رییس قضا: پاره کردن برجام هیچ اثری ندارد

رئیس قوه قضاییه گفت: مردم آمریکا به کسی رای دادند که هیئت حاکمه این کشور را فاسد و موجب بدبختی آمریکا می داند بنابراین نتیجه انتخابات این کشور یک «نه» بزرگ به هیئت حاکمه آمریکا و سیاستهای آن بود.

کد خبر : ۲۹۴۴۰
بازدید : ۱۳۲۶
رئیس قوه قضاییه گفت: مردم آمریکا به کسی رای دادند که هیئت حاکمه این کشور را فاسد و موجب بدبختی آمریکا می داند بنابراین نتیجه انتخابات این کشور یک «نه» بزرگ به هیئت حاکمه آمریکا و سیاستهای آن بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی ضمن تسلیت فرارسیدن ایام اربعین حسینی تصریح کرد: راهپیمایی اربعین و زیارت مشتاقان اهل بیت(ع) در سال‌های اخیر، حماسه بسیار بزرگی را خلق کرده است که تنها بخشی از آن در رسانه‌ها منعکس می‌شود.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه این مراسم از حیث ابراز علاقه مشتاقان به ساحت مقدس اهل بیت(ع) و همچنین ملاطفت مسلمین و شیعیان با یکدیگر بسیار مهم و برجسته است، افزود: با اینکه بسیاری از زیرساخت ها هنوز آماده نیست اما می بینیم که زن و مرد و پیر و جوان با چه شور و شوقی در راهپیمایی اربعین حضور می یابند و قطعاً اگر مسیر تردد سهل تر و امکانات بیشتر بود شاهد عظمت بسیار بیشتری در این مراسم بودیم.

آیت الله آملی لاریجانی تاثیر جذبه و کرامت حسینی بر روحیه زائران حرم اباعبدالله الحسین(ع) در جریان این مراسم باشکوه را بسیار مهم توصیف و اظهار کرد: تاثیر این زیارت به گونه ای است که پس از زیارت نورانی حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، رذائل دفع می شود و انوار فضائل بر قلب مشتاقان اهل بیت(ع) می تابد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به ابعاد سیاسی و امنیتی حماسه راهپیمایی اربعین تصریح کرد: این مراسم، مظهری از اقتدار شیعه در جهان امروز است و در دنیایی که عده ای با پول های گزاف اقدام به ترویج تروریسم و اندیشه سلفی گری و وهابیت می کنند، «اندیشه والا، عقلانی و منطقی شیعه» را به نمایش می گذارد.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به نکته ای دیگر در این زمینه تاکید کرد: متاسفانه می بینیم دولت بیچاره سعودی مراسم حج که کنگره بزرگ معرفتی و عملی مسلمانان است را نمی تواند به درستی اداره کند اما هر ساله مراسم اربعین که چندین برابر جمعیت حج در آن حضور می یابند با امنیتی بالا برگزار می شود.

رئیس قوه قضاییه با تقدیر از میزبانی شایسته مردم عراق در این ایام خاطر نشان کرد: این حادثه عظیم از ابعاد گوناگون قابل تحلیل است و از سوی دیگر باید شکرگزار این نعمت بزرگ الهی باشیم.

آیت الله آملی لاریجانی همچنین ابراز امیدواری کرد که با تدبیر مسئولان جمهوری اسلامی و عراق، زوار حسینی بدون کمترین مشکلی در این حماسه عظیم حضور یابند.

رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تصریح کرد: این نتیجه، شوک بزرگی به جامعه آمریکا و دنیا مخصوصاً کشورهای غربی وارد کرد و واقعا پیش زمینه و نتیجه این انتخابات بسیار عجیب بود.

آیت الله آملی لاریجانی از سویی اظهارات کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا در دوران رقابت را عجیب و افشاگرانه توصیف کرد و افزود: هر آنچه را که جمهوری اسلامی با صراحت درباره رهبران آمریکا و سیاست های این کشور اعلام می کرد، این دو کاندیدا به زبان آوردند. مردم آمریکا به کسی رای دادند که هیئت حاکمه این کشور را فاسد و موجب بدبختی آمریکا می داند بنابراین نتیجه انتخابات این کشور یک «نه» بزرگ به هیئت حاکمه آمریکا و سیاستهای آن بود.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به بازتاب های نتیجه انتخابات آمریکا در جهان گفت: اگر این فرد بخواهد بر آنچه در دوران رقابت به زبان می آورد استوار باشد، دنیا و خود آمریکا را با بحران مواجه می کند.

آیت الله آملی لاریجانی اظهارات کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را موجب به چالش کشیده شدن لیبرال دموکراسی دانست و افزود: کل ساختار سیاسی آمریکا نزد مردم این کشور مورد سوال قرار گرفته است و برای آنها قابل هضم نیست که یکی از کاندیداها رای اکثریت را کسب کند اما کاندیدای دیگر پیروز انتخابات شود!

رئیس قوه قضاییه نمایش سقوط اخلاقی سیاستمداران و دولتمردان آمریکا را از مهمترین نتایج رقابت های انتخابات ریاست جمهوری در این کشور برشمرد و تصریح کرد: نحوه تعامل کاندیداها در ای مسابقه انتخاباتی یک سقوط اخلاقی تمام عیار بود و نشان داد که ترویج اخلاق سکولار نیتجه‌ای جز این ندارد و مردم ناچارند بین بد و بدتر یا فاسد و فاسدتر یکی را انتخاب کنند. اینکه یک نظام سیاسی به نقطه ای برسد که مردم ناچار باشند همیشه بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنند یعنی آن نظام به بن بست رسیده است.

آیت الله آملی لاریجانی در مورد اظهارات رئیس جمهور منتخب آمریکا پیرامون برجام نیز اظهار کرد: برجام یک برنامه اقدام مشترک است که از نظر ما در مجموع اشکالی نداشت ولی در مقام اجرا با موانع و مشکلاتی روبرو شد. ما نمی گوییم که جمهوری اسلامی از برجام نفعی نمی برد اما در مجموع منتی بر سر ایران نیست که حالا یک نفر بگوید برجام را پاره می کنیم. چنین کاری اثری برای جمهوری اسلامی ندارد زیرا در موازنه ایجاد شده سنگینی کفه ترازو به سمت ایران نیست که حالا با تهدید برجام منافع ایران با چالش مواجه شود.

رئیس دستگاه قضا افزود: بی تردید مسئولان جمهوری اسلامی منافع و استقلال کشور را به آمدن این و آن گره نمی زنند. ما باید به فکر استقلال کشور باشیم و روی پای خود بایستیم. چشم دوختن به دیگران نه تنها برای ما سودی ندارد بلکه برای منافع کشور مضر است. ما ان شاءالله قدم به قدم سیاست استقلال محور خود را با اتکا به نیروهای داخلی و استعدادهای کشور به پیش می بریم و انتخاب افراد در کشورهای دیگر تاثیری به حال ما ندارد.

آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات آل سعود در یمن تاکید کرد: نباید اجازه دهیم سر و صدای انتخابات آمریکا باعث شود که صدای جنایات سعودی و مظلومیت مردم یمن به گوش نرسد.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به ویرانی های یمن در پی حملات سعودی به این کشور تصریح کرد: متاسفانه این جنایات با بی اعتنایی سازمان های حقوق بشری، سازمان ملل و کشورهای مدعی حقوق بشر مواجه شده است و این وظیفه ماست که با دفاع از حقوق مردم یمن و زنده نگه داشتن این موضوع در فضای رسانه ای امروز، ندای مظلومیت این مردم را به گوش دلسوزان و خیرخواهان انسانیت در سراسر دنیا برسانیم.

آیت الله آملی لاریجانی با انتقاد از اتخاذ سیاست های دو گانه غرب در قبال حقوق بشر گفت: کشورهای غربی که در صورت محکومیت یک فرد بر حسب قانون و با تصمیم قضایی یک کشور صدایشان بلند می شود، در برابر این همه کشتار و جنایت سکوت کرده اند و این نشان می دهد که مقوله حقوق بشر برای این کشورها صرفاً یک دستاویز و بازیچه است.

رئیس قوه قضاییه همچنین با اشاره به اوضاع بحرین، بر لزوم توجه جامعه جهانی به مردم مظلوم این کشور و محکومیت دشمنی آل خلیفه با رهبران دینی بحرین نیز تاکید کرد.

آیت الله آملی لاریجانی در بخش پایانی سخنان خود، شهادت محسن خزائی خبرنگار مدافع حرم را به خانواده این شهید و اهالی رسانه تسلیت گفت و اظهار کرد: دفاع مشتاقانه جوانان ما از حریم اهل بیت(ع) که این گونه جان برکف و با اشتیاق به سمت شهادت می روند موجب افتخار و مباهات است. امیدواریم روح نورانی این شهید عزیز با ائمه اطهار(ع) محشور شود و خداوند به همه ما توفیق شهادت در راه خود را عطا کند.

بر اساس این گزارش، بحث و بررسی پیرامون پیش نویس آیین نامه قانون رسیدگی به دارائی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی نیز ادامه یافت و موادی از آن به تصویب رسید.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید