مرگبارترین حیوانات استرالیا

مرگبارترین حیوانات استرالیا

حدود هشت گونه عنکبوت موشی در استرالیا وجود دارد. آنها پاهای کوتاه و ضخیم و نیش های بسیار بزرگی دارند. این عنکبوت ها بسیار تهاجمی اند. اگر آنها را تحریک کنید، شما را نیش می زنند. نیش این عنکبوت در همان لحظه گزش درد و بیماری شدید ایجاد میکند.

کد خبر : ۲۷۱۸۶
بازدید : ۲۲۱۲۶
فرادید | استرالیا مقصد زیبا و هیجان انگیزی برای سپری کردن تعطیلات است. می توانید به قایق سواری، مشاهده حیات وحش، گشت و گذار در سواحل زیبا، غواصی با کوسه ها و پیاده روی بروید. اما قبل از شروع ماجراجویی در استرالیا، بهتر است درباره حیوانات خطرناک و کشنده ی این کشور اطلاعاتی داشته باشید.

1. کوسه های سفید بزرگ
به گزارش فرادید، خلیج کافین در استرالیا یکی از پر کوسه ترین سواحل جهان است. رایج ترین کوسه در این منطقه کوسه سفید بزرگ است. در سال 2011 مردی برای قواصی به این بندر رفت. دو کوسه به او حمله کردند و بدنش هرگز به سطح آب باز نگشت.

10 حیوان کشنده در استرالیا
2. مار سمی تایپان
این مار معمولا در مناطق شرق مرکزی استرالیا یافت می شود. می تواند تا 2.5 متر رشد کند و زهری بسیار سمی دارد. زهر مار تایپان ترکیب پیچیده ای از مواد سمی است؛ ازجمله نوروتوکسین که بر مغز و سیستم عصبی تاثیر می گذارد، procoagulants که سبب لخته شدن خون می شود، myotoxins که بر عضلات اثر می گذارد و نفروتوکسین که کلیه ها را مختل می کند.

10 حیوان کشنده در استرالیا
3. عنکبوت موشی
حدود هشت گونه عنکبوت موشی در استرالیا وجود دارد. آنها پاهای کوتاه و ضخیم و نیش های بسیار بزرگی دارند. این عنکبوت ها بسیار تهاجمی اند. اگر آنها را تحریک کنید، شما را نیش می زنند. نیش این عنکبوت در همان لحظه گزش درد و بیماری شدید ایجاد میکند. شما دچار اشکال در تنفس، سرفه، تعریق و ضعف عضلانی می شوید.

10 حیوان کشنده در استرالیا
4. هشت پای حلقه آبی
این موجود دریایی مرگبار معمولا در جنوب نیو ساوت ولز در جنوب استرالیا یافت می شود. این هشت پا کوچک است و معمولا در شکاف سنگ ها استتار می می کند. عصبانیشان نکنید چون حمله می کنند. زهرشان حاوی تترودوتوکسین است، سمی قوی که برای کشتن انسان کافی است.

10 حیوان کشنده در استرالیا
5. مار قهوه ای شرقی
این مار مسئول اکثر مرگ و میرها در اثر مارگزیدگی در استرالیا است. آنها معمولا در امتداد سواحل شرقی در کیپ پورک، کوئینزلند و ویکتوریا یافت می شوند. آنها به سرعت و پرخاشگری شهرت دارند.

10 حیوان کشنده در استرالیا
6. زنبور عسل
زنبور عسل استرالیایی در سرار این کشور بسیار رایج است. آنها اولین بار توسط ساکنان اولیه اروپایی به استرالیا وارد شدند تا منبع خوبی از عسل برای خود ایجاد کنند. هرچند، امروزه بعنوان یکی از کشنده ترین حیوانات شناخته می شوند. آنها سمی و بسیار خطرناک اند.

10 حیوان کشنده در استرالیا
7. تمساح آب شور
تمساح آب شور بزرگتری تمساح کره زمین است و یکی از کشنده ترین حیواناتی که در شمال استرالیا یافت میشود. نشنال جتوگرافیک می گوید که این تمساح هر چیزی که به فکش برسد را می خورد.

10 حیوان کشنده در استرالیا
8. گاوکوسه
این کوسه هم در آب شور و هم شیرین زندگی می کند و یکی از خطرناکترین ها در کل گونه های کوسه است. معمولا در رودخانه های سواحل شرقی استرالیا دیده می شوند. آنها به شخصیت تهاجمی شهرت دارند. نشنال جئوگرافیک توضیح می دهد که این گونه " سریع و شکارچیان چابکی هستند و تقریبا هر چه ببینند را می خورند، از جمله ماهی، دلفین و حتی دیگر کوسه ها."

10 حیوان کشنده در استرالیا

9. عروس دریایی جعبه ای (Box Jellyfish)
با کشتن بیش از شصت نفر در صد سال گذشته در استرالیا، تعجبی ندارد که در این لیست قرار گرفته است. آنها سم بسیار قوی ای دارند؛ نیش این عروس دریایی می تواند باعث سردرد، استفراغ، اسپاسم های عضلانی، اشکال در تنفس و مرگ شود.

10 حیوان کشنده در استرالیا
10. حلزون مخروطی
این موجود دریایی که در آبهای استرالیا یافت می شود، بسیار سمی است. سم حلزون مخروطی آنقدر قوی است که بلافاصله فلج می کند. حدود 500 گونه از حلزون مخروطی وجود دارد. آنها عامل مرگ چندین انسان بوده اند.

10 حیوان کشنده در استرالیا

منبع: msn
ترجمه: وبسایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
  • عرفان ارسالی در

    این حیوانات استرالیا خیلی وشناک هستند ترس داره واقعن.

  • ناشناس ارسالی در

    ارزانی خودشون .....

  • ناشناس ارسالی در

    شماره های 8 و 9 چه قیاقه های خوفی دارن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید