احمد خاتمی: افزایش بی‌غیرتی مردان در ایران نگران‌کننده است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که بی غیرتی در میان مردان جامعه در حال گسترش و عادی شدن است، این امر را نگران کننده دانست و گفت: به یقین اگر افراد جامعه تطبیق مواضع خود بر اساس حجت شرعی و ولایت فقیه را رعایت کنند، هرگز به انحراف و فتنه و فساد راه نمی یابند.

کد خبر : ۲۹۳۱
بازدید : ۱۹۲۹
امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که بی غیرتی در میان مردان جامعه در حال گسترش و عادی شدن است، این امر را نگران کننده دانست و گفت: به یقین اگر افراد جامعه تطبیق مواضع خود بر اساس حجت شرعی و ولایت فقیه را رعایت کنند، هرگز به انحراف و فتنه و فساد راه نمی یابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، شب گذشته، در آیین اختتامیه بیست و دومین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی که با حضور بیش از دو هزار نفر از مردم استان چهارمحال و بختیاری در مهدیه مصلای شهرکرد برگزار شد، امر به معروف و نهی از منکر را غیرت دینی بیان کرد و گفت: متأسفانه طرح حمایت از آمران معروف و ناهیان از منکر علی رغم تصویب مجلس شورای اسلامی و کارگروه تخصصی این امر و در نهایت تصویب شورای نگهبان، هنوز به مرحله اجرا در جامعه نرسیده است و این جای افسوس دارد.

وی با بیان این که فضای فعلی کشور به گونه ای است که منکر در حال معروف شدن است، افزود: متأسفانه برخی بدحجابی های زنان جامعه ما از بی حجابی بدتر است.

خاتمی با اشاره به این که بی غیرتی در میان مردان جامعه در حال گسترش و عادی شدن است، این امر را نگران کننده دانست و ابراز داشت: باید بدانیم که هدف اصلی دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی، رواج فرهنگ بی حجابی در بین افراد جامعه است.

امام جمعه موقت تهران با تشریح انواع غیرت در جامعه دینی گفت: غیرت دینی، غیرت ملی و غیرت ناموسی، سه مؤلفه برجسته غیرت در نظام اسلامی است که همگان باید بدان پایبند باشند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که غیرت دینی عبارت است از حس دین خواهی و مقابله با دین زدایی، خرافه ها و عدم اعمال دستورات دینی، تصریح کرد: غیرت ناموسی هم حساسیت افراد نسبت به اهل و قوم خویش در برابر نامحرمان را نشان می دهد که در منظر اهل بیت(ع)، عملی پسندیده و مورد تأکید و استقبال دین است.

عضو جامعه مدرسین در ادامه به تشریح مفهوم غیرت ملی پرداخت و با بیان این که مفهوم این نوع غیرت به معنای وطن گرایی و ناسیونالیسم بودن نیست، خاطرنشان کرد: این نوع غیرت دفاع از تمامیت ارضی و مرزی کشور اسلامی را شامل می شود.

احمد خاتمی با اشاره به این که استکبار آمریکایی در مسأله ایران تنها به هسته ای بودن یا نبودن آن بسنده نمی کند، اظهار داشت: غیرت ملی همان اقتضای فرمان رهبر معظم انقلاب است و ملت یک بار دیگر اجازه نمی دهد که آمریکا به داشته هایش دست درازی کند و به یقین جلوی تاخت و تاز آمریکایی ها و نقشه های پلیدشان با همه توان خواهند ایستاد.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری، اخلاق زدایی، غیرت زدایی، عقیده ربایی و تحلیل های نادرست در فضای مجازی و ماهواره ها را از خطرات بسیار پیچیده و مهم جهان اسلام در عصر کنونی درباره جوانان بیان کرد و اذعان داشت: اگر جوانان ما دو معیار «سنجش اردوگاه حق از باطل» و «تطبیق مواضع خود بر اساس حجت شرعی و ولایت فقیه» را رعایت کنند، هرگز به انحراف و فتنه و فساد راه نمی یابند.

خاتمی با اشاره به این که فتنه تمام شدنی نیست، ادامه داد: متأسفانه هنوز هم دشمنان به فتنه هایی از قبیل فتنه 88 برای ضربه زدن به ایران امید دارند؛ یادمان باشد که راه حق، راه ولایت است و افق برای همگان روشن است.

امام جمعه موقت تهران در پایان با تقدیر از نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و دست اندرکاران طرح مبانی اعتقادی گفت: پیشنهاد می شود این طرح هر هفته با حضور کارشناسان و خبرگان کشوری در شهرهای مختلف این استان انجام شود چراکه وظیفه علمای دین تبلیغ و آگاه سازی مردم ایمانی و مؤمن است.

بیست و دومین طرح مبانی اعتقادی و شبه زدایی دینی پس از 28 شب سخنرانی کارشناسان و علمای کشوری، روز پنج شنبه به کار خود پایان داد.
۰
نظرات بینندگان
  • ابراهیم ارسالی در

    خداییش این یکیو راست میگه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید