شکایت خانواده زن گمشده در سیلاب از شهرداری

همسر زن میانسال تهرانی که در سیلاب اخیر پایتخت گم شده، با گذشت دو هفته از جست‌و‌جوهای بی‌نتیجه، با حضور در دادسرای جنایی تهران، از شهرداری تهران شکایت کرد.

کد خبر : ۲۹۸۴۱
بازدید : ۱۵۷۰
همسر زن میانسال تهرانی که در سیلاب اخیر پایتخت گم شده، با گذشت دو هفته از جست‌و‌جوهای بی‌نتیجه، با حضور در دادسرای جنایی تهران، از شهرداری تهران شکایت کرد.

به گزارش روزنامه «ایران»، ساعت حدود ۱۹:۳۰ دوشنبه ۱۷ آبان ساکنان خیابان پاسداران شاهد صحنه هولناک سقوط زن ۴۷ ساله‌ای به داخل کانال آب و ناپدید شدن او درچند ثانیه شدند.

با گزارش این حادثه به آتش‌نشانی و پلیس، تیم‌های جست و جو به محل اعزام شدند وعملیات در جوی آب منطقه ۳ و کانال‌های منتهی به آن آغاز شد و تا پاسی از نیمه شب ادامه یافت. این در حالی بود که همزمان چند تیم آتش‌نشانی نیز کانال‌های دیگر را جست‌وجو کردند. این عملیات تا چند روز بعد از حادثه نیز ادامه داشت اما هیچ نشانی از زن گمشده پیدا نشد.

از سوی دیگر همسر مریم گفت که همسرش آن شب برای بردن دختر و پسر ۷ و ۹ ساله‌اش به آموزشگاه رفته بود که در نزدیکی کانال آب ناگهان کیف یکی از بچه‌ها زمین افتاد. مادر نیز برای گرفتن کیف به سوی جوی پر آب خیابان دوید که با توجه به لغزنده بودن زمین و سرعت زیاد آب، ناگهان پای اولغزید و مریم در برابر دیدگان وحشت‌زده فرزندانش داخل کانال آب افتاد و ناپدید شد.

همسر این زن که کمی دورتر داخل خودرویش منتظر بود با شنیدن صدای فرزندانش تا مسافتی در کنار کانال دوید اما موفق به نجات همسرش نشد. دوربین‌های مداربسته محل حادثه نیز نشان می‌داد که این زن به دلیل لغزندگی خیابان و نداشتن حفاظ، به داخل کانال افتاده است.

ورود بازپرس جنایی به ماجرا
در شرایطی که تلاش تیم‌های جست‌وجوی آتش‌نشانی و مأموران کلانتری ۱۰۱ تجریش تا پاسی از نیمه‌ شب سه‌شنبه بی‌نتیجه مانده بود، ساعت ۲ بامداد ۱۸ آبان موضوع به بازپرس کشیک دادسرای جنایی اعلام شد و به دستور وی بیمارستان‌های اطراف نیز مورد بررسی قرار گرفتند اما هیچ ردی از این زن به‌ دست نیامد.

شکایت از شهرداری
منوچهر - همسر زن گمشده - در حالی که هنوز در شوک حادثه است، دیروز به «ایران» گفت: با وجود گذشت دو هفته از ناپدید شدن همسرم، هیچ ردی از او به‌ دست نیامده است و ما نمی‌دانیم زنده است یا... .

وی همچنین گفت: به دنبال این حادثه هولناک، دختر و پسرم که شاهد سقوط مادرشان بودند هنوز هم بی‌قراری می‌کنند و چشم به راهش هستند. متأسفانه در این حادثه هیچ‌یک از مسئولان شهرداری و آتش‌نشانی نتوانستند به ما کمک کنند و مقصر اصلی را نیز شهرداری می‌دانم، چراکه پس از این حادثه تازه فهمیدم همسرم نخستین قربانی این کانال آب نبوده و پیش از او نیز چندین‌بار چنین اتفاقی در روزهای بارانی در این منطقه افتاده است ولی هیچ‌کس کاری برای رفع این معضل نکرده است.

او ادامه داد: با اینکه در محله پاسداران تردد زیاد است ولی جوی آب اینجا هیچ نرده و حفاظی ندارد و اگر فردی داخل آن بیفتد به دلیل لغزنده بودن کف آن و شدت آب نمی‌تواند خودش را نجات دهد. اوضاع زمانی وخیم‌تر می‌شود که چند متر آن‌طرف‌تر، این جوی به کانالی پر آب می‌رسد که هیچ مانعی داخل آن نیست و به‌راحتی فرد در آن گم می‌شود.

به گفته وی، از آنجایی که این مسیر به‌شدت خطرناک و سخت است حتی نیروهای آتش‌نشانی با وجود داشتن امکانات و تجهیزات ویژه نتوانستند کاری برای پیدا کردن همسرم انجام دهند. چون جان خودشان هم به خطر می‌افتاد. حتی نیروی انتظامی نیز در همان لحظه حکم قضایی نداشت تا دوربین مداربسته بانک نبش همان خیابان را بازبینی کند و به ردیابی تلفن همسرم بپردازد.

این مرد که بازنشسته پتروشیمی است، افزود: همه این عوامل دست به دست هم داد تا پیدا شدن همسرم به تأخیر بیفتد. شاید اگر در همان لحظه حادثه می‌توانستیم از همه این امکانات استفاده کنیم همسرم پیدا می‌شد و ما اینگونه چشم انتظار و سرگردان نبودیم. دو هفته از این ماجرا گذشته است و هنوز خبری از همسرم نیست. به همین خاطر با پدر همسرم به دادسرای جنایی تهران رفتیم و از شهرداری تهران و همچنین شهرداری منطقه ۳ به دلیل بی‌توجهی به ایمنی شهروندان و نبود حفاظ و مانعی در داخل جوی آب منتهی به کانال و همچنین نبودن حفاظی روی جوی آب در این منطقه پرتردد، شکایتی مطرح کردیم.

وی در ادامه گفت: در چنین حوادثی شهرداری مسئول است و باید پاسخگو باشد. با این شکایت امیدواریم خیلی زود به پرونده‌مان رسیدگی شود و این حادثه با گذشت زمان به فراموشی سپرده نشود و مقصران به سزای اعمالشان برسند. شاید از این طریق جان شهروندان برای مسئولان در اولویت قرار بگیرد.

آتش‌نشانی همچنان در جست‌و‌جوی زن گمشده
جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی نیز با تأکید بر تداوم جست و جوها برای یافتن این زن گفت: برای پیدا کردن پیکر زن میانسال، آتش‌نشان‌ها حتی یک ثانیه هم تعلل نداشته‌اند. حتی آنها برای یافتن او، نقشه مسیل‌های پایتخت را از شهرداری تهران گرفته و طبق نقشه، مسیل ها به دفعات مورد بازرسی قرار گرفته‌ است.

وی ادامه داد: نیروهای سازمان آتش‌نشانی نیز به دفعات در مناطق مسقف و ریسک پذیر نیز حضور یافته و نقاط را با دقت رصد کرده‌اند تا ردی از زن گمشده به‌دست آورند اما هنوز خبری از وی به‌ دست نیامده است.

شهرداری پیگیر ماجرا است
ناصر امانی معاون برنامه‌ریزی و توسعه امور شوراهای شهرداری تهران نیز پیشتر در این باره گفته بود: نیروهای آتش‌نشانی در سه نقطه مسیر کانال، پایگاه زده‌اند و تمام تلاش خود را برای یافتن زن مفقود شده به کار گرفته‌اند.

وی با اشاره به کشف یک اسلحه غیر مجاز در مسیر جست‌وجو افزود: این موضوع نشان می‌دهد که نیروهای ما با دقت تمام در حال جست‌و‌جوی برای یافتن این فرد هستند. خانواده این شخص نیز در هنگام انجام عملیات آتش‌نشانی از روند کار بازدید کرده‌اند اما متأسفانه هنوز نشانی از او پیدا نشده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید