شاهزاده ای که پدربزرگ ترامپ را اخراج کرد!

شاهزاده ای که پدربزرگ ترامپ را اخراج کرد!
کد خبر : ۲۹۸۷۱
بازدید : ۶۲۳۱
ماجرای شاهزاده آلمانی که پدربزرگ ترامپ را اخراج کرد!
فردریش درامپف، پدر بزرگ ترامپ، (راست) در کالشتات به دنیا آمد که آن موقع جزو ایالت باواریا بود. وی در دوران نوجوانی به دلیل فرار از خدمت سربازی مجبور به مهاجرت به ایالات متحده شد

فرادید | دونالد ترامپ در کمال شگفتی رئیس جمهور آمریکا شد. پدربزرگ دونالد سال‌ها پیش به مقامات ایالت باواریا التماس کرد تا در آلمان بماند، اما شاهزاده به خاطر فرار پدربزرگ ترامپ از خدمت سربازی مخالفت کرد و او به ایالات متحده دیپورت شد.

به گزارش فرادید به نقل از دیلی میل، اخیرا نامه‌ای پیدا شده که نشان می‌دهد پدربزرگ ترامپ سال‌ها پیش از خدمت سربازی اجباری فرار کرد و سپس از مقامات باواریا خواست تا همچنان اجازه اقامت در آلمان را داشته باشد، اما با درخواست وی موافقت نشد و او به ایالات متحده دیپورت شد. به نظر می‌رسد آن اتفاق سال‌ها بعد سیر تاریخ را تغییر داد.

این نامه رسمی که به صورت دستی نوشته شده، توسط یک تاریخدان از یک آرشیو در آلمان استخراج و روز دوشنبه در روزنامه "بیلد" این کشور به چاپ رسید. تاریخ نامه به سال 1905 میلادی مربوط می‌شود.

فردریش ترامپ، پدربزرگ دونالد، به "لوئیت پولد،" شاهزاده باواریا، التماس کرد تا او را دیپورت نکند. فردریش با عناوین "محبوب، نجیب، باهوش و منصف" وی را خطاب کرده بود.

لوئیت پولد (Luitpold) اما درخواست کاملا چاپلوسانه ترامپ بزرگ را رد کرد تا او به ایالات متحده بازگردانده شود. همین اقدام باعث شد تا دو نسل بعدتر از فردریش فرزندی به نام دونالد متولد شود و شهروند آمریکا محسوب شود. در حقیقت، کمی بیش از یک قرن بعد، نوه فردریش رئیس جمهور آمریکا شد.

ماجرای شاهزاده آلمانی که پدربزرگ ترامپ را اخراج کرد!
1905 میلادی

مدتی بعد، فردریش تلاش کرد تا با پولی که جمع کرده دوباره در آلمان مستقر شود اما مجدد دیپورت شد و به ایالات متحده بازگشت.

دونالد ترامپ هفته گذشته در گفتگو با نیویورک تایمز گفت: «خب او دوست داشت به این کشور بازگردد. و در نهایت او عاشق این کشور شد.»

گفتنی است این نامه تنها حاوی اطلاعات مربوط به تولد فردریش است.

دونالد نیز مانند پدربزرگش در خدمت سربازی حاضر نشد و در دوران جنگ ویتنام، پنج مرتبه خدمت خود را به تاخیر انداخت. یکی از آن موارد زمانی بود که او به خاطر تشخیص برآمدگى‌ استخوانى‌ در پاشنه پا، از دلایل پزشکی برای به تعویق انداختن خدمتش استفاده کرد. چهار مورد دیگر نیز تحصیلی بود.

نام اصلی پدربزرگ دونالد ترامپ، فردریش درامپف (Friedrich Drumpf) بود که پس از مهاجرت به نیویورک در سن 16 سالگی در سال 1885 میلادی توانست سرمایه به نسبت خوبی برای خانواده‌اش جمع کند. فردریش به خواهرش در این شهر پیوست و 6 سال در یک آرایشگاه کار کرد تا اینکه یک آلمانی زبان او را به عنوان کارآموز خود استخدام کرد.

فردریش سپس پیش از انتقال به سیاتل در سن 22 سالگی، به شمال غرب و کانادا رفت. او در آنجا به کمک سرمایه مادرش یک رستوران باز کرد و یک ملک در نزدیکی مونته کریستو خریداری کرد. فردریش در سن 27 سالگی موفق به گشایش چندین رستوران دیگر از جمله رستوران و هتل "نیو آرکتیک" و "اسب سفید" شد.

همچنین گفته شده که در هتل پدربزرگ ترامپ چندین "روسپی" نیز حضور داشتند و مشروبات الکی هم در آن سرو می‌شد. دونالد البته به رغم عدم ملاقات پدربزرگش این "ادعاها" را رد می‌کند.

ماجرای شاهزاده آلمانی که پدربزرگ ترامپ را اخراج کرد!
فردریش (راست) در سال 1902 میلادی به آلمان بازگشت و با همسایه قدیمی‌شان الیزابت کریست (چپ) ازدواج کرد. الیزابت، مادربزرگ پدری دونالد محسوب می‌شود.

گفته شده زمانی که الیزابت پدر دونالد "فردریک کرایست ترامپ" را در سال 1905 میلادی باردار بوده، آن‌ها مجدد به ایالات متحده بازگشتند. فردریش در سال 1918 میلادی از دنیا رفت و یک بار دیگر پیش از مرگ اقدام به بازگشت به آلمان کرد.

خانواده ترامپ پس از جنگ جهانی دوم ریشه خانوادگی خود را از دیگران پنهان کردند و در صورت پرسش، خودشان را اصالتا سوئدی معرفی می‌کردند. گفتنی است مادر دونالد ترامپ "ماری آن ترامپ" نیز در سن 18 سالگی از جزیره لوئیس اسکاتلند به این ایالات متحده مهاجرت کرد.



منبع: Daily Mail
ترجمه: وبسایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید