می‌کند. رنگ حاشیه ماشه اسلحه به علت استفاده زیاد رنگش رفته و نقره‌ای شده است.

نام این زن 39 ساله «وحیده محمد» است که به او «ام حنادی» نیز گفته می‌شد. وی گروهی متشکل از 70 مرد را در منطقه "شرقاط" واقع در 80 کیلومتری جنوب موصل فرماندهی می‌‎کند. گروه تحت فرماندهی وحیده محمد بخشی از یک تشکل شبه‌نظامی قبیله‌ای است که به تازگی توانسته به دولت عراق در اخراج تروریست‌های داعشی را از آن منطقه کمک کند. در مناطق روستایی عراق که مردسالاری حرف اول را می‌زند، وجود یک جنگجوی زن به ندرت اتفاق می‌افتد.

زن خانه‌دار عراقی که سر داعشی‌ها را می‌پزد!

تحت تعقیب‌تر از نخست وزیر!
این چیزها برای وحیده محمد جدید نیست. او می‌گوید: «جنگ با تروریست‌ها را از سال 2004 آغاز کردم و با نیروهای امنیتی عراق و نیروهای ائتلاف همکاری داشته‌ام.» به همین دلیل است که وحیده خشم گروه القاعده (که بعدها اسکلت داعش را ساخت) را نسبت به خود برانگیخت.

وحیده محمد همچنین می‌گوید: «من از جانب سرکرده‌های داعش، از جمله شخص ابوبکر بغدادی (خلیفه خود خوانده داعش) بارها مورد تهدید قرار گرفته‌ام. اما هرگز دست از تلاش کردن برنداشته‌ام.» وحیده محمد با افتخار می‌گوید که نامش در صدر فهرست نام‌های تحت تعقیبِ داعشی‌ها قرار داشته و حتی جایگاهش در آن لیست از نخست وزیر عراق نیز بالاتر است.

زن خانه‌دار عراقی که سر داعشی‌ها را می‌پزد!

وحیده محمد در ذهنش تعداد دفعاتی که داعشی‌ها خودروی بمب‌گذاری شده در مقابل خانه‌اش کار گذاشته‌اند را مرور می‌کند: «سال‌های 2006، 2009، 2010، سه بار در سال 2013 و یک بار هم در سال 2014.» طی این سال‌ها همسر اولش کشته شد. او اما تجدید فراش کرد ولی داعشی‌ها همسر دومش را نیز در اوایل سال جاری میلادی به قتل رساندند. او می‌گوید که داعشی‌ها حتی پدر و سه برادرش را کشته‌اند و حتی به سگ‌ها و پرنده‌های خانگی او نیز رحم نکرده‌اند.

البته خود وحیده محمد نیز چندین مرتبه خطر مرگ را به شدت احساس کرده است.

او می‌گوید: «داعشی‌ها تاکنون 6 بار قصد کشتنم را داشته‌اند. چندین ترکش در سر و هر جفت پایم وجود دارد و دنده‌هایم نیز چندین بار شکسته است.» او شالش را عقب می‌کشد تا زخم‌هایش را نشان دهد و می‌گوید: «اما این اقدامات مرا از مبارزه دلسرد نکرده است.»

وحیده محمد می‌گوید که چندین مرتبه نیروهایش را در جنگ علیه داعش فرماندهی کرده است. ژنرال جمعا عناد، فرمانده نیروی زمین استان صلاح‌الدین (با مرکزیت موصل) می‌گوید که آن‌ها چندین بار اسلحه و خودرو در اختیار وحیده محمد گذاشته‌اند. او می‌گوید: «برادران و همسران وحیده محمد در جنگ شهید شده‌اند.»

به فیسبوکم سر بزنید!
وحیده محمد تمام حملات داعش علیه خودش و تمام عزیزانی که در جنگ با داعش از دست داده را فهرست‌وار مرور کرد و پس از آن گفت: «با تروریست‌ها جنگیدم. سرشان را از تن جدا کردم و بعد پختم. خودم بدنشان را سوزاندم.»

زن خانه‌دار عراقی که سر داعشی‌ها را می‌پزد!

هیچ نشانه‌ای از عذرخواهی در صحبت‌هایش نیست و او اصلا به دنبال توجیهی برای کارهایش نیست؛ حرف‌های وحیده محمد بیشتر شبیه رجزخوانی است و نه یک اعتراف. او می‌گوید: «برای تمام حرف‌هایم مدرک دارم. می‌توانید آن‌ها را روی صفحه کاربری‌ام در فیس‌بوک ببینید.»

ما هم آن را چک کردیم. در صفحه کاربریِ وی و در میان تمام تصاویر مربوط به دو همسر کشته شده‌اش، نیروها و همچنین ژنرال‌ها، تصویری از خودش دیده می‌شود با همان لباس‌های مشکی که نشان می‌دهد سرش به شدت آسیب دیده است. در یک تصویر دیگر، 2 سر بریده شده در یک دیگ در حال جوش کاملا مشهود است. در عکسی دیگر، وحیده محمد در میان چندین جسد نیمه سوخته ایستاده است. با این حال نمی‌توان به قاطعیت گفت که آن تصاویر با فتوشاپ ساخته شده‌اند و یا کاملا واقعی هستند. با این حال، ما اصل ماجرا را فهمیدم.

زن خانه‌دار عراقی که سر داعشی‌ها را می‌پزد!

«یک زن خانه‌دار»
وی خودش را یک «زن خانه‌دار» معرفی می‌کند. او ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر آرایشگر بودنش را رد می‌کند، گرچه یکی از تصاویر فیس‌بوکش بدون روسری است که اتفاقا به نظر می‌رسد در یک آرایشگاه گرفته شده باشد. او دو دختر 20 و 22 ساله دارد. آن‌ها نیز آموزش دیده و آماده مبارزه‌اند؛ در حال حاضر اما سرشان گرم مراقبت از فرزندانشان است.»

هنگامی که مصاحبه به پایان رسید، همراهان ام حنادی سوار پیکاپ‌ها شدند. من نزدیک یکی از پیکاپ‌‎ها شدم. سه مرد در صندلی جلو نشسته بودند. یکی از آن‌ها یک نارنجک از جیبش بیرون آورد و گفت: «این برای داعش است.» راننده نیز یک قداره بزرگ از داشبورد بیرون آورد؛ آن را به شدت نزدیک صورتم آورد و گفت: «این هم همین‌طور... برای بریدن سرهایشان.»

زن خانه‌دار عراقی که سر داعشی‌ها را می‌پزد!

منبع: CNN
ترجمه: وبسایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
  • Pedram ارسالی در

    افتخار به توحش !

  • ناشناس ارسالی در

    «با تروریست‌ها جنگیدم. سرشان را از تن جدا کردم و بعد پختم. خودم بدنشان را سوزاندم.»

    خشونت عریان به هر نحوی نشانه توحش است. مبارزه و کشتن داعشی ها امری لازم و واجب است اما هدف به هیچ عنوان وسیله را توجیه نمی کند. متاسفانه همه این ها به نام مسلمانی ثبت میشود.

  • ناشناس ارسالی در

    اینم که شد همون داعش!!! پس آدم کشی عیب نیست اینکه داعش بکشه عیبه، ایول گرفتم

  • علی ارسالی در

    وقتی این مطلب را میخوانم به یاد مظلومیت و مردانگی رزمندگان و شهدای خودمان می افتم که چقدر شریفانه جنگیدند و از وطن و آرمان هایشان دفاع کردند بدون آنکه سری را قطع کنند و شیر زنان واقعی مادران ما در خرمشهر بودند که سر هیچ عراقی را نبریدند و در دیگ نیاختندند

  • ناشناس ارسالی در

    همین کارو اگه داعش بکنه وحشیانه است ولی وقتی اینها انجام می دهند شجاعانه است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید