کنایه روزنامه کیهان به عارف

رئیس فراکسیون امید در اظهاراتی خلاف واقع گفت: «فراکسیون امید در مجلس اکثریت دارد» و «برای تغییر تیم اقتصادی به دولت کمک می‌کنیم».

کد خبر : ۲۸۸۵۳
بازدید : ۱۱۸۸
کیهان نوشت: رئیس فراکسیون امید در اظهاراتی خلاف واقع گفت: «فراکسیون امید در مجلس اکثریت دارد» و «برای تغییر تیم اقتصادی به دولت کمک می‌کنیم».

محمدرضا عارف در جمع خبرنگاران گفت: امروز رقبا باید به واقعیت اکثریت فراکسیون امید در مجلس را بپذیرند و ما اکثریت را در اختیار داریم.

وی همچنین مهم‌ترین مسئله امروز کشور را اشتغال و رونق اقتصادی دانست و گفت: امیدواریم با ترمیمی که در کابینه دولت انجام گرفته به طور جدی‌تری به مسئله اشتغال جوانان و معیشت مردم پرداخته شود.

عارف گفت: تحرک بیشتر اقتصادی خواسته فراکسیون امید است و با توجه به اینکه امروز با مشکل رکود اقتصادی، بیکاری و مشکلات معیشتی روبرو هستیم در صورتی که همین ترکیب تیم اقتصادی دولت قادر به ایجاد تحرک باشد به آنها کمک خواهیم کرد و در غیر این صورت انتظار ما این است که یک تغییر در تیم اقتصادی انجام شود.

این سخنان در حالی است که اولا فراکسیون امید در اقلیت است؛ سند روشن این ادعا 103 رای رئیس این فراکسیون (عارف) در انتخاب رئیس مجلس است. در حقیقت دیروز در جلسه رای اعتماد 60 تا 90 نماینده دیگر برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی همراهی کردند.

اما درباره مانور آقای عارف برای ترمیم تیم اقتصادی باید گفت که این سخن نیز خلاف واقع است؛ سند روشن، سخنان محمدرضا تابش نایب رئیس فراکسیون امید در مصاحبه با عصر ایران است. تابش با اشاره به بی‌اعتنایی دولت به این فراکسیون یادآور می‌شود اخیرا الهه کولایی تصریح کرد: برخی اعضای ائتلاف امید با پول و رانت در فهرست قرار گرفتند.

وی گفت: نحوه تعامل دولت در معرفی وزرا مثبت نبود و به خاطر همین انتقادهایی جدی از سوی اعضاء مطرح شد و نمایندگان امید گلایه‌مند بودند.

نماینده اردکان با بیان اینکه رئیس‌جمهور نه با فراکسیون امید و نه با هیچ جریان دیگری در ماجرای معرفی وزرا مشورت نکرده بود ادامه داد: گلایه نمایندگان از دولت به حق بود و خیلی از نمایندگان می‌خواستند به وزرای پیشنهادی رای ندهند.

وی خاطرنشان کرد: با جلساتی که میان اعضای دولت مانند نوبخت و امیری با نمایندگان برگزار شد مقداری از این سوءتفاهم‌های ایجاد شده برطرف شد.

تابش خاطرنشان کرد: گلایه نمایندگان از دولت به دلیل وظایف نمایندگی به حق بود و دولت باید به آن توجه می‌کرد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید