بزرگترین سیاستمدار تاریخ کیست؟

بزرگترین سیاستمدار تاریخ کیست؟
کد خبر : ۲۸۲۲۶
بازدید : ۵۱۹۸۵
بزرگترین سیاستمدار تاریخ کیست؟/نظر شما

" فارغ از اینکه در گزارش پیش رو چه کسی لقب برترین سیاست مدار را به خود اختصاص می‌دهد، شما نیز می‌توانید نظر خود را درباره این پرسش بزرگ برای ما ارسال نمایید. در قسمت نظرات، نام سیاستمدار و دلیل آن را برای ما بفرستید."


فرادید | پرسش بزرگ این است که «بزرگترین سیاستمدار تاریخ کیست؟» کاندیداهای این پرسش کم نیستند؛ کافی است اولین کتاب تاریخی که دم دستتان است را مرور کنید. کوروش کبیر، آبراهام لینکلن، ناپلئون یا افراد گمنام‌تر مثل الکساندر همیلتون!

به گزارش فرادید به نقل از آتلانتیک، برای اینکه به پاسخ این پرسش دست یابیم از چند نفر که در حوزه سیاست مشغول به کار هستند، پرسیدیم که در ادامه به ترتیب نظر هر یک را برای شما منعکس کرده‌ایم.

حسن مینهاج، خبرنگار، دیلی شو
به نظرم الکساندر همیلتون [نخستین وزیر خزانه‌داری و از بنیان‌گذاران ایالات متحده آمریکا که نقش اصلی را در نگارش مجموعه مقالات فدرالیست - اثر بسیار تأثیرگذار بر تدوین قانون اساسی و نظام حکومتی ایالات متحده - داشت. او نماینده ایالت نیویورک در مجلس قانون‌گذاری و کنگره قانون اساسی و از مدافعان قانون اساسی ایالات متحده و جایگزینی فدراسیون آمریکا به جای کنفدراسیون آن هنگام بود. او در جنگ‌های استقلال نیز مشارکت داشت و در سال‌های ۱۷۹۹ و ۱۸۰۰ میلادی فرمانده ارتش این کشور بود]؛ مهاجری که به آمریکا آمد تا رد پایش را برای همیشه روی تاریخ این کشور بگذارد. تاثیر او بر سیاست و موسسات مالی را نمی‌توان نادیده گرفت.

بزرگترین سیاستمدار تاریخ کیست؟/نظر شما

بلیمی یانگ، بازیگر، سریال اسکندل (در نقش سناتور ملی گرانت)
گرچه شخصیت‌های شروری در تاریخ آمده‌اند و هر کدام تاثیر زیادی بر دنیا داشته‌اند، اما شخصا دوست دارم کسی را انتخاب کنم که تاثیر زیادی در ساخت دنیا داشت تا تخریب آن. به همین خاطر، همیشه برای گاندی احترام خاصی قائل بوده‌ام. او گفته که «اگر بتوانیم خودمان را تغییر دهیم، گرایشات موجود در جهان نیز تغییر خواهند کرد.» البته علاوه بر گاندی، الکساندر همیلتون هم برایم خیلی مهم است.

جاشوآ مالینا، مجری، هفته‌نامه وست ویک
آگوستوس ، امپراتور روم باستان؟ برقرارکننده صلح. ایندیرا گاندی ؟ تغییردهنده تمام معادلات. آبراهام لینکلن ، کلاهش را دوست دارم! اما [برای آمریکا] فقط یک نفر به درد واشنگتن می‌خورد: الکساندر همیلتون ! او حزب سیاسی خودش را تاسیس کرد و اولین وزیر خزانه‌داری آمریکا شد. ما 200 سال بعد هم شاهد آثار فعالیت‌های سیاسی او هستیم.

بزرگترین سیاستمدار تاریخ کیست؟/نظر شما

اندرو اسکات کوپر
کوروش کبیر در سال 550 پیش از میلاد قدرت را در دست گرفت و امپراتوری هخامنشیان را بنیان نهاد. این امپراتوری به نخستین ابرقدرت جهان بدل گشت. منشور به جای مانده از او نیز امروزه برای حمایت از حقوق بشر استفاده می‌شود. کوروش هم کبیر بود و هم بهترین.

ریک بیر، مولف کتاب "رقیب تا لحظه مرگ"
جان آدامز دومین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا است. هنگام اعلام استقلال آمریکا برخی از نمایندگان کنگره قاره‌ای که تمایل چندانی برای اعلام استقلال آمریکا نداشتند، توسط جان آدامز ترغیب شدند. جفرسون و هنکاک نیز دخیل بودند اما اگر "پدران بنیان‌گذار" آمریکا حضور نداشتند، هیچ یک از این فعالیت‌ها به ثمر نمی‌نشست.

جین هامپتون کوک، مولف کتاب "به آتش کشیدن کاخ سفید"
جیمز مدیسون پیشگام ایده تالیف قانون اساسی ایالات متحده بود؛ او به همراه توماس جفرسون حزب سیاسی‌اش را تاسیس کرد.

جان میگام، مولف کتاب "تقدیر و قدرت"
پونتیوس پیلاطس ، حاکم یهودا در بین سال‌های ۲۶ تا ۳۶ پس از میلاد بود. او بسیار بی‌رحم و ظالم بود. شهرت وی بیشتر به علت محاکمه حضرت عیسی بود که در نتیجه به حکم تصلیب وی انجامید.

مارک استاینبرگ، استاد تاریخ، دانشگاه ایلینوی
لنین . درست است که مارکس بستر مناسب برای «مفاهیم کمونیسم» را ایجاد کرد اما این مفاهیم زمانی جان گرفت و از خیابان‌ها به تالارهای قدرت - نه تنها در اروپا - رفت که یک رهبر سیاسی کاریزماتیک، فرصت طلب و باهوش مانند لنین وارد میدان شد و معادلات را از نو نوشت.

بزرگترین سیاستمدار تاریخ کیست؟/نظر شما


تونی گلدوین، بازیگر، سریال اسکندل (در نقش رئیس جمهور فیتزجرالد گرانت)
نلسون ماندلا به رغم 27 سال حبس و سرکوب مادام‌العمر توسط رهبران نژادپرست آفریقای جنوبی توانست سرنوشت آفریقای جنوبی را از طریق اعتقاد به "برادری انسان‌ها" تغییر دهد. «کمیسیون حقیقت و آشتی» افریقای جنوبی از جمله یادگارهای بزرگ ماندلا و متجلی قدرت بخشش انسان‌ها است.

اندرو رابرتس، مولف کتاب «اساتید و فرماندهان»
وینستون چرچیل ؛ زیرا او مردم بریتانیا را مجاب کرد تا پیش از ورود آمریکا به جنگ در مقابل نازی‌ها بایستند.

دیوید پیستروزا، تاریخدان
پونتیوس پیلاطس ؛ او در مورد بزرگترین اتفاق تاریخ تصمیم‌گیری کرد. سیاستمداران از آن پس، همچون پیلاطس، بی‌گناهان را محکوم کرده، باج خود را دریافت کرده و سپس خودشان را از تصمیم اتخاذ شده کنار کشیده‌اند.

پاسخ خوانندگان
اندرو گامبوس، هیوستن، تگزاس
ژولیوس سزار . او در کنار کراسوس و پومپی یکی از فرماندهان سه‌گانه روم بود. میراث رهبری او در امپراتوری نزدیک به 2000 سال داشت.

کوری اشلگل، استوتن، ویس
من احتمالا در درجه اول به آبراهام لینکلن، تئودور یا فرانکلین روزولت فکر می‌کنم، اما به نظرم آدولف هیتلر از همه تاثیرگذاری بیشتری داشت.


"نظر شما چیست؟ شما نیز می‌توانید نظر خودتان درباره این پرسش را برای ما ارسال نمایید. در قسمت نظرات، نام سیاستمدار و دلیل آن را برای ما بفرستید."

۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    احمدی نژاد

  • اردبیللی ارسالی در

    کوروش جنایتکار بوده

    • ناشناس ارسالی در

      ميشه يه سند معتبر رو كني؟ يا فقط سخنان گهربار!!!!

    • Alirad ارسالی در

      خسته نباشی
      آفرین بر شعورت

    • ایرانبان ارسالی در

      بهش میگم

    • ناشناس ارسالی در

      کوروش فرشته نبود ولی این جنایتکاری هم که میفرمایید زیاده رویه جناب... بهتره مقداری تعصبات قومی رو کنار بگذارید...

    • مصطفی ارسالی در

      شما در ابراز عقیده آزادی ولی بدون سند و مدرک حرف زدن نشانه جهل و حماقته!

    • ناشناس ارسالی در

      تعصبات قومي؟!!! اصالتا آذري هستم اما احترام من به كوروش كبير بي نهايته. فهم و درك ربطي به تعصبات قومي نداره

  • محسن ارسالی در

    محمود احمدی نژاد ; بزرگترین سیاستمدار تاریخ است که با عملکردی 8 ساله منجر به 80 سال عقب افتادگی ایران شد و هیچ کسی با هیچ سیاستی توانایی این همه تغییر رو نداره . . .

  • ناشناس ارسالی در

    کوروش کبیر. بخاطر منشور حقوق بشر

  • محسن ارسالی در

    محمود احمدی نژاد ; بزرگترین سیاستمدار تاریخ است که با عملکردی 8 ساله منجر به 80 سال عقب افتادگی ایران شد و هیچ کسی با هیچ سیاستی توانایی این همه تغییر رو نداره . . .

  • جعفر ارسالی در

    ناپلئون. اصلاحات اساسی در نظام حکومتی فرانسه. اصلاحاتی که هنوز هم مورد توجه است. او قوانین تازه ای وضع کرد که به مدرنیزاسیون اروپا کمک کرد.

    او جزو معدود حاکمانی بود که توانست اروپا را متحد کند.

  • جعفر ارسالی در

    ناپلئون. اصلاحات اساسی در نظام حکومتی فرانسه. اصلاحاتی که هنوز هم مورد توجه است. او قوانین تازه ای وضع کرد که به مدرنیزاسیون اروپا کمک کرد.

    او جزو معدود حاکمانی بود که توانست اروپا را متحد کند.

  • ناشناس ارسالی در

    ملا نصرالدین

  • ناشناس ارسالی در

    به نظر من حجه الاسلام دکتر روحانی بزرگترین سیاستمدار تاریخ ایران هستند. برای ایشون و همکارانشون آرزوی موفقیت دارم

    • مانی ارسالی در

      لااقل بعد چهار سال بیا حرفتو پس بگیر.اخه روحانی واقعا چرا.

  • حمید رحیمی ارسالی در

    وینستون چرچیل
    بخاطر این که نام او از نظر سیاسی یعنوان یک ضرب المثل در آمده که میگویند:طرف عجب چرچیلیه.این سخن عالی نیز از اوست:
    ارزش هر انسانی به اندازه مسئولیت پذیری اوست.

    • سپنتا ارسالی در

      با چرچیل آشنا نیستی. کمی تو اینترنت جستجو کن. چرچیل سیاستمداری بود که بیهوده بزرگش کردند مثل آقای ظریف که ما از ایشان قهرمان ساختیم

    • شکوفا ارسالی در

      سپنتا جان دلبندم یا اینترنتت رو عوض کن یا پارک ات رو چون چرچیل نابغه ای بود که از بریتانیای شکست خورده فاتح ساخت و دکتر ظریف هم ظریفتر از اونی عمل کرد که تو متوجه بشی

  • saeed ارسالی در

    کوروش - بخاطر گرد هم آوردن بسیاری از ادیان از طیق مهربانی - انساندوستی و ...در هزاران سال قبل و اجرای آن قوانین در دورترین نقاط حکمرانی

  • امیر ت ارسالی در

    کوروش
    چون ویژگی هایی داره که تا ابد رقیبی نداره
    اولین بزرگترین قدیمی ترین دادگرترین(تا امروز) و...
    جالب اینه آقایان لینکن و واشنگتن و جفرسون که آمریکا رو پایه گذاشتن کتاب کوروش نامه اثر رگفنون یونانی که مربوط به 2300 سال پیش هست رو مطالعه کردن و در نوشتن قانون اساسی آمریکا از ویژیگیهای شخصیتی و سیستم حکومت داری کوروش الهام گرفتن با یک سرچ در گوگل با عبارت (کتاب کوروش نامه و جفرسون) اطلاعات بیشتر میتونید بگیرید
    هم اینک بیش از 230 جلد از کوروش نامه در کتایخانه کنگره آمریکا نگهداری میشه که اشخاص سیاسی اولیه آمریکا آن را مطالعه میکردند

  • ناشناس ارسالی در

    محمد رضا پهلوی یک متن ساختگی را به عنوان ترجمه استوانه کوروش منتشر کرد. الان متن اصلی در دسترس همه است و معلوم شده غیر از خرافات و تملق از خود چیز دیگری در آن نیست، چه برسد که در مورد حقوق بشر که یک مفهوم دنیای مدرن است چیزی گفته باشد.

    • ناشناس ارسالی در

      استوانه کوروش توسط یک معلم آلمانی ترجمه شده. این چرندیات چیه میگین؟

  • ناشناس ارسالی در

    بدون تردید کوروش کبیر

  • لينكلن شهيد راه آزادي ارسالی در

    آبراهام لينكلن به خاطر تصويب قانون ضد برده داري در سراسر جهان. قبل از اون قانون اجازه ميداد انسانهايي صاحب و مالك حيات و زندگي بعضي ديگر از انسانها باشند و اختيار انسهايي در اراده خودشان نباشد، كه اين نوع زندگي از مرگ بدتر است. همچنين در مورد حقوق زنان و برابري همه انسانها كوشيد.

  • برتراند راسل ارسالی در

    میخائیل گورباچف، کسی که به خاطر قدرت شخصی، چشمش را بر انسانیت نبست، و سرکوب کمونیستی را حتی به بهاء خائن خطاب شدن ، تعطیل نمود.

  • ناشناس ارسالی در

    اقا محمد خان قاجار

  • شیدا ارسالی در

    خیلی واسم جالبه که خود ایرانی ها به کوروش اینطور نظر منفی میدن. واقعا چرا؟

  • حامد بشیری ارسالی در

    به نظر من امام علی بزرگترین سیاستمدار بوده اینکه دیگر سیاستمداران چه کردند و اینکه امروز چه کسی بیشتر به درد این دنیا می آید تفاوت هست.این موضوع صرفا از چشم انداز اعتقادی بیان نمیشه بلکه باید تاریخ را جست تا بتوان نمونه ای از عدالت علوی را دید.محکمه ای که هزار واند سال پیش در آن رای عدالت به نژادی دیگر داده میشود خود بیانگر آن یگانگی است. در تقابل علی سیاست واقع گرایانه عمرو عاص است که روم را به زانو درمی آورد.نابغه ای چون عمر وعاص را باید استاد ماکیاولی و چرچیل و.. دانست.

  • حسام ارسالی در

    از شوخی گذشته، بجز گاندی و ماندلا سیاستمدار اخلاقمدار در این فهرست کمه...
    گاندی و ماندلا راهی رو بنا کردند که هنوز هم کارکرد خودشو داره...

  • ناشناس ارسالی در

    آدولف هیتلر

  • سپنتا ارسالی در

    هیتلر. انسانی بزرگ که خودش بود. وی به طور غیر مستقیم مسئول کشتار یهودیان بود؛ اما نه تا این حد. فرماندهانش افراط کردند

  • ساسان ارسالی در

    برای ایران امیرکبیر و دکتر مصدق
    برای دنیا ابراهام لینکلن- جان اف کندی و مهاتما گاندی

  • کر بختیاری ارسالی در

    صد در هزار کوروش بزرگ چون شخصی که سه هزار سال پیش نظام منظمی در ایران برقرار کرد و در دورانی بربریت که انسان زبان هم را نمیفهمیدن کوروش رفتار های متمدنانه و بسار عالی داشت اون اقایی اولی که در مورد کوروش گزافه گویی میکنه ایرانی نیستن و زیاد نباید ازشون انتظار داشته باشیم تمام تاریخ نگاران غربیاز جمله یونانی و غربی ها از کوروش به نیکی یاد میکنن

  • کوروش ارسالی در

    هر انسانی که تاریخ رو مطالعه کرده باشه خواهد فهمید که کوروش بزرگ یک سیاستمدار بزرگ بوده. البته کوروش بزرگ فرای یک سیاستمدار هست چون سیاست از ابعاد زیادی قابل بررسی مثلا سیاست صادقانه، سیاست پوپولیستی یا... کوروش در خدمت مردم دورانش بود...

  • ناشناس ارسالی در

    قطعا گاندی چون جان انسانها حتی دشمنانش مهمترین مساله زندگیش بود وجاه طلب نبود بلکه انسان بود که تحمل رنج انسانهای دیگر را نداشت

  • کرمانشاهی ارسالی در

    بزرگترین سیاستمدار بودنِ کوروش رو نمیدونم. ولی جز برترین‌ها بوده بدون شک. کوروش در زمانی که افتخار فاتحین تعداد دست‌ها و پاهای قطع شده و زنان به بردگی گرفته شده بود بدون خشونت بر مردم خودش و شهرهای مغلوب حکومت میکرد به اونها آزادی کامل در شیوه‌ زندگی و انتخاب عقاید داد. آزادی‌هایی که همین الان در قرن 21 در خیلی از مناطق جهان وجود نداره.

  • برتراند راسل ارسالی در

    میخائیل گورباچف، کسی که به خاطر قدرت شخصی، چشمش را بر انسانیت نبست، و سرکوب کمونیستی را حتی به بهاء خائن خطاب شدن ، تعطیل نمود.

  • amir ارسالی در

    بطور قطع آدولف هیتلر پیشوای بزرگ آریایی

  • محمد ارسالی در

    وینیستون چرچیل و اتاترک
    چرچیل به خاطر مقابله با هجوم نازی ها و اتاترک بخاطر نجات ترکیه از جنگ و همچنین جلوگیری از سقوط استانبول در جنگ جهانی

  • سیاوش ارسالی در

    گاندی و ماندلا

  • ناسیونالیست ارسالی در

    " نادر شاه افشار" سلطان بی بدیل ایران

  • احسان ارسالی در

    توی یه نگاه میشه دید که چقدر عقیده ها و برداشت ا از هم توی این دنیا متفاوته ... هرکس یکی رو میگه و بقیه رو نفی میکنه و...
    این همه اختلاف سلیقه برام جالب بود ...

  • کاربر ارسالی در

    ابراهام لینکن

  • ناشناس ارسالی در

    اولا کورش سیاست مدار نبود بلکه یک پادشاه عادل و جنگجو بود،دوما بزرگترین سیاستمدار خواجه نصیرالدین توسی بود که خان مغول را وادار کرد تا تومار خلفای عباسی را در هم بپیچید و ایران را از شر این جماعت راحت کند.

  • سینا 007 ارسالی در

    خب اصولا کار غیر ممکنیه که بتونیم بهترین سیاست مدار تاریخ رو انتخاب کنیم.سیاست مداران بی نظیر زیادی در هر دوره از تاریخ وجود داشتند.کوروش کبیر در ایران باستان نادر شاه در عصر معاصر ایران همچنین سلسله سیاست های امام خمینی نیز قابل تحسینه.

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید