"گردن درد" را چگونه درمان کنیم؟

"گردن درد" را چگونه درمان کنیم؟

در این گزارش قصد داریم تکنیک‌هایی ساده و در عین حال منحصر به فرد برای کنترل درد گردن را به شما معرفی کنیم.

کد خبر : ۲۸۰۰۳
بازدید : ۲۴۲۱۴

فرادید | در بسیاری از افرادی که از گردن درد رنج می‌برند، درمان‌های رایج مانند داروها و یا مراقبت‌های کایروپراکتیک تأثیرگذار نیست و سبب کاهش درد نمی‌شود.


به گزارش فرادید ، برخی از متخصصان ستون فقرات در انجمن سلامت، تکنیک‌هایی ساده و درعین‌حال منحصربه‌فرد برای کنترل درد گردن ارائه کرده‌اند.

1. آب زیاد بنوشید
دیسک بین مهره‌ها در ستون فقرات برای حفظ ارتفاع دیسک و راستای ستون مهره‌ها و برای رفع فشار از ستون فقرات به آب نیاز دارد. زمانی که متولد می‌شویم، هر دیسک در ستون فقرات از نزدیک به 80 درصد آب تشکیل‌شده است . هر چه سن بالاتر می‌رود، این میزان کم می‌شود و دیسک تخریب می‌شود. عادت به نوشیدن آب کافی در روز می‌تواند از انحطاط بیشتر دیسک‌های گردن جلوگیری کند که درنتیجه درد گردن را نیز کمتر می‌کند.

9 روش برای تسکین درد گردن

2. در استفاده از موبایل دقت کنید
یکی از دلایلی که سبب افزایش درد گردن می‌شود و شما حتی متوجه آن هم نمی‌شوید، نگه‌داشتن گوشی میان بدون دست و خم کردن گردن به سمت شانه است. این کار فشار غیرضروری و زیادی بر ستون فقرات گردنی شما وارد می‌کند. همچنین افراد زیادی برای کار با موبایل گردن خود را خم می‌کند و مدت زیادی در آن حالت می‌مانند. بهتر است زمانی که دستتان بند است، از هدست بلوتوث استفاده کنید. در هنگام استفاده از موبایل نیز دست خود را بالا بیاورید و موبایل را هم‌سطح صورت و گردن خود قرار دهید. همچنین وقفه‌های مکرر ایجاد کنید و گردن خود را نرمش دهید.

9 روش برای تسکین درد گردن

3. به استخر بروید
بسیاری از اعضای انجمن عقیده دارند شنا در کاهش درد و سفتیِ گردن و به‌خصوص در کاهش التهاب بسیار مؤثر است. نکات زیر را انجام دهید:
• تا گردن در آب بروید و در آب حرکت کنید.
• تا چانه زیر آب بروید و خود را به عقب و جلو و سپس چپ و راست تکان دهید.
• به استخری بروید که آبش تقریباً گرم است .
برای برخی افراد شنا کردن درد گردن را تشدید می‌کند. بنابراین حتماً ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. در این صورت ورزش‌های آرام و ساده در استخر آب گرم بهترین جایگزین است.

4. نزد فیزیوتراپ بروید
معمولاً فیزیوتراپی را درمانی برای کاهش علائم ناشی از آسیب‌دیدگی می‌دانند. این موضوع صحت دارد و فیزیوتراپی گردن مزایای دیگری نیز دارد:
• شناسایی علل ثانویه درد
• آموزش برای کاهش احتمال آسیب مجدد
• تقویت نقاط ضعیف گردن با ورزش‌هایی هدفمند

9 روش برای تسکین درد گردن

5. طب سوزنی
طب سوزنی درجات متفاوتی از تسکین درد را به همراه دارد. برخی با قطعیت درباره تأثیرگذاری آن سخن می‌گویند، درحالی‌که عده‌ای عقیده دارند تنها گاهی اوقات مؤثر است. در کاهش درد برخی افراد هم هیچ تأثیری ندارد. یکی از اعضای انجمن معتقد است تأثیرگذاری طب سوزنی و ماساژ بافت‌های عمیق به مهارت‌های پزشکی بستگی دارد که به آن مراجعه می‌کنید.

9 روش برای تسکین درد گردن

6. صندلی مناسبی برای گردن انتخاب کنید
وضعیت نشستن مناسب و صحیح در کنترل درد گردن بسیار مهم است. جایی برای تکیه دادن سر می‌تواند کمک کند فقرات گردنی شما در موقعیت مناسبی قرار بگیرد. پس حتماً در محل کار صندلی مناسبی برای خود تهیه کنید. همچنین در ماشین نیز پشت صندلی خود بالشت گردن بگذارید.

7. یخ درمانی در نقاط مختلف بدن
درد گردن ممکن است با سردردهای آزاردهنده، بی‌حسی یا سوزش در پشت گردن، شانه‌ها و دست‌ها همراه باشد. برخی پزشکان پیشنهاد می‌کنند در نقاط مختلف بدن یخ بگذارید؛ مانند بین شست و انگشت اشاره ، بر روی استخوان پشت گوش، یا در تورفتگی وسط دو ابرو. این کارها درد را کاهش می‌دهد.

9 روش برای تسکین درد گردن

8. مصرف منیزیم را افزایش دهید
گردن درد معمولاً بر اثر فشار عضلانی یا رگ به رگ شدن به وجود می‌آید. افزایش مصرف منیزیم، ممکن است مشکلات درد را کاهش دهد؛ زیرا این ماده معدنی بر انقباض عضلات تأثیر گذاشته و آن‌ها را شل می‌کند. منیزیم معمولاً در میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات، محصولات سویا و غلات سبوس‌دار زیاد است. منیزیم از طریق پوست نیز جذب می‌شود؛ بنابراین می‌توانید سولفات منیزیم یا ماده‌ای مشابه را به پوست خود بمالید. برخی پزشکان از روغن منیزیم نتیجه خوبی گرفته‌اند که بعد از دوش آب گرم مستقیماً به پوست زده می‌شود. البته قبل از اعمال به پوست حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

9 روش برای تسکین درد گردن

9. از بالشت آبی استفاده کنید
برخی بیماران اثرات جوان‌کننده‌ای از بالشت آبی گرفته‌اند که سفتیِ بالشت‌های معمولی را ندارند. هر چه آب بیشتر باشد، بالشت سفت‌تر می‌شود و هرچه کمتر باشد، نرم‌تر خواهد بود.

9 روش برای تسکین درد گردن

منبع: Spine Health
ترجمه: وبسایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید