تصاویر/ روس‌ها ۱۵۰ سال پیش این شکلی بودند

تصاویر/ روس‌ها ۱۵۰ سال پیش این شکلی بودند

ویلیام کاریک (1878 – 1827)، عکاس اسکاتلندیِ متولد ادینبورو است که در سپتامبر سال 1859 میلادی یک استودیو را در سن پترزبورگ افتتاح کرد. ویلیام به همراه "جان مک گرگور" چندین پرتره از ساکنین محلی گرفت که به «مدل‌های روسی» معروف شدند و به عنوان کارت پستال گردشگری به توریست‌ها فروخته می‌شدند.

کد خبر : ۲۷۴۸۷
بازدید : ۵۰۲۸۵
فرادید | ویلیام کاریک (1878 - 1827)، عکاس اسکاتلندیِ متولد ادینبورو است که در سپتامبر سال 1859 میلادی یک استودیو را در سن پترزبورگ افتتاح کرد. ویلیام به همراه "جان مک گرگور" چندین پرتره از ساکنین محلی گرفت که به «مدل‌های روسی» معروف شدند و به عنوان کارت پستال گردشگری به توریست‌ها فروخته می‌شدند.

به گزارش مجله تاریخ فرادید ، ویلیام کاریک به خوبی با سوژه‌هایش آشنایی داشت. خانواده کاریک یک سال پس از مرگ او به روسیه مهاجرت کردند. او در روز 16 اوت در آکادمی هنر سن پترزبورگ ثبت نام کرد . پس از اتمام آن دوره تحصیلی، کاریک برای ادامه تحصیل به شهر رم سفر کرد و سپس در سال 1856 میلادی به سن پترزبورگ بازگشت. جنگ کریمه باعث تیرگی روابط بریتانیا و روسیه شده بود و تنها راه کسب درآمد کاریک "عکاسی" بود.

رقابت کم نبود و درآمد کاریک در سال‌های نخست بسیار پایین بود. روزهایی که کاریک هیچ مشتری نداشت، به سراغ طبقه کارگر می‌رفت و از آن‌ها می‌خواست تا با ابزار کارشان در مقابل دوربین ژست بگیرند. حاصل کار به آلبومی ارزشمند از اهالی سن پترزبورگ تبدیل شد.

۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    عین تله تئاتر های صدا و سیماست.

    • علیرضا ارسالی در

      انصافا به نسبت ایرانیای 150سال پیش،خوش تیپ تر بودن

  • ناشناس ارسالی در

    جالبه بعضی از زناشون روسری دارن

  • یک تاجر ارسالی در

    هیچوفت هیچوقت هیچوقت در زیبایی زنان روس (منظور کلیه کشورها آسیای مرکزی) شک نکید خداون این زنان را نقاشی و تراشیده است

  • محمود ارسالی در

    جه دير بالغ شديد زنهاشون. هموم موقع زنهاي ما ريش وسبيل داشتند....!

  • دانشگاهی ارسالی در

    عالی بود واقعا دیدن عکس های قدیمی انسان را به بعد دیگری از زندگی میبرد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید