در اولین «قرار» عاشقانه این نکات را رعایت کنید!

در اولین «قرار» عاشقانه این نکات را رعایت کنید!

دیدار اول همیشه سخت بوده و ممکن است که خوب هم پیش نرود. بسیاری از افراد ناخودآگاه در مورد چیزهایی حرف می‌زنند که تمام معادلات را به هم می‌زنند. محققان در ارتباط با دیدار اول به ما چه چیزهایی را پیشنهاد می‌کنند؟

کد خبر : ۲۹۱۵
بازدید : ۵۶۵۸۹
فرادید | دیدار اول همیشه سخت بوده و ممکن است که خوب هم پیش نرود. بسیاری از افراد ناخودآگاه در مورد چیزهایی حرف می‌زنند که تمام معادلات را به هم می‌زنند. محققان در ارتباط با دیدار اول به ما چه چیزهایی را پیشنهاد می‌کنند؟

به گزارش فرادید به نقل از تایم، شاید از دوستان و بزرگترها بپرسیم که در دیدار اول خود با فردی که به او احساس داریم، چه باید بگوییم؟ آن‌ها راهنمایی‌هایی می‌کنند که لزوما نمی‌تواند درست باشد، چرا که برگرفته از تجربیات شخصی خودشان است. اما پاسخ علم در این رابطه چیست؟

در دیدار اول، این نکات را رعایت کنید!

روانشناسان و پژوهشگران مرتبط پیشنهادهایی برای ما دارند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

یک| در مورد سفر حرف بزن، نه فیلم و سینما
ریچارد وایزمن پژوهشی جالب را انجام داد. او افرادی که همدیگر را ملاقات کردند را دید و از آن‌ها سوالاتی پرسید. در نهایت مشخص شد کمتر از 9 درصد اولین قرارهایی که در آن در مورد فیلم و سینما بحث شده بود، به قرار دوم منتهی شد. در سوی دیگر اما 18 درصد از کسانی که در مورد سفر در قرار اولشان صحبت کردند به حضور در دیدار دوم هم تمایل داشتند. دلیلش نیز احتمالا این بود که افراد در بحث سفر از تجارب جالب و مقاصد رویایی خود حرف می‌زنند و همین مسئله کمک می‌کند تا هر دو طرف حس خوبی نسبت به یکدیگر پیدا کنند.

دو| فقط موضوع مهم نیست، نحوه حرف زدن هم مهم است
به حرف‌‎های طرف مقابل مواردی را اضافه کنید و سپس حرف‌های خودتان را هم مطرح کنید. سعی کنید در مکالمه بیش از حد تکروی نکنید. حس سلطه طلبی نداشته باشید و کاملا هم ساکت نباشید. به عبارت بهتر، باید حد میانه را بگیرید و از هر دو طرف بام نیفتید. نکته مهم نیز همین است. به طرفتان فرصت صحبت کردن بدهید. سپس خودتان حرف بزنید و توپ را دوباره با ملایمت و گرمی به او پاس دهید. پذیرش پاسخ‌های طرف مقابل و فرصت دادن به او حس خوبی را ایجاد می‌کند.

سه| رازهایتان را به اشتراک بگذارید
تبادل اطلاعات شخصی و احساسی در دیدار اول، ارتباطی قوی را بین طرفین ایجاد می‌کند. آرتور آرون، روانشناس دانشگاه نیویورک در استونی بروک، حول محور نحوه شکل‌گیریِ روابط عاطفی پژوهش می‌کند. او راهی جدید را بررسی کرده که طی آن افرادی که تاکنون یکدیگر را ندیده‌اند به شکل بهتری با هم تعامل دارند. او می‌داند که شکل‌گیریِ یک رابطه عاطفی به هفته‌ها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها زمان نیاز داد. آقای آرون می‌گوید که از طریق یک مجموعه 36 سوالی (این 36 سوال بیشتر به مباحث روانشناسی می‌پردازد. از قیبل: اگه مشهور شی چیکار میکنی؟ یه روز خوب چه روزیه؟ سه چیز مشترک بین تو و شریک زندگیـت؟ اگه میتونیستی یه چیزی تو کودیکت رو عوض میکردی، اون چیز چی بود؟) ‎ می‌تواند روند شکل‌گیری روابط عاطفی را تسریع بخشید. او در واقع در تلاش است که از آن یک ساعت معمول در دیدارهای اول می‌توان به شکل بهتری در راستای تقویت روابط عاطفی استفاده کرد.

در دیدار اول، این نکات را رعایت کنید!

نتایج به دست آمده نیز در نوع خود جالب بود. او به این نتیجه رسید که [با استفاده از آن مجموعه 36 سوالی] میزان صمیمیتِ طرفین پس از یک مکالمه 45 دقیقه‌ای، از روابط صمیمانه 30 درصد دانشجویان قوی‌تر بود. به عبارت دیگر، میزان صمیمیتِ رابطه‌ای که در مدتی بسیار کوتاه قوی شده بود، از برخی از روابط طولانی‌مدت بیشتر بود.

چهار| به موضوعات بحث‌برانگیز نیز فکر کنید
بله، درست خواندید. قرار نیست همیشه به موضوعات روزمره و یکنواخت بپردازید. اگر هیچ موضوعی ندارید، حتی می‌توانید در مورد بیماری مختلف صحبت کنید. اگر افراد را مجبور کنید که در دیدار اول در مورد بحث‌های چالش برانگیز نظر بدهند، آن دیدار به یاد ماندنی‌تر خواهد شد.

دن آریلی می‌‎گوید: «ما موضوعات کاربران آنلاین را محدود کردیم. ما در واقع آزادی عمل آن‌ها نسبت به انتخاب سوال را محدود کردیم و به آن‌ها گفتیم که فقط باید از یک فهرست از پیش نوشته شده سوال خود را انتخاب و از طرف دیگر بپرسند. بحث‌هایی در مورد آب و هوا و تعداد خواهر و برادر در فهرست جایی نداشت و کاربران باید سوالاتی را می‌پرسیدند که طرف خود را به چالش بکشانند. مثلا از آن‌ها خواستیم که بپرسند: آیا تا حالا قلب کسی را شکسته‌‎ای؟ نظرت در مورد به دنیا آمدن فرزند چیست؟» نتایج جالب بود. هر دو طرف بحث بیشتر از این سوالات استقبال کردند.

منبع: تایم
ترجمه: وبسایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    بهتره با کسی قرار بگذارید که سن اش بهتون بخوره . نه مثل این عکس که به نظر پدر و دختر می رسند!

  • ناشناس ارسالی در

    "بهتر است زیاد پرحرفی نکنید و خیلی ساکت هم نباشید حد میانی را رعایت کنید"
    واقعا نکته مهمی بود اصن تا حالا بش فکر نکرده بودم، حتما از این به بعد رعایت میکنم.

  • حامد ارسالی در

    این مقاله ی ترجمه ای با فرهنگ اکثر این ملت سازگار نیست...بیخود نیست که رهبری از تدریس دروس رشته های انسانی که اکثرا ترجمه ی عقاید کسانیست که هستی شناسی و معرفت شناسیشان بسیار با ما متفاوت و بیشتر متضاد است، شدیدا انتقاد دارند

  • ناشناس ارسالی در

    خنده خنده و خنده رو فراموش نکنید
    معجزه میکنه

    ولی هوار هوار نکنیداااا

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید