بهترین دمنوش‌های لاغری را بشناسید

بهترین دمنوش‌های لاغری  را بشناسید

گیاهان دارویی و دمنوش‌های لاغری بدن را پاکسازی می‌کنند. سوخت و ساز را افزایش می‌دهند و با بیشتر کردن حجم ادرار و دفع، باعث بهبود دستگاه گوارش می‌شوند. با ما همراه شوید تا با بهترین دمنوش‌های لاغری آشنا شوید.

کد خبر : ۲۹۶۹۹
بازدید : ۱۶۲۰۰۶

فرادید | سبک زندگی ماشینی و کم تحرکی باعث شده چاقی و اضافه وزن به مشکل خیلی‌ها بدل شود. اگر در فضای مجازی کمی جستجو بکنید روش‌های مختلفی برای چربی سوزی به شما پیشنهاد می‌شود از ورزش‌های هوازی گرفته تا رژیم‌های سفت و سخت. شکی نیست که ترکیبی از روش‌های مختلف و داشتن یک سبک زندگی سالم بهترین راه برای چربی سوزی و تناسب اندام است.

اما یکی از راه‌هایی که ما در کنار دیگر راه‌ها به شما توصیه می‌کنیم استفاده از دمنوش‌های لاغری است. جایگزین کردن نوشیدنی‌های مضر و شیرین مانند آب میوه‌های صنعتی با دمنوش‌های لاغری می‌تواند تا حدی سایز دور کمر شما را کوچک کند.

شما با نوش جان کردن یک دمنوش مناسب علاوه بر لذتی که از نوشیدن آن می‌برید به سلامت بدن تان نیز کمک خواهید کرد.

این دمنوش‌ها آنتی اکسیدان قوی برای دفع چربی‌ها و بافت‌های مرده و آسیب‌دیده دارند. قند خون و مقاومت سلول‌ها به انسولین را کم می‌کنند و از همه بهتر آرام‌بخش قوی محسوب می‌شوند.

دمنوش‌های لاغری با این مکانیزم‌ها باعث چربی سوزی در بدن ما می‌شوند:

غذا را با دفع سریع برای جذب غیر قابل دسترس می‌کنند.
چربی‌های بدن را می‌سوزانند.
چربی‌های دریافتی را غیرقابل نفوذ می‌کنند.

حتما می‌دانید که خیلی از دمنوش‌ها علاوه بر تاثیرات جسمی باعث آرامش روانی و کاهش استرس هم می‌شوند. با ما همراه باشید تا برخی از بهترین دمنوش‌های لاغری و روش تهیه آن‌ها را با هم مرور کنیم.

۱) دمنوش چای سفید
چای سفید، غنی‌ترین چای جهان از نظر میزان آنتی اکسیدان است. این نوع چای ۳ برابر چای سبز ترکیبات پلی فنول دارد.


دانشمندان می‌گویند که چای سفید با افزایش چربی سوزی و جلوگیری از ایجاد سلول‌های چربی موجب لاغری و کاهش وزن می‌شود.

بهترین دمنوش‌های لاغری را بشناسید

چای سفید مسدود کننده جذب چربی است

همچنین چای سفید با کاهش اشتها و جذب چربی به تناسب اندام کمک می‌کند.

برای تهیه این دمنوش، برگ‌های چای سفید را در آب جوش بریزید و بگذارید ۵ تا ۸ دقیقه دم بکشد.

۲) دمنوش بابونه
دمنوش بابونه از گیاهان خشک شده بابونه تهیه می‌شوند که منبع غنی آنتی اکسیدان‌های مختلف است. این دمنوش به آرامش و تقویت مغز و اعصاب کمک می‌کند و همین‌طور در درمان عفونت نیز مؤثر است.


بهترین دمنوش‌های لاغری را بشناسید
دمنوش بابونه باعث تقویت مغز و اعصاب می‌شود

یک قاشق چای‏‌خوری بابونه را در یک لیوان آب جوش بریزید و روی شعله غیر مستقیم بگذارید. دمنوش بعد از ۱۰ دقیقه، آماده است. آن را صاف کرده و بنوشید. با مداومت در نوشیدن دمنوش لاغری بابونه، به تأثیرات چشمگیر آن پی خواهید برد.

۳) دمنوش قهوه سبز
انواع قهوه به خصوص قهوه سبز، منبع کافئین است که یکی از مهم‌ترین مواد در رژیم‌های لاغری است. تحقیقات متخصصان تغذیه نشان داده که کافئین می‌تواند سوخت و ساز بدن را تا مقدار زیادی افزایش دهد.

بهترین دمنوش‌های لاغری را بشناسید

قهوه سبز سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد

برای تهیه این دمنوش، ابتدا بگذارید لوبیای قهوه سبز به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت در آب خیس بخورد سپس آن را آبکش کنید. بعد از این مرحله لوبیای قهوه سبز را با کمی آب بگذارید تا بجوشد. حالا آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا ۱۵ دقیقه دم بکشد. صبر کنید حدود یک ساعتی تا خنک شود و بعد آن را نوش جان کنید.

۴) دمنوش زنجبیل
زنجبیل گیاهی است که علاوه بر لاغری و سوزاندن چربی‌ها خواص بسیاری دارد. دمنوش لاغری زنجبیل اگر چه کمی تند است، ولی لاغرکننده‌ای قوی محسوب می‌شود.

بهترین دمنوش‌های لاغری را بشناسید

دمنوش زنجبیل یک لاغر کننده قوی است

مقداری زنجبیل را در آب جوش بریزید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند. بعد دمنوش را صاف کنید و میل کنید. همراه این دمنوش لاغری می‌توان از دارچین هم استفاده کرد.


۵) دمنوش زیره و زنجبیل و چای سبز و نعنا
ترکیب چای سبز با نعناع و زنجبیل و زیره فوق‌العاده است. در کشور‌های خارجی به این دمنوش "چای عربی" می‌گویند که خاصیت لاغری دارد.

برای آماده کردن این دمنوش، مقداری چای سبز، نعنا ترجیحا تازه، مقدار کمی زنجبیل و کمی زیره سیاه را در آب جوش بریزید و اجازه بدهید بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم بکشد. سپس آن را صاف کنید و در صورت تمایل با یک قاشق چای‌خوری عسل بنوشید.

این دمنوش لاغری باید هر روز میل شود.

۶) دمنوش زرشک
محققان می‌گویند زرشک یکی از بهترین میوه‌ها برای لاغری و تناسب اندام است. با مصرف دمنوش زرشک سوخت و ساز بدن و چربی سوزی بیشتر می‌شود.

بهترین دمنوش‌های لاغری را بشناسید

زرشک موجب چربی سوزی می شود


برای تهیه دمنوش زرشک ابتدا مقداری زرشک خشک یا تازه را در آب داغ با دمای ۸۰ درجه بریزید و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا خوب دم بکشد. بعد از ۱۰ دقیقه دمنوش لاغری شما آماده است. اگر دوست داشتید می‌توانید کمی عسل هم به آن اضافه کنید.

۷) دمنوش سیر و لیموترش و عسل
برای تهیه این دمنوش آب ولرم را در ظرفی بریزید، حبه‌های سیر را له کنید تا آب به جوش بیاید. سپس ظرف را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید خنک شود. در ادامه عسل و آب لیمو را اضافه کنید. کمی این محلول را هم زده و بعد صاف نمایید. هر روز ۳ بار، نصف لیوان از این دمنوش لاغری فوق‌العاده میل کنید.

با استفاده مداوم از این دمنوش، به تأثیر لاغرکننده آن پی خواهید برد.

۸) دمنوش لاغری چای ترش
با چای ترش می‌توانید یکی از بهترین دمنوش‌ها برای چربی سوزی را درست کنید. دمنوش چای ترش علاوه بر اینکه باعث دفع چربی‌ها می‌شود، به تقویت عضلات نیز کمک بسیار می‌کند.

برای تهیه این دمنوش ابتدا آب را بجوشانید. وقتی به جوش آمد گل‌های چای ترش را به آن اضافه کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه با حرارت ملایم بجوشد. سپس زیر شعله را خاموش کنید. اجازه دهید ۱۰ دقیقه به همان حالت بماند. در نهایت چای را صاف کنید.

بهترین دمنوش‌های لاغری را بشناسید

دمنوش چای ترش باعث دفع چربی می شود

دمنوش چای ترش بعد از خنک شدن همراه با یخ نیز بسیار دلچسب خواهد بود. این دمنوش را باید ۱۰ روز، روزی ۲ بار میل کنید و سپس ۵ روز وقفه ایجاد کنید تا نوبت بعدی.

۹) دمنوش برگ بو و دارچین
با مخلوط برگ بو و دارچین می‌توانید یکی از موثرترین دمنوش‌های لاغری را تهیه کنید. این دمنوش با افزایش سوخت و ساز به شما کمک می‌کند وزن خود را کاهش دهید.

آب را بجوشانید و سپس یک چوب دارچین و برگ بو را به آن اضافه کنید. باید ۲۰ دقیقه بجوشد و بعد ۱۰ دقیقه دم بکشد. دمنوش را صاف کرده و هر روز صبح ناشتا میا کنید. این کار را تا ۱۰ روز ادامه دهید بعد ۱ هفته فاصله بیندازید و دوباره دوره بعدی را شروع کنید.

۱۰) دمنوش رازیانه
دمنوش لاغری رازیانه، باعث سرعت در متابولیسم بدن می‌شود. در نتیجه کالری‌های دریافتی شما سریع‌تر مصرف می‌شوند و انرژی حاصل از آن به چربی‌سوزی کمک می‌کند.

دمنوش رازیانه همچنین احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد. باید توجه داشته باشید که هرچند رازیانه به کاهش وزن کمک زیادی می‌کند، اما زیاد خوردن آن این روند را سریع‌تر نخواهد کرد.

برای اینکه تأثیر این دمنوش را ببینید باید مدت زمانی حدود دو ماه یا بیشتر هر روز یک لیوان از این دمنوش میل کنید.

برای تهیه دمنوش لاغری رازیانه مانند دمنوش‌های قبل دانه‌های رازیانه را با آب بجوشانید و سپس صاف کنید.

۱۱) دمنوش گزنه
دمنوش گزنه فقط به کاهش وزن و سوزاندن چربی‌ها کمک نمی‌کند، این معجون بدخلقی و بی‌حوصله‌گی را هم رفع می‌کند.

برای تهیه این دمنوش دو قاشق غذا خوری برگ خشک شده گزنه را در یک قوری ریخته و دو لیوان آب جوش به آن اضافه کنید. اجازه دهید که ۲۰ دقیقه دم بکشد. دمنوش لاغری گزنه را می‌توان دو تا سه فنجان در روز نوشید.

۱۲) دمنوش زیره
زیره، گیاهی گرم و ضد نفخ است که مصرف آن به افراد چاق توصیه می‌شود.

برای تهیه این دمنوش یک قاشق غذاخوری پودر زیره آسیاب شده را مانند چای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دم کنید. بهتر است این دمنوش نیم ساعت پیش از غذا میل شود تا تأثیر معجزه‌آسای لاغری را نشان دهد.

۱۳) دمنوش مریم گلی با عسل و لیموترش
مریم گلی و عسل را به آب جوش اضافه کرده و ۲۰ دقیقه بجوشانید. سپس زیر شعله را خاموش کرده و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. در نهایت دمنوش‌تان را صاف کنید. سپس آب لیموترش را به آن اضافه کرده و در طول روز میل کنید. می‌توانید این درمان را تا ۵ روز ادامه دهید و سپس ۵ روز استراحت کنید.

بیشتر بخوانید: ۵ غذایی که به چربی سوزی کمک می‌کنند


۱۴) دمنوش چای سبز
چای سبز حاوی آنتی‌اکسیدانی است که باعث افزایش متابولیسم می‌شود و حدود ۴۳ درصد، چربی‌سوزی بدن را افزایش می‌دهد. مصرف چای سبز پیش از ورزش، باعث چربی‌سوزی طبیعی بدن می‌شود.

چای سبز تا ۴۳ درصد چربی‌سوزی را افزایش می‌دهد

یک قاشق مرباخوری چای سبز را همراه یک لیوان آب جوش در قوری بریزید و ۷ تا ۸ دقیقه در آن را ببندید. پس از گذشت این زمان، دمنوش را صاف کنید و بنوشید.

بهترین زمان نوشیدن این دمنوش لاغری، دو ساعت پس از هر وعده غذایی است.

۱۵) دمنوش کرفس و چای سبز
کرفس خام میزان کالری بسیار پایینی دارد و دیر هضم بودن آن سبب شده به عنوان یکی از خوراکی‌های لاغری شناخته شود. دمنوش ترکیب چای سبز و کرفس تأثیر چشمگیری در روند کاهش وزن دارد.

برای تهیه دمنوش لاغری کرفس و چای سبز، یک لیوان را با آب جوش بشویید تا گرم شود. سپس نصف قاشق چای‌خوری پودر برگ کرفس و دو قاشق چای‌خوری چای سبز را در همان لیوان بریزید و آب از جوش افتاده (حدود ۸۵ درجه سانتی‌گراد) به آن اضافه کنید. لیوان را دور از حرارت نگه دارید و بعد از ۵ دقیقه بنوشید.

برای طعم‌دار شدن دمنوش کرفس و چای سبز، می‌توانید از اندکی زعفران و زیره سبز استفاده نمایید.

۱۶) دمنوش گل محمدی
فواید و مزایای گلاب که از گل محمدی به‌دست می‌آید، چنان برای ما ایرانی‌ها آشنا و مطلوب است که نیازی به توصیه به استفاده از این ماده معطر و پرفایده نیست. گل محمدی یا همان گل سرخ به‌عنوان یک ماده دیورتیک ( ادرارآور ) بسیار ملایم عمل می‌کند. مواد دیورتیک باعث می‌شوند کلیه‌ها مقدار بیشتری سدیم توسط ادرار از بدن خارج کنند، بنابراین به سم زدایی بدن کمک می‌کنند.

بهترین دمنوش‌های لاغری را بشناسید

دمنوش گل محمدی موجب پاکسازی بدن می شود

نمکِ بیش از حد، آب موجود در خون را کاهش می‌دهد و موجب غلظت خون می‌شود که این موضوع برای گردش خون مطلوب اصلا خوب نیست. از طرفی، زمانی که شما وزن کم می‌کنید، در واقع مقدار زیادی آب از دست می‌دهید بنابراین باید آب بیشتری دریافت کنید که این آب هم سیستم بدن را پاکسازی می‌کند و هم بدن را هیدراته نگه می‌دارد و باور کنید یا نه، این موضوع برای کم کردن وزن بسیار مفید است.

۱۷) دمنوش رزماری
چای رزماری از دیگر دمنوش‌هایی است که برای لاغری توصیه می‌شود. این دمنوش با هضم بهتر مواد غذایی باعث چربی سوزی می‌شود. این گیاه خوش عطر و بو همچنین اضطراب را کاهش می‌دهد و حتی بو کردنش باعث احساس آرامش و همین طور تقویت حافظه می‌شود.

برای تهیه این دمنوش باید ابتدا یک قاشق چای خوری از برگ‌های رزماری خشک شده یا تازه در آب جوش بریزید و بگذارید ۱۰ دقیقه دم بکشد. بعد از این می‌توانید دمنوش لاغری تان را میل کنید.

بیشتر بخوانید: با این نوشیدنی معجره‌آسا «چربی‌ها» را بسوزانید!


۱۸) دمنوش جنسینگ
جنسینگ آسیایی یکی از گونه‌های یازده‌گانه جنسینگ است که ریشه‌های گوشتی دارد. هرچند انواع مختلفی از این گیاه وجود دارد، اما دو نوع آمریکایی و آسیایی آن شناخته‌شده‌تر هستند و آنچنان که از مطالعات مختلف درباره این گیاه مشخص شده است، جنسینگ محرکی قوی برای افزایش سوخت‌وساز بدن است. جنسینگ به شما کمک می‌کند بر خستگی غلبه کنید و انرژی و توانایی ذهنی را هم بالاتر می‌برد.

در مطالعه‌ای که در این زمینه در یک کلینیک مراقبت از بیماران سرطانی انجام شد، مشخص شد که این گیاه حتی روی فلج ناشی از دارو‌های شیمیایی هم تأثیر مثبتی دارد.

بهترین دمنوش‌های لاغری را بشناسید

جنسینگ اشتها را کم ‌می‌کند


همان‌طور که می‌دانید وقتی وزن کم می‌کنیم اگر انرژی کافی نداشته باشیم، ورزش کردن کار مشکلی است و کاهش وزن نیاز به فعالیت بدنی مناسب دارد و جنسینگ می‌تواند برای دریافت انرژی به شما کمک کند. شواهدی احتمالی وجود دارد که نشان می‌دهد جنسینگ به متعادل نگه‌داشتن قندخون هم کمک می‌کند که البته خود این موضوع روی انرژی مورد نیاز بدن و اشتهای فرد تأثیر دارد.

برای هر یک لیوان آب، تقریباً ۱ قاشق چای‌خوری ریشه خردشده جنسینگ در لیوان یا فنجان‌تان بریزید. آب را بجوشانید و به آن اضافه کنید. بعد از گذشت ۵ تا ۱۰ دقیقه، می‌توانید دمنوش‌تان را صاف کنید و در صورت تمایل با افزودن با عسل یا لیمو، ۱ یا ۲ بار در روز میل کنید.

۱۹) دمنوش قاصدک و نعنا
دمنوش قاصدک و نعنا یکی از دمنوش‌های لاغری فوق العادهاست که به حفظ سلامت کبد کمک می‌کند. حتما می‌دانید که کبد عضو بسیار مهمی است، چون در واقع مسئول تمام سم‌زدایی بدن است؛ بنابراین نقش بسیار کلیدی‌ای در سوخت‌وساز بدن دارد.

کبد پر از سلول‌هایی است که چربی را می‌شکنند، آن را به انرژی قابل استفاده بدن تبدیل می‌کنند و سوخت‌وساز را بالا می‌برند. از طرفی این سلول‌ها مسئولیت جریان‌یافتن صفرا را هم به‌عهده دارند که به خردشدن چربی‌ها و بالارفتن سوخت‌وساز کمک می‌کند. هنگام سوخت‌وساز کربوهیدرات، این کبد است که به ثابت ماندن قندخون کمک می‌کند، بنابراین سطح انرژی هم ثابت می‌ماند و اشتها تنظیم می‌شود.

کبد به‌عنوان یک مبارز با چربی‌ها نقش بسزایی در مدیریت چربی‌ها و جذب آن‌ها و در نتیجه کاهش وزن ایفا می‌کند. قاصدک و نعنا گیاهانی هستند که به پاکسازی کبد کمک می‌کنند. قاصدک ترکیباتی دارد که از آسیب به کبد جلوگیری می‌کند. قاصدک و نعنا هردو به‌طور خودکار تولید صفرا در کبد را تحریک می‌کنند و به فرایند هضم و جذب موادمغذی هم کمک می‌کنند پس مخلوط این دو گیاه از آن‌ها یک دمنوش قدرتمند برای محافظت از کبد می‌سازد.

بهترین دمنوش‌های لاغری را بشناسید

دمنوش قاصدک و نعنا سوخت و ساز بدن را زیاد می‌کند


آب جوش را به نعنا و قاصدکی که قبلاً در لیوان ریخته بودید، اضافه کنید. روی لیوان درپوشی قرار بدهید و بگذارید برای ۵ تا ۱۰ دقیقه همان‌طور بماند. سپس مخلوط‌تان را صاف کنید. اگر از طعم لیمو خوش‌تان می‌آید، می‌توانید دمنوش‌تان را با لیموی تازه میل کنید. نوشیدن یک فنجان از این دمنوش تا دوبار در روز مشکلی ندارد.

۲۰) دمنوش اسطوخودوس
ممکن است روی بعضی از دمنوش‌های کیسه‌ای یا در بعضی از کافه‌ها نام «لاوندر» را دیده باشید. نام دیگر اسطوخدوس لاواندر است. در منابع فارسی به این گیاه شاه‌اسپرم هم می‌گویند. این گیاه بسیار خوشبو است. علاوه بر بوی خوش، میکروب‌کشی قوی است و عمل آن شباهت زیادی به پنی‌سیلین دارد. بوییدن گل لاواند حقیقی، ترشحات زکامی را از بین می‌برد و زفع کننده سردرد است.

یک قاشق غذاخوری از سرشاخه گلدار و یا گل خشک شده استوخدوس را در دو لیوان آب جوش بریزید و به مدت ده دقیقه روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید. پس از دم کشیدن، مایع را صاف و با عسل مخلوط کنید و میل نمایید. مقدار مصرف این دم‌نوش سه فنجان در روز است.

۲۱) دمنوش بادرنجبویه
چای بادرنجبویه از جمله دمنوش‌های لاغری است که ضد درد و تسکین دهنده درد هم استو علاوه بر این‌ها موجب پاکسازی بدن هم می‌شود.
این گیاه از خانواده نعنا فلفلی هاست. گیاهان نعنافلفلی همگی باعث کاهش اضطراب، تنظیم خواب و تقویت پوست و مو می‌شوند. بادرنجبویه با بهبود سیستم گوارش باعث اافزایش سوخت و ساز و تناسب اندام می‌شود.

برای تهیه این دمنوش فوق العاده مقداری بادرنجبویه را در آب جوش بریزید. ۵ دقیقه صبر کنید دم بکشد و سپس دمنوش لاغری تان را نوش جان کنید.

به یاد داشته باشید که هیچ دمنوش یا دارویی نمی‌تواند به تنهایی نعمت تناسب اندام را به شما هدیه کند. این دمنوش‌ها نیز در کنار رعایت رژیم غذایی مناسب و ورزش به کاهش وزن کمک می‌کنند.
۰
نظرات بینندگان
  • محمد ارسالی در

    ممنون..

  • ناشناس ارسالی در

    عالی بود

  • ناشناس ارسالی در

    دم نوش جای سبزعالی

  • شیوا ارسالی در

    بد نبود

  • علی ارسالی در

    مقاله عالی بود

  • صدرا ارسالی در

    خیلی خوب بود.

  • صدرا ارسالی در

    خیلی خوب بود.

  • ساناز اعتمادی ارسالی در

    سلام
    من یه سئوال دارم، این دمنوش های لاغری میتونه به بدن آسیب برسونه؟ من یه دونه دمنوش لاغری دکتر مری خریدم ، البته دو تا از دوستام مصرف کردن و راضی بودن ولی خودم تازه امروز خریدم و واقعا شک دارم مصرف کنم یا نه ، من حدود 18 کیلو اضافه وزن دارم، دمنوش لاغری دکتر مری را هم از داروخانه دانشکده طب سنتی خریدم و مجوز وزارت بهداشت داره
    به نظر کارشناس سایت شما مصرف بکنم یا عوارض داره؟

  • نیما ارسالی در

    سلام. میکس دمنوش لیمترشو و زیره سیاه ضرر داره؟ممنون

  • افشین ارسالی در

    من قصد دارم تقریبا یه ترکیبی از همه ی این گیاه و دمنوش ها درست کنم
    خواستم بدونم ضرر نداره مثلا اینکه متضاد همدیگه باشن؟

  • فاطمه هستم 40 ساله ارسالی در

    من با دم نوش چای سبز وگل محمدی وزیره 12 کیلو وزن کم کردم ورژیم خاصی هم نگرفتم همون غذاهایی که همیشه می خوردم را به میزان کم تر استفاده کردم و از های سرخ کردنی را هم از برنامه غذایی حذف کردم الان از 82 کیلو به 70 کیلو رسیدم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید