نگاه جهانگیر الماسی به شیوه آرایش زنان در ایران

نگاه یک بازیگر به شیوه آرایش زنان در ایران/الماسی: اطلاعات سریال‌سازان ماهواره‌ای مال سال‌ها قبل است

کد خبر : ۲۹۸۰
بازدید : ۲۹۸۰
جهانگیر الماسی بازیگر که چندی است با اظهارنظرهایش در فضای مجازی جنجال‌ساز می‌شود، این بار در مورد سریال‌های ماهواره‌ای نظر خود را مطرح کرده است.

نظر الماسی در مورد تاثیر حرف‌های فرج‌الله سلحشور روی آنجلینا جولی یکی از مواردی که در ماه‌های اخیر از قول این بازیگر مطرح شد.

او به تازگی در گفت‌و گویی با روزنامه جام‌جم در مورد سریال‌های ما‌هواره‌ای و تاثیرپذیری آرایش زنان ایرانی از نمونه‌های خارجی صحبت کرده است.

او در بخشی از سخنان خود گفته است: «مثلا از سال 1850 میلادی این کشورها شروع به جمع آوری اطلاعات مختلف از سرزمین ما کردند. به هر جهت حسب این استراتژی و حسب برنامه ریزی و اطلاعاتی که از میل، سلیقه و گرایش ها، پوشش و ذائقه ما به دست آوردند، طبیعی است که برای آن برنامه ریزی دارند. به عنوان نمونه عرض می کنم آرایش هایی که امروزه خانم ها دارند، در هیچ جای دنیا مانند آن وجود ندارد. ما در گذشته یک سلیقه کهن ایرانی برای آرایش چشم و صورت داریم که خانم ها از سرمه و سرخاب و سفیدآب و وسمه استفاده می کردند. غربی ها از این اطلاعات ژنتیک کهن ما استفاده می کنند. این مساله موید این است که رسانه ها در حال حاضر از قدرت زیادی برخوردار هستند و اگر مطالعه ابتدایی کوچکی صورت بگیرد، براحتی می شود با این ابزارهای قدرتمند در کشورهای مختلف سبک های زندگی را تغییر داد. اگر کتاب «یک سال در میان ایرانیان» ادوارد براون را بخوانید، متوجه خواهید شد که از همان زمان، اطلاعاتی از اقصی نقاط ایران تهیه شده که برای برنامه سازان فرهنگی خارجی که قصد سریال سازی برای مخاطبان ایرانی را دارند، بسیار راهگشاست. این اطلاعات به دست آمده در همه ساحت های سیاسی، دیپلماسی و اقتصادی برای خارجی ها کاربرد دارد و الان این اطلاعات در مراحل ساخت سریال کاملا به کار گرفته می شود و در عرصه تلویزیون و ماهواره از آن استفاده می کنند.»
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    دنیا دنیا با این افراطی های داعشی مسلمان نما که دشمن انسان وازادی هستند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید