چه کنیم که وراث میراثمان را بر باد ندهند؟

چه کنیم که وراث میراثمان را بر باد ندهند؟

استیفن لاول به یاد دارد که وقتی در کودکی به دیدار پدربزرگ و مادربزرگش می‌رفتند، گویی وارد دنیای "گتسبی بزرگ" می‌شدند.

کد خبر : ۲۷۱۲
بازدید : ۵۶۲۴
فرادید | استیفن لاول به یاد دارد که وقتی در کودکی به دیدار پدربزرگ و مادربزرگش می‌رفتند، گویی وارد دنیای "گتسبی بزرگ" می‌شدند.

چه کنیم که وراث میراثمان را بر باد ندهند؟

به گزارش فرادید به نقل از تایم، دور و بری‌ها کت و شلوار مهمانی به تن داشتند و نوشیدنی‌های گرانقیمت می‌نوشیدند. قایق، هواپیما و باغچه داشتند. در کانادا و ییلاقات نیویورک ویلا هم داشتند.

او تخمین می‌زند که پدربزرگش در آن زمان ثروتی معادل 70 میلیون دلار امروز داشته است. اما نسل بعد خانواده به خاطر مجموعه‌ای از تصمیم‌های بد، شانس بد و وابستگی به الکل، این پول را برباد دادند.

لاول که اکنون در کالیفرنیا به برنامه‌ریزی مالی اشتغال دارد می‌گوید: "من همیشه به این موضوع فکر می‌کنم."

بر مبنای تحقیق موسسه مشاوره گروه ویلیامز، در حقیقت، نسل دوم خانواده‌های ثروتمند در 70 درصد موارد ثروتشان را برباد می‌دهند و تا نسل سوم این رقم به نود درصد موارد می‌رسد.

اخیراً مطالعه‌ای از سوی یک موسسه اقتصادی آمریکایی بر روی افراد صاحب بیش از 3 میلیون دلار دارایی قابل سرمایه‌گذاری انجام شده تا مشخص شود که این افراد چگونه نسل بعدی خانوادۀ‌شان را برای مدیریت ثروت چشمگیرشان آماده می‌کنند.

کریس هیلمان، از افراد درگیر در این مطالعه، می‌گوید: "با نگاهی به آمارها می‌توان مشاهده کرد که 78 درصد این افراد نسل بعدی را به اندازۀ کافی از لحاظ مالی مسئولیت‌پذیر نمی‌دانند که بتوانند میراثشان را مدیریت کنند."

و 64 درصد این افراد ثروتمند قبول دارند که اطلاعات کمی راجع به ثروتشان را در اختیار فرزندانشان قرار داده‌اند.

این مطالعه دلایل مختلفی را برای این موضوع برمی‌شمارد، از جمله اینکه: افراد می‌آموزند که راجع به پولشان حرف نزنند، و اینکه نگرانند با صحبت راجع به پول فرزندانشان تن پرور و لوس بار بیایند و از طرف دیگر نگران لو رفتن اطلاعات مالیشان هستند.

اما ثروتمندان برای جلوگیری از برباد رفتن ثروتشان توسط نسلهای آتی، راهکارهای زیر را در اختیار دارند:

بحث کردن راجع به مباحث مالی از سن پایین و به تکرار
شاید فکر کنید که با صحبت نکردن دربارۀ ثروتتان با بچه‌هایتان، آنها را تشویق به سخت کوشی می‌کنید اما واقعیت این است که این موضوع بیشتر به بی‌اعتنایی در آنها دامن می‌زند.

اگر تا به حال راجع به پول با آنها صحبت نکرده‌اید، وقتش این است که مسیر را عوض کنید و سواد مالی را به کودکتان بیاموزید. حواستان به نوه‌هایتان هم باشد و به آنها نیز رموز مالی را بیاموزید.

در مورد ارثیه صحبت کنید
اگر برای شفافیت کامل آمادگی دارید، آنچه که همه به فکرش هستند و کسی از آن حرف نمی‌زند، یعنی ارثیه را رو کنید.

والدین و پدر و مادربزرگها، باید قبل از آن که موعد خوانده شدن ارثیه فرا برسد، خودشان همۀ بچه‌ها را جمع کنند در مورد چیستی و چرایی موارد آن با آنها صحبت کنند.

بدین ترتیب، می‌توان از پیشامد دلخوری‌های آتی پیشگیری می‌کند. این کار خیلی بهتر از این است که وقتی که متوفا حضور ندارد و نمی‌تواند توضیحی دربارۀ ارثیه بدهد و تغییراتی در آن دهد، وارثان دچار دعواهای حقوقی شوند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید