اعدام در رشت

دو مرد جنایتکار که در جنایت‌های جداگانه مرد و زنی را به قتل رسانده بودند، سحرگاه دیروز در زندان مرکزی رشت به دار مجازات آویخته شدند.

کد خبر : ۲۸۸۶
بازدید : ۲۴۵۰
فرادید | دو مرد جنایتکار که در جنایت‌های جداگانه مرد و زنی را به قتل رسانده بودند، سحرگاه دیروز در زندان مرکزی رشت به دار مجازات آویخته شدند.

نخستین اعدامی مرد 37 ساله ای بود که 28 فروردین 91، با انگیزه سرقت، راننده ای را به قتل رساند.

مرد جوان در شهر رشت خودروی مقتول را به صورت دربستی کرایه کرد، اما در محلی خلوت با شلیک گلوله راننده را کشت و خودروی پراید را سرقت کرد.

پس از گزارش این جنایت به بازپرس جنایی، تحقیقات گسترده ای برای دستگیری قاتل آغاز شد و پس از مدتی سارق مسلح دستگیر و به کشتن راننده اعتراف کرد. با تکمیل تحقیقات در دادسرا پرونده با صدور کیفرخواست برای قاتل به دادگاه کیفری استان گیلان فرستاده شد.

در جلسه دادگاه، اولیای دم برای قاتل درخواست قصاص کردند و با توجه به دفاعیات سارق مسلح، درخواست اولیای دم و محتویات پرونده، پنج قاضی جنایی او را به قصاص محکوم کردند. رای دادگاه نیز در دیوان عالی کشور تائید شد.

دومین قاتل مرد 33 ساله ای بود که در آخرین روز سال 90 در اقدامی کینه جویانه مادرزنش را کشت.

براساس محتویات پرونده، همسر قاتل به دلیل اختلافاتی که با شوهرش داشت خانه شان را ترک کرده و به خانه پدرش در کیاشهر رفته بود. روز حادثه نیز مرد جوان با تهیه بنزین مقابل خانه پدرزنش رفت و آنجا را به آتش کشید که در این آتش سوزی مادرزنش جان باخت.

به این پرونده نیز به صورت ویژه در دادسرا رسیدگی شد و پس از تکمیل تحقیقات برای قاتل کیفرخواست صادر شد و قضات دادگاه کیفری او را به قصاص محکوم کردند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید