۱۲ راز درباره بانوی اول آمریکا

۱۲ راز درباره بانوی اول آمریکا

ملانیا ترامپ متولد آوریل ۱۹۷۰ میلادی است. او مانکن اسلوونیایی آمریکایی و همسر رئیس جمهور منتخب ایالات متحده، ابرتاجر املاک و مستغلات آمریکایی دونالد ترامپ است. او که متولد اسلوونی است، در سال ۲۰۰۱ مقیم دائم آمریکا و در سال ۲۰۰۶ شهروند این کشور شد. ملانیا در ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ نقش بانوی اول ایالات متحده آمریکا را برعهده خواهد گرفت.

کد خبر : ۲۹۸۸۵
بازدید : ۷۸۳۴
ملانیا ترامپ متولد آوریل ۱۹۷۰ میلادی است. او مانکن اسلوونیایی آمریکایی و همسر رئیس جمهور منتخب ایالات متحده، ابرتاجر املاک و مستغلات آمریکایی دونالد ترامپ است. او که متولد اسلوونی است، در سال ۲۰۰۱ مقیم دائم آمریکا و در سال ۲۰۰۶ شهروند این کشور شد. ملانیا در ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ نقش بانوی اول ایالات متحده آمریکا را برعهده خواهد گرفت.

۱۲ نکته خواندنی از بانوی اول آمریکا

۱. ملانیا همسر سوم ترامپ است.
شروع آشنایی ملانیا کناوس سابق و دونالد ترامپ به سال ۱۹۹۸ برمی‌گردد. ملانیا در سال ۲۰۰۵ با او ازدواج کرد و یک سال بعد پسرشان بارون را به دنیا آورد. دونالد در دهه‌ی ۱۹۹۰ چند سالی با مارلا ماپلز زندگی مشترک داشت، یک شخصیت تلویزیونی، که پیش‌تر ملکه‌ی زیبایی بود و مادر تیفانی ترامپ است.

این دو در حالی با هم رابطه داشتند که دونالد هنوز از همسر اول خود، ایوانا زلنیسکوا اهل کشور چکسلواکی- که با او در سال ۱۹۷۷ ازدواج کرده بود- جدا نشده‌ بود. ایوانا و دونالد سه فرزند دارند - ایوانکا، اریک و فرزند ارشد، دونالد ترامپ جونیور، که ۳۸ ساله است و ۸ سال از نامادری خود کوچک‌تر است. دردهه‌ی ۱۹۸۰ ایوانا و دونالد در نیویورک جزو پولداران برجسته و شناخته شده بودند‌، اما ازدواج آنها درسال ۱۹۹۲ با یک طلاق پرجار و جنجال و در ملاء عام پایان یافت.

۲. کلینتون در مراسم عروسی او حضور داشت.
زمانی که ملانیا و دونالد در کلیسایی در پالم بیچ، فلوریدا پیوند ازدواج‌شان را بستند، بیل و هیلاری کلینتون جزو ۳۵۰ میهمان حاضر بودند. بنا به گزارشی از مجله‌ی جی‌کیو، لباس عروس ملانیا از برند دیور بود و ۱۵۰۰ کریستال داشت. قیمت این لباس ۱۰۰ هزار دلار بود که ۵۵۰ ساعت صرف دوختن آن شده‌بود. دنباله‌ی آن حدودا ۴ متر و تور سرش نزدیک به ۵ متر بود. هرچند راه رفتن با این لباس عروس به حدی دشوار بود که ملانیا برای مراسم بعد از کلیسا یک پیراهن یونانی ابریشمی و دست‌دوز از برند ورا وانگ پوشید. حلقه‌ی ازدواج او یک الماس ۱۲ قیراطی دارد و ارزش آن ۱.۵ میلیون پوند است.

خواهر ملانیا، اینس، ساقدوش عروس بود و دو پسر دونالد، جونیور و اریک نقش ساقدوش داماد را داشتند. هایدی کلوم، باربارا والترز و سیمون کاول از جمله میهمانان این مراسم بودند. کیک عروسی این زوج ۱.۵ متر ارتفاع داشت و به گفته‌ی هالیوود ریپورتر این اثر هنری هفت طبقه، نزدیک به ۹۱ کیلوگرم وزن داشت.

۳. او در یک کشور کمونیست بزرگ شده است و به ۵ زبان زنده‌ی دنیا صحبت می‌کند.
او به پنج زبان اسلوونیایی، انگلیسی، فرانسوی، صربی و آلمانی صحبت می‌کند. این قدرت زبانی می‌تواند در امور کاخ سفید به کار بیاید، اما اعتقاد بر این است که یکی از دلایلی که او از همراهی همسرش در بیشتر سخنرانی‌های عمومی خودداری می‌کند، لهجه‌ی غلیظ او است.

ملانیا ترامپ به دور از زرق و برق جامعه‌ی نیویورک در یک برج بتنی در یوگوسلاوی و در دوره‌ی حکومت دیکتاتوری مارشال یوسیب تیتو بزرگ شد. حالا که شوهر او رییس‌جمهور ایالت متحده شده است، ملانیا قرار است نخستین بانوی اول امریکا باشد که در یک کشور کمونیست متولد شده‌است و دومین بانویی که خارج از امریکا به‌دنیا آمده‌است، نفر اول لوئیزا آدامز، همسر انگلیسی جان کوئینسی ششمین رئیس جمهور امریکا در سال‌های ۱۸۲۵ تا ۱۸۲۹ است.

۴. او معتقد است آدم‌ها باید با یکدیگر مهربان باشند.
در یک سخنرانی انتخاباتی نادر تنها پنج روز قبل از انتخابات، ملانیا دیدگاه خود را درباره‌ی نقشی که در کاخ سفید به عنوان بانوی اول خواهد داشت صراحتا بیان کرد. او گفت: با فرهنگ موجود در رسانه‌های اجتماعی که "بیش از حد کوته‌نظرانه و خشونت‌بار" است و پر است از توهین بر اساس ظاهر و هوش آدم‌ها، ‌مبارزه خواهد کرد.

اما چنان‌چه سی‌ان‌ان گزارش می‌کند "او هیچ اشاره‌ای به فعالیت‌های شوهرش، دونالد ترامپ، در توئیتر نکرده‌است که سال‌ها است در آن جا بی‌وقفه به دشمنان سیاسی‌اش، روزنامه‌نگاران، منتقدان و سایر هنرمندان با نظراتی تحقیرآمیز براساس ظاهر و هوش‌شان حمله می‌کند.

ملانیا ترامپ، در نخستین سخنرانی انفرادی خود از زمان کنوانسیون جمهوری خواهان، افزود: "اصلا درست نیست که یک دختر یا پسر ۱۲ ساله مورد تمسخر واقع شود، آزار و اذیت ببیند یا مورد حمله قرار بگیرد. این اتفاق زمانی وحشتناک است که در زمین بازی رخ بدهد، و زمانی کاملا غیر قابل قبول است که توسط شخصی بدون نام و در اینترنت صورت بگیرد. ما باید راه بهتری برای صحبت با یکدیگر پیدا کنیم.‌‌"

او ادامه داد، ‌"ما باید راه‌های بهتری برای احترام به یکدیگر و حمایت از نیک سرشتی‌های فرزندان‌مان، به ویژه در رسانه‌های اجتماعی پیدا کنیم. این یکی از اصلی‌ترین کارهای من خواهد بود، اگر من به اندازه‌ی کافی برای تبدیل شدن به بانوی اول لایق باشم."

لیدی گاگا در انتقادهایی که درباره‌ی ملانیا داشت گفت که صحبت‌های او در تقبیح زورگویی و خشونت ریاکاری صرف است. او، که یکی از حامیان هیلاری کلینتون است، با مادرش یک بنیاد غیرانتفاعی ضدخشونت تأسیس کرد به نام ‌"بنیاد این‌گونه به دنیا آمده‌اند‌."

۵. او یک برادر ناتنی پنهانی دارد.
گزارش‌گر "جولیا یاف" در حال آماده کردن مشخصات بانوی آینده‌ی امریکا برای مجله‌ی جی‌کیو بود که متوجه شد ویکتور کناوس پدر ملانی که به گفته‌ی خودش مردی سنتی و سخت‌کوش بود، ‌یک فرزند پسر قبل از ازدواج با مادر ملانیا داشته‌است.

پس از آن‌که دادگاه اثبات کرد کناوس، پدر دنیس سیگلجک است، ‌او حمایت مالی از کودک را پذیرفت، ‌ادعایی که خود نیز پذیرفته‌است اما هرگز با پسرش تماس نگرفت و وجود او را به رسمیت نشناخت. سگلجک که امروز ۵۰ ساله است، هنوز در وطن خود اسلوونیا زندگی می‌کند.

ملانیا ترامپ ابتدا به گزارشگر گفت که چنین چیزی واقعیت ندارد اما بعد که با مدارک دادگاه روبه‌رو شد، ‌ادعا کرد که سوال را به درستی متوجه نشده‌است و سال‌ها است که برادرش را می‌شناسد.

۶. او تنها بانوی اول امریکا است که عکس‌هایی برهنه دارد.
سه سال قبل از آشنایی با ترامپ، عکس‌هایی برهنه از ملانیا در یک ماه‌نامه‌ی فرانسوی منتشر می‌شد. عکس برهنه‌ی او به‌دست نیویورک پست رسید و مثل بمب صدا کرد.

دونالد در این رابطه اظهارکرد، "‌این قبیل عکس‌ها در اروپا بسیار رایج است و هیچ مشکلی ندارد.‌"

۷. از زمان هیلاری، ملانیا کم‌تر از همسران سایر روسای جمهور محبوبیت دارد.
بنا به گزارشی از واشینگتون پست/ ای‌بی‌سی نیوز پول، ملانیا در میان همسران روسای جمهور از زمان هیلاری تا کنون کم‌ترین محبوبیت را دارد.

تحقیقی که روی همسران و متحدان انتخاباتی هر دو کاندیدای ریاست جمهوری صورت گرفت نشان داد که شوهر کلینتون، رییس‌جمهوری سابق، با به‌دست آوردن آراء مثبت بیش از نیمی از پاسخ‌دهندگان، از همه محبوب‌تر است. تیم کین معاون کلینتون با نرخ محبوبیت مثبت ۱۹ (تعداد آرای مثبت منهای تعداد آرای منفی) رتبه‌ی دوم را به‌دست آورد و جمهوری‌خواه مایک پنس با مثبت ۱۷ در جایگاه سوم قرار گرفت. در این فهرست ملانیا ترامپ با امتیاز مثبت ۱ جایگاه آخر را به خود اختصاص داد.

به گفته‌ی نشنال پست، ‌"محبوبیت ملانیا ترامپ کم‌تر از همسران هر کاندیدای دیگری در یک سال انتخاباتی است.‌ محبوب‌ترین همسر باربارا بوش، همسر جورج دبیلو اچ بوش بود. میشل اوباما نیز در سال ۲۰۱۲ نسبتا محبوب بود اما ۴ سال قبل از آن که چندان شناخته شده نبود، میزان محبوبیت‌اش نیز کم‌تر بود.

۸. او از مواضع تند همسرش در مورد مهاجران حمایت می‌کند.
هرچند اصلا عجیب نیست که همسر یک کاندیدا از سیاست‌های شوهرش پشتیبانی کند، اما حمایت شدید ملانیا از مواضع تند جمهوری‌خواهان نسبت به مهاجران برخی را شوکه کرده‌است، چرا که خود ملانیا نیز به امریکا مهاجرت کرده‌است.

ملانیا در مصاحبه با شبکه‌ی (MSNBC) گفت، "من از قانون پیروری می‌کنم. هرگز حتی تصور این را نکرده‌ام که بدون مجوز این‌جا بمانم."

وقتی درباره‌ی نظرات ترامپ در زمینه‌ی مجرمینی که از مرزها عبور می‌کنند و وارد امریکا می‌شوند از ملانیا سوال شد، ابدا دستپاچه نشد و گفت، " منظور ترامپ مهاجران غیرقانونی بوده است."

۹. او آرزو دارد که ترامپ مانند یک رییس‌جمهور رفتار کند.
در طول یک گردهمایی در آریزونا دونالد رو به جمعیت گفت که نه همسرش و نه دختر بزرگ‌اش ایوانکا کاملا رفتار او را تایید نمی‌کنند.

او ادامه داد، "همسر و دخترم به من می‌گویند مانند یک رییس‌جمهور رفتار کن! مانند یک رییس‌جمهور! "

ملانیا اصرار دارد که وقتی پای دادن پند سیاسی وسط باشد، او هیچ خجالتی ندارد. او به سی‌ان‌ان گفت، "خیلی پیش می‌آید که نظراتم را با او در میان بگذارم."

ملانیا افزود، " می‌دانید که من با همه‌ی چیزهایی که او می‌گوید موافق نیستم. من هم شخصیت خودم را دارم، و افکارم را به او انتقال می‌دهم. من محکم و استوار روی دو پای خودم ایستاده‌ام و شخصیت خودم را دارم. و فکر می‌کنم این موضوع در این رابطه بسیار اهمیت دارد."

وقتی از ملانیا سوال شد که دوست دارد همسرش کدام عادت‌اش را کنار بگذارد او بدون این‌که خیلی فکر کند گفت، "توئیت کردن را! "

ملانیا در اکانت توئیتر خود پست‌هایی ملایم و بی‌طرفانه منتشر می‌کند پست‌هایی مثل ویژگی‌های خط افق نیویورک، عکس‌هایی از غذا و مد و در کنار این‌ها مطالبی بی‌غرضانه درباره‌ی مبارزات انتخاباتی.

۱۰. او از پسرش یک مینی دونالد می‌سازد.
بارون ده ساله ظاهرا عاشق کت‌ و شلوار پوشیدن و کراوات زدن و گلف بازی کردن با پدرش است. گفته می‌شود که او نیز مانند پدرش عاشق ریاست کردن به آدم‌های دور و اطراف‌اش است. ملانیا در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۱ گفت، "او ندیمه‌ها و مستخدمین خانه را اخراج کرد." وی افزود، "اما سریع آنها را دوباره استخدام کرد."

بارون از نظر سنی به خواهرزاده‌ها و برادرزاده‌های خود نزدیک‌تر است تا به خواهر و برادرهای‌اش و زمان بیش‌تری را با مادرش صرف می‌کند به این دلیل که پدرش برنامه‌ی سفری شلوغی دارد.

ملانیا به وب‌گاه parenting.com گفت، "او پسری بسیار خاص، باهوش، و قاطع است. او مستقل و مستبد است و دقیقا می‌داند چه می‌خواهد. گاهی اوقات او را مینی دونالد می‌نامم. به لحاظ چهره ترکیبی از هر دوی ماست، اما شخصیت او باعث شده‌است که او را مینی دونالد بنامم."

دونالد همسر خود را یک مادر باورنکردنی توصیف می‌کند. او پیش از انتخابات گفت، " او عاشق پسرش بارون است، و من مجبورم بگویم او بانوی اولی فوق‌العاده خواهد بود."

۱۱. او می‌تواند جکی کندی بعدی باشد.
نزدیکان ملانیا ترامپ معتقدند که نباید مدل اسلوونیایی را دست‌کم گرفت. پاملا کئوگ، زندگی‌نامه نویس به دیلی میل (Daily Mail)گفت، ملانیا مانند همسر جان اف کندی، زیبا و باهوش است."

در سال ۲۰۰۰ ملانیا ترامپ به نیویورک تایمز گفته بود که اگر روزی بانوی اول شود کاملا سنتی خواهد بود مانند بتی فورد یا جکی کندی."

سلیا والدن در دیلی تلگراف گفت، " حتی با وجود این‌که شوهر او در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد اما برنده‌ی واقعی ملانیا است. به علاوه، ملانیا دو دهه است که رویای امریکایی را زندگی کرده‌است و حالا عملکرد بهتری خواهد داشت.

۱۲. او می‌تواند منتظر موشکافی‌ها در زمینه‌ی کار طراحی لباس‌اش باشد.
در حالی که سخنرانی پذیرش دونال ترامپ توسط ناظران رسانه‌ها در سراسر جهان تجزیه و تحلیل می‌شد، انتخاب‌های ملانیا در زمینه‌ی مد نیز به همان نسبت زیر ذره‌بین بود. او در سال‌های آینده نیز یقینا شاهد این موشکافی‌ها خواهد بود.

طبق گزارشی از دیلی پرس، "مدل سابق اسلوونیایی- امریکایی هنگامی که نخستین قدم‌های‌اش را به عنوان بانوی اول آینده‌ی کاخ سفید برمی‌داشت، خیره‌کننده به نظر می‌رسید. او یک لباس سرهمی سفید پوشیده بود که در قسمت جلوی آن یک شکاف تا پایین وجود داشت.

هالیوود لایف معتقد است مدل زیبای اسلونیایی در لباسی که روز انتخابات پوشیده بود برازنده و ظریف به نظر می‌رسید.

منبع: د ویک
ترجمه: سایت بازده
۰
نظرات بینندگان
  • ایرانی ارسالی در

    بجای نوشتن این مطالب یک صفحه اختصاص به مشکلات زنان ایرانی بدهید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید