یک میمون در لیبی جنگ به پا کرد!

کد خبر : ۲۹۸۴۹
بازدید : ۱۷۴۱
یک مسئول پزشکی در لیبی اعلام کرد که طی درگیری‌ها میان گروه‌های قبیله‌ای که چهار روز است در شهر سبها در جنوب غرب لیبی ادامه دارد، دست کم ۱۶ تن کشته شده و ۵۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ساکنان و گزارش‌های محلی اعلام کرده‌اند که درگیری‌ها میان دو قبیله پس از آن صورت گرفت که یک میمون یک صاحب مغازه‌ای از قبیله القذاذفه به گروهی از دانش‌آموزان دختر در هنگام عبور آنها از کنار این مغازه حمله کرد.

یکی از ساکنان اعلام کرد که میمون روسری‌های دختران را درآورد که این مساله مردان قبیله اولاد سلیمان را واداشت تا سه تن از اعضای قبیله القذاذفه و میمون را بکشند.

وی گفت که ظرف دو روز اوضاع تشدید شده است. همچنان درگیری‌های پراکنده‌ای ادامه دارد و زندگی کاملا در مناطق درگیر متوقف شده به طوریکه تمامی مدارس، مغازه‌ها و موسسات خدماتی بسته شده است.

قبایل القذاذفه و اولاد سلیمان از قوی‌ترین گروه‌های مسلح در المنشیه یکی از بزرگترین محله‌های این شهر هستند.

ساکنان عنوان داشتند، در جریان موج اخیر خشونت‌ها که در مرکز شهر رخ داد، تلاش‌های شیوخ قبایل در ابتدا برای آرام کردن درگیری‌ها و برقراری آتش بس جهت خارج کردن اجساد کشته‌ها شکست خورد.

سخنگوی مرکز پزشکی سبها گفت: روز یکشنبه ۱۶ جسد و حدود ۵۰ زخمی به این مرکز انتقال داده شدند.

وی افزود: در میان افراد مجروح، زنان و کودکان هستند و در میان کشته‌ شدگان به دلیل حملات کورکورانه، برخی از افراد خارجی از کشورهای آفریقا جنوب صحراء نیز دیده شده‌اند.

شهر سبها در سال‌های گذشته شاهد درگیری‌های قبیله‌ای و نژادی شدید در اکثر مواقع بوده و این درگیری بین افراد مسلح دو قبیله القذاذفه و اولاد سلیمان که مهمترین گروه‌های مسلح در شهر هستند، منعکس کننده موج آشوب به دلیل فروپاشی قدرت مرکزی لیبی در پی سقوط معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی در سال ۲۰۱۱ است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید