راز‌های تاریک "تجاوز جنسی" آمریکایی

راز‌های تاریک "تجاوز جنسی" آمریکایی
کد خبر : ۲۸۰۵۶
بازدید : ۷۱۴۲
راز تاریک تجاوز جنسی

فرادید | آخرین اتهامات علیه دونالد ترامپ جنجال ملی مهمی درباره سوءاستفاده از زنان ایجاد کرده است.

به گزارش فرادید ، این موضوع بسیار قدیمی است. چیزی که زنان بسیاری در سکوت دردناک آن را تجربه کرده‌اند و بسیاری از مردان از آن بی‌خبرند. هر زنی که قربانی آزار و اذیت بوده که تعدادشان بسیار زیاد است، سؤال‌های پاسخ داده نشده زیادی دارد.

ترامپ شدیداً این اتهامات را رد کرده است، اما زنان از ترامپ روی برگردانده‌اند. شانس او در پیروزی و راه یافتن به کاخ سفید در حال کاهش است و ستادش سرشار از بی‌نظمی است. پس بیایید به برخی سؤال‌های موجود درباره اذیت و آزار زنان را بررسی کنیم؛ زیرا نشان‌دهنده چیزی فاسد در جامعه هستند.

چرا باید آزار و اذیت زنان را تحمل‌کنیم؟
بسیاری از زنان به‌خصوص در زمان اشتغال، با مردانی روبرو می‌شوند که سخنان و اعمالی دارند که از لحاظ جنسی نامناسب است. شایان‌ذکر است که دونالد ترامپ، بیل کلینتون و دومینیک استراوس کان با اتهامات متعددی روبرو بوده‌اند؛ اما چنین اتهاماتی هرگز به باراک اوباما، جورج بوش و یا رونالد ریگان وارد نشد. اکثر مردان دست به چنین اعمالی نمی‌زنند؛ اما زن‌ها خیلی زود می‌فهمند با چه مردانی در دفتر کار تنها نشوند.

مردان در پست‌های مهم و قدرتمند بسیار خطرناک‌ترند. زیرا هرچه قدرتمندتر باشید افراد کمتری به شما نه می‌گویند. این موضوع در تمام جوامع و زمینه‌ها حاکم است؛ در کسب‌وکار، سیاست، ارتش، خدمات مدنی و حتی خبرنگاری.

راز تاریک تجاوز جنسی
دومینیک استراوس کان هنگام خروج از دادگاه در سال 2015

راشل کروکز می‌گوید زمانی که دونالد ترامپ بدون رضایت او را بوسید، بیست‌ودو سال داشت. او برای کار به دیدن او رفته بود. زمانی که ترامپ از او شماره تلفنش را خواست، راشل تسلیم شد و به قول روزنامه تایمز دلیلش "تسلط ترامپ بر او" بوده است. گاهی برخی مردان نیز توسط همکارهای زن در موقعیت‌های ناراحت و معذب کننده قرار می‌گیرند. اما مقیاسش غیرقابل مقایسه است.

برای زنانی که از آزار جنسی شکایت می‌کنند، چه اتفاقی می‌افتد؟
همکاری در نیویورک‌تایمز از مصاحبه با زنانی می‌گوید که توسط بوکوحرام اسیرشده بودند: آن‌ها شکنجه و ضرب و شتم را تأیید می‌کردند اما قسم می‌خورند که مورد تجاوز قرار نگرفته‌اند. این زنان می‌دانستند که اگر این موضوع را تأیید کنند، هرگز نمی‌توانند به خانه برگردند.

آمریکا نیجریه نیست، اما در آمریکا هم زنانی که از تجاوز سخن می‌گویند دروغ‌گو و بی‌آبرو خطاب می‌شوند. ترامپ نیز دقیقاً همین کار را کرده است. شاکیان را "افراد وحشتناکی" خوانده و گفته خبرنگار مجله تایمز آن‌قدر جذاب نبوده که بخواهد به او تجاوز کند. درواقع ترامپ با برچسب زدن به او با عنوان "انسانی نفرت‌انگیز" ثابت کرد که تمام حرف‌های این خبرنگار درست بوده است.

آزار و اذیت زنان از آنچه فکر می‌کنیم بیشتر و شایع‌تر است. نمونه‌ای زیادی در طول تاریخ وجود دارد که زنان مورد تجاوز قرارگرفته‌اند و هیچ‌کس محاکمه نشده است. درواقع همیشه این‌گونه تصویرسازی شده که زنان به‌دروغ مدعیِ آزار و اذیت هستند و مردها عواقب قانونی آن را تحمل می‌کنند. این وزنه به‌شدت علیه زنان است.

چرا زنان بی‌آبرو می‌شوند؟
ترامپ گفت که اگر بیش از سه دهه پیش به جسیکا لیدز تجاوز کرده بود، او خیلی پیش‌تر این موضوع را مطرح می‌کرد. اما جسیکا می‌گوید که در آن دوران این آزار را هزینه زنی شاغل بودن می‌دانست. او به مجله تایمز گفت: "سال‌ها این اذیت و آزارها را تحمل کردیم. به ما آموخته‌شده بود که تقصیر ماست.

اکنون خانم لیدز که 74 سال دارد، می‌گوید که به دلیل انکارهای ترامپ در دومین مناظره ریاست جمهوری تصمیم به آشکارسازی گرفت. بسیاری از زنان این موضوع را پنهان می‌کنند زیرا تحقیرآمیز است. معمولاً از این زنان پرسیده می‌شود "چرا نگفتید نه؟" اما این روش تنها راهی برای سرزنش قربانی و انتقال گناه از فرد متجاوز است. تنها کسی که اینجا باید شرمنده باشد آن مرد است.

منبع: BBC WORLD
ترجمه: وبسایت فرادید


۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید