کشف قطار شمش‌‌های طلای در لهستان

دو مرد در لهستان مدعی شده‌اند که قطار افسانه‌ای نازی‌ها را که براساس روایات مردم محلی مملو از طلا، جواهرات و گنجینه‌های هنری است، یافته‌اند.

کد خبر : ۲۸۱۱
بازدید : ۱۴۶۵
دو مرد در لهستان مدعی شده‌اند که قطار افسانه‌ای نازی‌ها را که براساس روایات مردم محلی مملو از طلا، جواهرات و گنجینه‌های هنری است، یافته‌اند.

به گزارش تسنیم، دو مرد در لهستان مدعی شده‌اند که قطار افسانه‌ای نازی‌ها را که براساس روایات مردم محلی مملو از طلا، جواهرات و گنجینه‌های هنری است، یافته‌اند.

گفته‌ می‌شود این قطار پس از پیشروی نیروهای ارتش سرخ شوروی در اواخر جنگ جهانی دوم، در تونل‌های مخفی دفن شده است.

مورخان می‌‎‌گویند وجود این قطار هرگز اثبات نشده است اما مردم محلی چندین دهه دربارۀ گنجینه‌های مدفون شده در این قطار رویاپردازی کرده‌اند.

ماریکا توکارسکا، یکی از مقام‌های رسمی منطقۀ جنوب غربی والب‌ژیخ در لهستان پنج‌شنبه به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت: «ما بر این باوریم که قطاری پیدا شده است. ما این موضوع را جدی می‌گیریم.»

وی گفت که دفترش در طی ماه جاری دو نامه از یک شرکت حقوقی به نمایندگی از مردان مدعی این اکتشاف، دریافت کرده است.

توکارسکا با اشاره به این‌که یکی از این دو مرد لهستانی و دیگری آلمانی است، افزود: «آن‌ها خواستار 10 درصد از ارزش محمولۀ قطار هستند تا مکان آن را فاش کنند.»
نازی‌ها شمش‌های طلای ضبط شده از یهودیان را در معادن نمک شهر هایلبرون در آلمان مخفی می‌کردند.

این مقام لهستانی معتقد است که استخدام یک شرکت حقوقی، ادعای این دو مرد را به واقعیت نزدیک‌تر کرده است و به نظر می‌رسد آن‌ها با محمولۀ قطار آشنا هستند.

فرمانداری این منطقه جلسه‌ای با حضور آتش‌نشان‌ها، نیروهای پلیس و دیگر مسئولین برگزار کرده است تا در صورت فاش شدن محل این قطار، آمادگی اعزام به منطقه را داشته باشند. ممکن است که این قطار مسلح به مواد منفجره باشد و وجود گاز متان در محل دفن این قطار در زیر زمین، می‎تواند امکان وقوع یک انفجار را افزایش دهد.

روایت‌ها حاکی از آن هستند که این قطار افسانه‌ای در ماه مِه 1945 ناپدید شده است. افسانه‌ها می‎گویند این قطار پس از آن‌‎که مملو از گنجینه‌های ارزشمند شد، با ورود به تونل‌های زیر زمینی در کوه‌های اُول (جغد) در جنوب غربی لهستان، ناپدید شد.

این تونل‌های زیرزمینی بخشی از یک پروژۀ ناتمام موسوم به «غول» است که نازی‌ها در سال‌های 1943 تا 1945 عملیاتی کرده بودند. این منطقه هم‌اکنون در لهستان قرار دارد اما در آن زمان تحت تسلط آلمان بوده است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید